BAGAIMANA MENGUMPULKAN Janggut - cara menanam dan mencukur janggut dengan betul

Lambsexual - yang disebut pembawa janggut dan kumis yang rimbun, yang menentang metrosexual yang rapi. Perkataan itu terbentuk dari lumberjack Inggeris (lumberjack) dan seksual (seksual).

Untuk wajah bulat, trapezoidal atau janggut dari kuil ke kuil sesuai. Anda juga boleh mencuba janggut. Bentuk-bentuk ini, digabungkan dengan kumis yang panjang, akan membantu meregangkan wajah secara visual.

Tidak ada kontraindikasi untuk wajah bujur. Anda boleh bereksperimen dengan pelbagai bentuk.

Untuk wajah segitiga, disarankan untuk mengembang bahagian bawah, maka dagu anda akan menjadi lebih mengagumkan. Adalah sesuai untuk menanam janggut berbentuk tapal kuda, bulat atau persegi.

Untuk wajah trapezoid, di sisi lain, adalah penting untuk meruncing bahagian bawah dengan janggut atau penjepit kapten.

Untuk wajah yang memanjang, anda tidak dapat mencari bentuk yang lebih baik daripada tapal kuda dan cebol tebal.

Cara memotong janggut dengan betul

Anda memerlukan semangat eksperimen yang kuat - suatu keharusan jika anda ingin mencari gaya anda sendiri. Terutama jika anda mempunyai kes yang sukar, misalnya, janggut Keanu Reeves "seperti labah-labah" atau Che yang tidak dapat dilupakan, tumbuh dalam tandan yang jarang berlaku. Setiap lelaki mempunyai ketebalan, tekstur rambut dan batas pertumbuhan janggutnya sendiri. Walaupun anda bernasib baik dengan ketebalan dan warna, tanpa garis besar janggut yang berjaya, anda tidak akan menunjukkan aspek penampilan anda yang terbaik. Tidak ada resipi sejagat, jadi cari sendiri keseimbangan janggut atas dan bawah yang sempurna.

  • Batas atas (garis pipi) - menganggap pertumbuhan bulu yang paling tinggi di sepanjang tulang pipi dan kontur semula jadi tanpa pemotongan. Biarkan janggut anda dipamerkan dengan penuh kemuliaan. Sekiranya rambut individu terlalu longgar, potongnya. Untuk menjadikan janggut kelihatan mewah, ikuti peraturan mudah: jaga garis pipi setinggi keindahan janggut yang memungkinkan.
  • Batas bawah (garis leher) jauh lebih sukar dengannya; dengan salah mengenal garis janggut di leher, anda boleh menolak semua usaha.

Catatan: "Cara memilih pencukur elektrik"

Yang paling penting, jangan angkat garisan terlalu tinggi di bawah dagu. Pertama, janggut anda akan kelihatan sedikit. Kedua, jika dengan usia, oval wajah "berdengung" dan ada prasyarat untuk dagu kedua, maka garis janggut yang terlalu tinggi hanya akan menonjolkan lipatan di leher. Walaupun pasti beberapa gaya memungkinkan untuk mendapatkan garis leher yang tinggi.

Pilihan yang ideal adalah tepi janggut pada paras epal Adam, dengan garis bulat halus yang sampai ke telinga.

Bergantung pada ciri wajah anda, anda boleh bereksperimen dengan garis leher. Sekiranya anda melakukan kesalahan, sama sekali tidak perlu mencabut semuanya. Tunggu 2-3 hari agar pokok itu tumbuh semula dan anda mempunyai peluang baru untuk menguraikan sempadan.

Cara menjaga janggut anda

Memotong janggut dan misai sendiri akan menjimatkan banyak wang, tetapi memerlukan ketelitian yang terlatih dan mata yang baik untuk mengetahui cara membersihkan janggut anda. Sekiranya nombor ini teratur, anda memerlukan empat instrumen:

  1. Cermin, lebih baik meja solek - lebih mudah untuk melihat perubahan bersama dalam bahagian janggut dan wajah di dalamnya.
  2. Pemangkas misai dan sideburn atau gunting dengan bilah sempit.
  3. Gunting janggut dengan bilah lebar yang akan memotong rambut secara eksklusif di dagu, leher dan pipi.
  4. Mesin atau pisau cukur elektrik, yang akan diperlukan setelah mesin dan pemangkas telah menentukan batas janggut dan misai untuk membersihkan sisa-sisa pokok yang bersih. Anda boleh membeli peranti dengan semua lampiran yang diperlukan: sempit dan lebar, panjangnya antara 3 hingga 24 mm dan lebih. Dengan mengambil kira bahawa rambut dari dua hingga tiga sentimeter sudah membentuk janggut.

Lebih baik memotong potongan rambut pada rambut kering: rambut basah memanjangkan sedikit, dan setelah pengeringan, rambut anda terlalu pendek.

  1. Untuk mengekalkan simetri, mulailah memangkas janggut anda dari telinga ke dagu.
  2. Sebelum memulakan misai, sikat ke bawah terlebih dahulu.
  3. Kemudian potong tepi bawah, bekerja dari bahagian tengah bibir atas ke satu sisi dan kemudian ke bahagian lain. Sekiranya anda mempunyai janggut yang cukup besar, anda tidak boleh memotong bahagian atas misai anda.
  4. Selepas memotong, berhati-hati mencari rambut yang menonjol lebih panjang atau terlalu pendek. Mereka perlu dipangkas.
Itu semua penjagaan janggut.

Cara menanam janggut yang lembut dan sutera

Janggut dan misai lembut, jarang. Biasanya, sehingga mencapai panjang yang diperlukan, janggut dan kumis mengganggu pemiliknya dan merengsakan kulit yang dikasihi. Setelah beberapa minggu pertumbuhan, janggut berhenti membengkak dan rambut meluruskan, tetapi sebelum itu, kukus kulit dan janggut dengan mandi air panas, dan kemudian sapu minyak pelembap di wajah anda.

  • Jangan mencuci janggut setiap hari - ini akan menghilangkan kelembapan semula jadi. Gunakan balsem atau perapi rambut dua hingga tiga kali sebulan untuk menjadikan rambut lebih teratur semasa menyikat.
  • Sikat janggut anda dengan sisir kayu dan misai anda dengan sisir plastik sekali sehari selama 10 minit. Prosedur ini mendorong pertumbuhan rambut yang betul. Selepas mencuci, sikat terlebih dahulu terhadap pertumbuhan, sehingga janggut akan lebih kenyang.

  • Selepas memotong, rambut agak tajam dan berduri, dan hanya akan bulat setelah dua hari. Oleh itu, anda tidak boleh memotong dan memotong misai dan janggut anda setiap hari.

Fesyen janggut tidak akan pernah hilang. Oleh itu, pilih bentuk, panjang dan kelantangan mengikut keinginan anda, belatkan diri dengan gunting rambut dan buat bukan esok, tetapi sekarang! Oh ya, menjadi lelaki berjanggut, buang kebiasaan meniup hidung dengan menyapu, terutama ketika cuaca sejuk dalam cuaca berangin.

Dengan salah satu alat pemangkas ini, anda boleh bereksperimen dengan penampilan anda dengan mudah.