APA ITU SMART TV - apakah maksud fungsi TV pintar di TV

Saya mempunyai seorang rakan, seorang kolonel yang telah bersara, yang ironik dan bersikap persepsi. Baru-baru ini dia tertawa terbahak-bahak di sebuah rancangan ceramah politik sehingga televisyennya jatuh dari tepi jalan. Persoalan timbul mengenai memilih yang baru. "Apa itu TV pintar di TV?" Dia bertanya kepada saya.

Soalannya nampak naif, tetapi pada dasarnya betul. TV Pintar adalah keupayaan untuk menggunakan kelebihan Internet yang dibina dalam TV digital. "Ya, ini adalah kebebasan dari televisyen konvensional!" - seru kolonel. Dan dia betul. Pemilik TV pintar (pintar - dalam bahasa Inggeris, pintar) boleh memilih filem dan program hiburan mengikut budi bicaranya dari rizab Internet yang tidak berkesudahan. Tetapi bukan itu sahaja.

Apa TV pintar mampu

Mari kita perhatikan lebih dekat apa itu Smart TV di TV.

  1. Penggantian televisyen terestrial . Berhenti mendapatkan filem, kartun dan program menarik secara bertahap! Buat program kaya anda sendiri menggunakan sumber kandungan video dalam talian: Netflix, Zoomby, Ivi, Tvigle, YouTube dan banyak lagi.
  2. Akses ke rangkaian sosial . Mengklik simbol Facebook, Vkontakte atau Twitter di skrin TV pintar - dan rangkaian sosial kegemaran anda dibuka. Benar, untuk menulis teks sepenuhnya ke dalamnya, anda perlu menyambungkan papan kekunci ke set TV. Berita baik: papan kekunci boleh wayarles dan berbaring di sofa.
  3. Komunikasi melalui Skype . Sekiranya TV anda tidak mempunyai kamera, anda mesti membelinya. Tetapi kualiti gambar akan menjadi sangat baik. Bagaimana untuk tidak berteriak: "Ibu, saya menggunakan TV pintar!"
  4. Perpustakaan foto dan video . Sambungkan pemacu kilat USB, cakera keras dan tonton foto dan video di skrin besar. Mereka juga dapat "dilemparkan" di antara TV dan telefon pintar tanpa wayar.

TV Pintar membuktikan tidak boleh bergantung pada saluran TV. Dengan itu, anda akan mengetahui ramalan cuaca, kadar pertukaran, mendapatkan akses ke program sukan dan permainan. TV pintar boleh dikawal dari telefon pintar. Betul, ada satu kaedah kawalan lagi yang agak menegangkan kolonel kenalan saya: kawalan suara dan gerak isyarat. Sekarang tidak berguna untuk menyembunyikan alat kawalan jauh dari isteri tercinta jika dia mahu beralih ke siri semasa pertandingan bola sepak. Saya harap mereka bersetuju.

TV Pintar: masa depan adalah hari ini

Era baru adalah apa yang dimaksudkan dengan Smart TV. Ia sentiasa berkembang. Pembangun perisian terbesar saling bersaing untuk menjadi peneraju pasaran teknologi TV pintar. Android TV gergasi Google telah mengumumkan bahawa sistem operasinya akan membolehkan telefon pintar digunakan sebagai pengawal permainan untuk platform Smart TV.

Pembangun dari Phillips dan Peel sedang mengerjakan sensor inframerah melalui mana isyarat dapat dihantar dari peranti ke peranti. Dengan bantuannya, kami akan mengawal TV pintar melalui jam tangan pintar. Bagi para pemain, para pembangun sistem operasi untuk Smart TV berjanji akan mengatur sokongan untuk platform PlayStation dan Xbox yang popular.

Sertailah penonton yang telah merasai kebebasan! Lihat TV pintar terkini di F.ua.

Ulasan video mengenai barisan TV pintar di saluran YouTube kami.