Kajian IRiver S100

Tanpa kata pengantar yang tidak perlu, saya akan katakan dengan segera: Saya bercakap mengenai pemain multimedia iRiver S100.

iRiver - apa apa

Sekiranya anda, pembaca yang dikasihi, menyukai pemain MP3 5-7 tahun yang lalu, maka anda tidak perlu mengingati syarikat Korea Selatan ini. Bagi mereka yang tidak biasa, saya akan mengatakan asas: pada zaman ketika pemain MP3 adalah kemewahan yang diperlukan (mendengar kaset tidak lagi bergaya, tetapi dalam MP3 harganya mahal), iRiver adalah yang paling bergaya. Pemuda, yang selalu berada di puncak gelombang teknologi ekstrim, bekerja pada waktu malam, menangguhkan biasiswa, hanya untuk menggunakan sihir semacam ini:

iRiver IFP-700 - memang benar!

"Prisma" ini menelan belanja yang tinggi! Masih - 40 jam dari satu bateri jenis jari, kemampuan yang baik untuk merakam secara langsung dalam MP3, dan memori - untuk tidak mendengarkan semula - sebanyak 512MB! Oleh itu, seseorang dengan sederhana menyatakan bahawa 128MB sudah cukup untuknya dan, setelah memecahkan bank, dia pergi ke forum audiophile untuk mencari "iriver terpakai". Sekiranya dana masih tidak mencukupi, maka mungkin untuk merebut sesuatu yang lebih murah, dan tidak begitu dipercayai.

Jadi, ia 2010. Pemain adalah selusin dolar - dari yang murah seperti Ritmix hingga yang sangat berharga seperti iPod Touch. Sektor pemain MP3 yang sama telah berubah sehingga judulnya lebih cepat menjadi penghormatan kepada catatan sejarah, kerana pemain MP3 dasar sekarang dilihat sesekali. Sebahagian besarnya, peranti ini, yang memiliki semua peluang untuk mencipta bukan sahaja MP3, tetapi juga FLAC, dan APE - format yang tidak dimampatkan. Selain itu, jika peranti ini memiliki layar multicolor kecil, maka ia pasti akan mula membuat video, sehingga tidak menjadi MP3, tetapi pemain multimedia.

Kisahnya berterusan

Begitulah cara iRiver S100 - walaupun kecil (sedikit lebih daripada kad kredit), walaupun tipis (kira-kira satu sentimeter), ia masih merupakan pemain multimedia yang dapat menangani bukan sahaja MP3, tetapi juga resolusi video 720x480. Secara berani, jika tiba-tiba anda mendapat DVDRip yang dikodkan dalam Xvid di komputer anda, maka anda boleh memuat naiknya dengan selamat ke iRiver S100 dan melihatnya. Tetapi untuk tontonan yang sempurna, 2.83 inci masih belum mencukupi. Sekiranya, tentu saja, tidak melihat "South Park". Dan kita tidak bergurau! Faktanya ialah "South Park" sangat mudah dari sudut pandang visual - objek besar, kekurangan perincian dan variasi. Oleh itu, dibenarkan menonton kartun ini walaupun pada skrin kecil. Bagi filem warna, lebih baik merawat mata anda. Walau bagaimanapun, satu caj pemain akan bertahan selama 7.5 jam tontonan video!

Kenny yang tidak terlatih kelihatan sangat bagus di skrin iRiver S100

Dan sekarang, penyimpangan lirik kecil dari penyimpangan lirik yang berlarut-larut, yang dengan lancarnya berubah menjadi program pendidikan industri sebenar. Secara umum, kebetulan bahagian web menunjukkan iRiver S100 agak tidak betul. Oleh itu, di laman web yang paling terkenal, anda akan membaca bahawa pemain ini bertindak balas terhadap "gelombang" tangan, bahawa ia mempunyai sensor G, bahawa ia dimainkan selama 35 jam. Secara eksperimen, maklumat ini belum disahkan. Dia tidak disahkan oleh pegawai tersebut. iRiver laman web antarabangsa - pemain tidak mempunyai sensor G, dan ia bermain selama 42 jam. Sama ada buruk atau hebatnya sensor G yang hilang - sukar dikatakan, ini adalah soal selera. Bagi kita - dia kekurangan, baiklah, Tuhan bersamanya. Bagi masa operasi, kami perhatikan bahawa, mengikut masa operasi, iRiver S100 hanya mengalahkan COWON D2 + dengan 55 sendiri selama beberapa jam dan COWON iAudio J3,yang menang kembali 64 jam. Sudah tentu, peranti ini tidak mempunyai peluang untuk menyombongkan kekompakan dan ringannya.

Kekhususan

Orang yang berpengalaman mengatakan bahawa tabiat adalah sifat kedua. Kami tidak tahu sama ada begitu, namun, untuk pertama kalinya memilih pemain, kami mula mengklik di skrin. "Komandan, saya mekanikal!" Skrinnya besar, di bahagian bawah terdapat satu butang, walaupun dengan anak panah di sekitarnya. Menyedari bahawa skrinnya biasa di sini, kami gembira - seperti bagi kami, pemain dengan kawalan sentuh tidak begitu selesa dalam kehidupan seharian. Dalam kehidupan seharian, pemain "menggantung" di dalam poket, oleh itu ia mesti sangat ergonomik, yang pertama sekali digabungkan dengan kemampuan untuk mengendalikannya "secara membuta tuli". Naikkan atau turunkan kelantangan, ubah trek, berhenti sebentar - semua ini mesti dilakukan secara sederhana dan asas, tanpa pergerakan yang tidak berguna; peranti tidak perlu meninggalkan poket.

iRiver S100 dikendalikan oleh butang. Ini adalah "tidak kelihatan" (anak panah adalah butang).

miniUSB dan pemacu kilat tersembunyi dengan kemas di bawah kepak.

