Penerangan mengenai lensa Nikon AF-S DX Nikkor 18-105 mm F 3.5-5.6 G ED VR

Gambaran umum mengenai lensa foto Nikon AF-S DX Nikkor 18-105 mm F 3.5-5.6 G ED VR

Baru-baru ini, lensa foto baru muncul di pasaran domestik peralatan fotografi digital, yang serta-merta memenangi hati dan simpati ratusan jurugambar, baik pemula dan sudah cukup berpengalaman. Lensa mewakili kepakaran terbaik Nikon dalam mengembangkan lensa zoom tinggi yang serba boleh. Kelebihan dan kelebihan utama Nikon AF-S DX Nikkor 18-105 mm F 3.5-5.6 G ED VR baru adalah kekompakan dan ringannya yang unik yang digabungkan dengan prestasi yang tidak dapat diganti dan sangat baik. Jadi, panjang fokus model lensa ini adalah 18 - 105 mm, yang memungkinkan untuk mengambil gambar walaupun pada jarak yang cukup jauh dari objek yang ditembak.Juga, bukaan lensa mampu berubah bergantung pada perubahan panjang fokus ketika memotret dalam jarak dari f / 3.5 hingga 5.6, tetapi pada masa yang sama, kejelasan dan kualiti foto terpelihara sepenuhnya di seluruh rentang.

Nikon AF-S Nikkor 18-105 mm sangat sesuai untuk memotret komposisi landskap, potret dan pelbagai gambar panorama. Kanta ini telah menerima sistem optik khas, yang direka dan dibuat berdasarkan kaca berkualiti tinggi. Kenyataan inilah yang memberikan kualiti model ini dalam transmisi dan pembentukan gambar, menonjolkan model lensa ini di antara pesaing lain di kelas ini. Untuk jaminan kualiti, lensa dilengkapi dengan elemen kaca ED untuk mengurangkan penyebaran. Di samping itu, sistem optik dirancang supaya sekarang gambar tidak terancam oleh penyimpangan kromatik dan kemungkinan penyelewengan lain yang biasanya berlaku ketika mengambil gambar dengan kamera digital konvensional.

Lensa baru juga menerima motor ultrasonik yang sama sekali baru, unik dan sangat senyap. SWM senyap 18-105mm baru Nikon memberikan anda kelajuan fokus yang belum pernah dilihat sebelumnya tanpa suara. Ini disebabkan oleh kekurangan suara ketika memfokus pada fokus bahawa lensa ini sangat mudah digunakan dalam kondisi memotret flora dan fauna liar. Lebih-lebih lagi, dengan pembesaran optik yang cukup baik, yang dapat mencapai 5.8 kali, mengambil gambar pemandangan semula jadi, hidupan liar atau landskap menjadi tidak hanya menyenangkan, tetapi juga sangat mudah. Dan kualiti gambar kekal pada tahap tertinggi.

Pemandangan luaran lensa foto Nikon AF-S DX Nikkor 18-105 mm F 3.5-5.6 G ED VR

Juga, Nikon AF-S DX Nikkor 18-105 mm mempunyai sistem pengurangan getaran VRII terbina dalam, yang dikembangkan khas oleh jurutera Nikon untuk meningkatkan kualiti dan kejelasan gambar walaupun dalam keadaan fotografi yang melampau. Sekarang, semasa mengambil gambar dari kereta bergerak, anda tidak perlu terlalu risau tentang kualiti, kejelasan dan kontrasnya. Lensa ini juga serasi dengan kebanyakan kamera Nikon yang telah dilepaskan dalam 12 tahun yang lalu. Oleh kerana tidak mempunyai kamera terbaru, anda tidak perlu terlalu risau tentang keserasian.

Saya tergesa-gesa untuk memberitahu mereka yang menggunakan semua jenis penapis semasa kerja mereka bahawa Nikon AF-S Nikkor 18-105 mm F 3.5-5.6 mempunyai utas untuk lampiran 67 mm. Ini memungkinkan untuk menggunakan sebilangan besar penapis dan aksesori lain, seperti lampiran, tudung gaya lama, dan banyak lagi. Semua ini disatukan memberikan jurugambar kebebasan luar biasa dalam manifestasi fantasi dan idea kreatifnya, menyediakan bidang yang sangat besar untuk perwujudan semua ciptaannya.

Dengan potensi aplikasi yang sangat besar dan ciri teknikal yang mengagumkan, lensa ini tidak pernah berhenti membuat kita kagum. Kata-kata ini mementingkan dimensi fizikal peranti. Mereka hanya 76 x 89 mm dan modelnya hanya berat 420 gram. Tidak diragukan lagi ini adalah nilai tambah, dan cukup besar. Lagipun, sekarang tidak perlu menyeret lensa besar lama dengan anda. Anda hanya perlu mengambil model ini dan pastikan bahawa ia tidak akan mengecewakan anda dalam keadaan apa pun.

Sebagai kesan umum, saya juga ingin mencatat nilai wang Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm. Nisbah ini akan mengejutkan setiap jurugambar yang telah memutuskan untuk membeli lensa ini. Model lensa fotografi ini akan menjadi pembantu yang sangat diperlukan dalam apa jua keadaan dan dalam fotografi apa pun, baik di tangan pemula dan jurugambar yang berpengalaman. Dengan membeli lensa ini, anda menjadi pemilik potensi luar biasa dan pelbagai kemungkinan.

Contoh gambar yang diambil dengan Nikon AF-S DX Nikkor 18-105 mm F 3.5-5.6 G ED VR