CARA MENGEMBALIKAN FOTO-FOTO YANG DILEPASKAN DARI KAMERA - adakah mungkin untuk memulihkan fail yang dipadam dari pemacu denyar (dari kad memori)

Satu syarat penting untuk pemulihan foto yang berjaya: anda tidak boleh mengklik foto baru sebagai gantinya. Apabila anda memadam foto, lokasinya ditetapkan sebagai siap ditimpa, tetapi tidak dihapus secara fizikal. Sekiranya rakaman semula itu berlaku, maka itu saja, animator Turki yang lucu "menangis".

Bagaimana untuk mendapatkan kembali gambar yang dipadam?

Jangan mengembalikan maklumat ke kad memori dari mana foto itu dihapuskan. Fail boleh dibuat semula di tempat asalnya dalam bentuk yang tidak dapat dibaca, selepas itu akan sangat sukar untuk mengembalikannya semula.

Untuk memulihkan foto, gunakan utiliti berbayar yang hebat: R-Studio, GetDataBack, Ontrack EasyRecovery Professional dan lain-lain. Atau program percuma seperti DMDE, R.saver, Recuva, Restorasi, Undelete Plus, PhotoRec. Mereka memulihkan gambar dari kebanyakan format, serta fail audio, dokumen Microsoft Office, PDF, HTML dan pelbagai jenis arkib pada cakera komputer.

PhotoRec mempunyai antara muka yang ringkas dan intuitif yang mudah difahami. Program ini memulihkan fail yang dipadam dari media mana pun dengan mengimbas partisi atau cakera yang dipilih. Caranya PhotoRec adalah menganalisis data walaupun sistem fail media telah rosak atau diformat. Untuk keselamatan tambahan ketika bekerja dengan media dari mana anda memulihkan data yang hilang, PhotoRec menggunakan akses baca sahaja.

Kelebihan PhotoRec:

  • percuma,
  • sesuai untuk mana-mana sistem operasi (Windows, Linux, Mac OS),
  • berfungsi dengan mana-mana sistem fail,
  • memulihkan fail yang dipadam, diformat dan rosak.

Pulihkan Foto yang Dihapus dengan PhotoRec

  1. Sambungkan kamera ke komputer melalui kabel USB dan mulakan Pemulihan Foto RS. Program ini berfungsi dengan semua kamera dan semua jenis kad memori. Sekiranya kamera tidak terdapat dalam senarai, gunakan pembaca kad (atau "pembaca kad") untuk menyambungkan kad memori kamera anda.
  2. Pilih cakera dengan gambar yang dihapus dari mana anda akan memulihkan foto. Klik Seterusnya.
  3. Program akan mula mengimbas, memaparkan foto-foto yang dijumpai dan akan dipulihkan.
  4. Apabila imbasan selesai, anda akan melihat senarai foto. Untuk mempercepat pencarian yang anda perlukan, urutkan dan tapis gambar mengikut jenis, topeng, saiz dan resolusi. Senarai hanya akan memaparkan foto-foto yang memenuhi syarat penapis. Klik "Seterusnya".
  5. Di tetingkap seterusnya, pilih folder. Pilih pemacu lain untuk pemulihan: jika anda memulihkan data dari pemacu "C", kemudian pilih folder pada pemacu "D" untuk disimpan. Klik pada butang Seterusnya. Program ini akan menyimpan foto yang dipilih ke folder yang anda tentukan.

Sekarang foto telah dipulihkan, dan anda boleh menyalinnya kembali ke kad memori atau melihatnya lagi pada monitor komputer.