Dan bernasib baik, mereka selesa untuk menekan ketika pemain berada di dalam poket. Kekunci menonjol pusat berfungsi sebagai titik rujukan untuk jari. Perhatikan bahawa di pinggir bawah terdapat input miniUSB dan slot untuk kad microSD, jadi memori dalaman 4GB atau 8GB dapat ditingkatkan dengan 32GB memori luaran. By the way, pastikan untuk memformat "pemacu kilat" di pemain! Selepas memformat, sistem folder dibentuk pada kad, di mana ia diperlukan untuk menempati fail. Tanpa sistem ini, "Memori luaran" akan menjadi kosong. Kelantangannya diatur oleh "rocker" di tepi, dan kunci "On / Off" juga Tahan.

Menu utama terdiri daripada lapan mata. Anda meneruskannya - dan pada masa yang sama kertas dinding berubah.

IRiver S100 dilengkapi dengan clipart yang sangat cantik dan selesa, namun, tentu saja, anda boleh menentukan kertas dinding anda sendiri untuk item menu apa pun dan memperibadikan pemain!

Setelah berada di pemain, muzik disusun mengikut artis, genre, album, dan lain-lain. Sebenarnya, sekarang sukar untuk mencari pemain yang tidak mempunyai sistem perpustakaan media seperti itu. Sangat menggembirakan bahawa pencipta iRiver, menggunakan prinsip perpustakaan media dengan senjata mereka, tidak meninggalkan penyemak imbas biasa, kerana tag dalam MP3 tidak selalu ditulis dengan begitu rapi untuk berfungsi sebagai aspek untuk menyusun.

Navigasi katalog muzik yang anda mahu!

Tetapi tugas pemain adalah mencipta semula fail suara dan mencipta semula dengan sempurna. iRiver S100, sesuai dengan "iriver", berbeza dengan "bass" - tidak kira genre apa yang anda dengarkan, anda tidak akan pernah berada dalam situasi seperti itu ketika terdapat sedikit bass. Walaupun begitu, mereka terus-menerus diizinkan untuk meningkat, misalnya, dengan menetapkan penyamaan U-Bass, sementara overdriving dan hilangnya frekuensi pertengahan dan tinggi tidak akan berlaku.

Biasanya untuk "irivers" penambah bunyi SRS WOW HS dan SRS CS digabungkan ke dalam iRiver S100. Tugas SRS adalah sama dengan BBE pada pemain COWON dan di Samsung DNSe - untuk mengembalikan keindahan suara yang dimampatkan dalam MP3: untuk menonjolkan ketinggian atau rendah, untuk menambahkan ruang. SRS memberikan hasil yang baik jika anda mempunyai fon kepala ekonomi, yang secara fisiologinya tidak dapat menghasilkan bunyi yang baik. Sekiranya anda tidak mempunyai masalah dengan fon kepala, SRS dianggap sebagai hasil yang berlebihan dan mula bertindak terhadap dirinya sendiri: muziknya terdengar tidak wajar, dengan tegas "diproses". Dan kerana iRiver S100 mencipta format pemampatan tanpa kehilangan FLAC dan APE, maka ada alasan untuk mendengarkan muzik secara khusus dalam format ini, dan setelah itu, Tuhan sendiri memerintahkan untuk menggunakan SRS. Ngomong-ngomong, iRiver S100 menunjukkan diri dengan cemerlang bersama prof.fon kepala monitor Sennheiser HD 380 pro dengan impedans 54 ohm dan kuasa 110 dB. Dalam kriteria pejabat, jumlahnya cukup 17% dengan head off.

"Kismis" yang menarik terungkap jika anda menekan dan menahan kekunci "Naik" di menu utama.

Mari namakan perniagaan "multitasking" ini! Secara semula jadi, ini bukan jenis multitasking yang kita dapati di telefon dan komputer. Tetapi prinsipnya serupa: kemungkinan dibuang dari proses ke proses. Contohnya, anda boleh menonton filem di iRiver S100 dan, tiba-tiba merasakan bahawa "tidak lagi naik", beralih ke pemutar audio atau mod melihat foto.

"Dan apabila anda bosan - kembali", filem itu akan "diputar" dari tempat anda mengganggunya.

IRiver S100 juga mempunyai barang-barang kecil yang comel. Contohnya, anda boleh mengambil kesempatan dan membaca buku tebal dalam format TXT.

Atau anda tidak boleh menyumbat otak anda dan tidak melelapkan mata, dan dengan tenang memasuki permainan flash sederhana. Atau tonton kartun "flash"!

Secara umum, setelah berjalan dengan iRiver S100, kami membuat kesimpulan berikut. iRiver S100 adalah pemain media peringkat permulaan. Walaupun dia hampir tidak dapat melakukan segalanya, dimensi menunjukkan bahawa tugas utamanya adalah mencipta semula muzik. Dan di sini, seperti yang mereka katakan, tidak ada pertengkaran. Agak berlawanan. Setelah membandingkan suara iRiver S100 dengan iPod klasik, kita harus membongkok ke arah iriver. Iriver nampaknya paling berair dan terperinci bagi kami. Oleh itu, ia keluar: peranti yang ringkas, ringan, nipis dan tidak dapat dilukiskan dari pengeluar pemain multimedia dengan kos yang menyenangkan - apa lagi yang diperlukan?