CARA MENCUCI Bantal - adakah mungkin untuk mencuci bantal bulu di mesin basuh di rumah

Bantal dengan "pengisian" sintetik setia pada mesin basuh. Untuk memperbaikinya, lihat label legenda.

  1. Bantal poliester boleh dicuci pada suhu hingga 40 ºC, dan produk holofiber dapat menahan ujian dalam air hampir mendidih - hingga 80 ºC. Mereka dan yang lain kering dengan cepat.
  2. Pengisi buluh adalah yang paling tahan lama. Ya, ia dapat menahan suhu apa pun, tetapi ia hanya kering secara mendatar. Jika tidak, semuanya akan jatuh, dan anda akan menerima beg berisi.
  3. Lapisan lateks dan anti-tekanan (soba, biji beri, biji rami) tidak mencuci. Noda dikeluarkan dengan kain yang direndam dalam air sabun, dan permukaannya dibersihkan dengan pembersih vakum. Prosedur sedemikian akan mengembalikan produk ke "persembahan", tetapi tidak akan menghilangkan kuman dan habuk. Pertimbangkan ini dan ubah setiap 3 tahun.

Peraturan 1.

Habuk dan kuman tidak tahan terhadap sabun cair atau syampu biasa. Dana ini tidak meninggalkan coretan dan tidak menetap di dalamnya.

Peraturan 2.

Setelah berputar secara automatik, bantal mana pun akan kehilangan "muka". Hanya dengan tangan anda dan sangat berhati-hati!

Cara mencuci bantal bulu

150 jenis tungau yang dibincangkan oleh ahli alergi adalah benar. Penyedut darah berkongsi tempat tidur dengan anda. Untuk mengelakkan menjadi mangsa mereka, basuh bulu atau bantal ke bawah dengan segera! Di rumah, ini boleh dilakukan dengan dua cara: di mesin basuh atau dengan tangan.

Cuci tangan ke bawah dan bantal bulu. Kaedah yang terbukti

Fluff tidak dibasuh di sarung bantal yang padat - ia tidak membenarkan air mengalir dengan baik. Untuk mengelakkan penambahan acuan dan bau busuk pada diri anda, buka sarung bantal dan sebarkan bulu ke sarung bantal.

  • Rendam selama beberapa jam dalam air sabun suam, tambah beberapa sudu besar ammonia. Nenek kami betul - ammonia membersihkan dengan sempurna dan "membunuh" mikroba.
Sekiranya anda memutuskan untuk mencuci dengan serbuk, gunakan bebas fosfat (fosfat toksik tidak boleh dibilas, ia tetap berada dalam produk selama-lamanya)!
  • Bilas sehingga bersih.
  • Picit dan keringkan. Pukul dan putar beg dengan kerap untuk mengelakkan gumpalan.
  • Apabila semuanya kering, buka beg dan pindahkan bulu ke sarung bantal yang bersih. Adakah anda merasainya? Kesegaran bantal anda sangat hebat!

Cara mencuci bantal di mesin basuh

Untuk mengelakkan penapis mesin basuh tersumbat dengan bulu, periksa jahitan sarung bantal. Akan sedih jika mereka bersurai pada saat yang paling penting. Letakkan bantal di drum dengan menambahkan beberapa bola tenis. Mereka akan menjaga bentuknya.

Basuh mesin dalam mesin taip. Cara malas

  1. Pilih mod halus atau "manual", tetapkan bilas tambahan;
  2. Berhati-hati dengan penghawa dingin - ia "menindas" bulu. Ia berkedut dan tidak melambung dengan baik;
  3. Sekiranya mesin basuh mempunyai fungsi pengeringan (wap panas), jangan nyalakan! Ia lebih cepat daripada pengeringan pada radiator atau balkoni.

Untuk bantal yang lebih penuh selepas mencuci, angkat antara siklus pengeringan dan pukul dengan baik.

Artikel mengenai topik "Cara mencuci jaket bawah."

Beginilah cara membasuh bantal di rumah. Perlu keberanian untuk bersantai, namun hasilnya pasti menggembirakan anda!

Tidak bersedia untuk berkorban? Terdapat kaedah yang lebih radikal. Keberkesanannya sangat luar biasa. Beli bantal baru!

Artikel berguna "Bagaimana memilih bantal . "

Lihat bagaimana anda dapat menjahit napert lurus ketika mencuci bulu