CARA MENDAPATKAN SMEER - Ingin belajar bagaimana menjadi pintar? Cara dan petua bagaimana menjadi yang paling pintar

Rutin adalah halangan terbesar untuk menjadi lebih pintar. Kekurangan usia atau kekurangan vitamin adalah sebab perkembangan otak berhenti. Sekiranya anda ingin menjadi pintar, kejar pengalaman, pengetahuan dan kemahiran baru. Mereka merumitkan hubungan saraf di kepala kita, menjadikan proses memproses segala maklumat otak lebih cekap. Dengan kata lain, anda mendapat komputer yang lebih hebat, tanpa mengira jenis pengetahuan yang dipelajari. Perkara utama adalah menjadikan proses kekal. Muat naik lebih banyak maklumat ke telefon pintar, tablet atau komputer riba anda, dan biarkan mereka membimbing anda ke arah tujuan menjadi lebih pintar.

Cara menjadi lebih bijak: apa yang sangat berkesan dalam membantu

  • Buku dan artikel pintar

    Orang yang pintar tidak dipenuhi dengan pengetahuan yang kompleks, tetapi yang mengajar untuk berfikir. Anda boleh menjadi pintar hanya apabila anda memahami bagaimana kesedaran berfungsi, apakah kekuatan dan kelemahannya. Baca apa yang mengajar pemikiran kritis dan peraturan tingkah laku dengan maklumat.

  • Belajar bahasa asing

    Untuk menjadi poliglot adalah menjadi orang yang cerdas. Gunakan tutorial video YouTube, kursus dalam talian percuma dan aplikasi mudah alih untuk menguasai bahasa. Tonton lebih banyak filem dalam bahasa asalnya dengan sari kata yang dapat anda fahami.

  • Kreativiti dan lukisan

    Untuk menjadi lebih pintar, anda perlu mengimbangi kerja hemisfera otak kiri dan kanan. Yang pertama bertanggungjawab untuk logik - buku pintar ditulis untuknya. Yang kedua bertanggungjawab untuk intuisi dan pandangan - kesedaran mengenai keadaan secara keseluruhan. Saintis Amerika telah melakukan kajian yang membuktikan bahawa wawasan memberikan hasil yang lebih baik dalam membuat keputusan daripada logik.

  • Kepakaran atau profesion baru

    Pembelajaran dapat dilakukan demi proses itu sendiri, tetapi fokus pada hasil akan menghasilkan hasil yang lebih nyata. Bermula secara bersendirian akan membantu anda memasuki lingkaran profesional yang berpikiran sama dan mencari mentor yang akan menjadikan anda orang yang lebih pintar. Kursus dalam talian dari universiti terbaik di dunia di Coursera, Intuit, Khan Academy, Stanford iTunes U, Massachusetts Institute of Technology akan membantu dalam perkara ini.

  • Penciptaan perniagaan di Internet

    Kenapa tidak? Peluang besar untuk menggunakan semua yang anda kuasai dengan kaedah sebelumnya. Ribuan orang memperoleh pendapatan setiap bulan tanpa meninggalkan kediaman mereka: mereka membuka kedai dalam talian mereka sendiri, sumber media, menyediakan perkhidmatan dan perundingan. Platform Crowdfunding: Kickstarter, Indiegogo, Crowdfunder, Rockethub, Crowdrise, Quirky dapat membantu merealisasikan idea dan menarik dana.

  • Permainan pintar dan yoga

    Kemampuan manusia bergerak maju dengan pesat jika dia bermain permainan catur, pergi, papan dan ... komputer. Ya, di komputer juga, terutamanya strategi. Kesan menguntungkan mereka telah terbukti secara saintifik. Dan yoga mengembangkan hippocampus, kawasan khusus otak yang ukurannya penting untuk ukuran minda.

3 peraturan untuk orang yang ingin menjadi lebih pintar

1. Idea perlu ditulis, dan perkara penting harus dicatat

Pemikiran, keinginan dan idea, yang terang dan jelas dirasakan pada awalnya, secara beransur-ansur memudar dari masa ke masa, memudar ke latar belakang. Sekiranya pelaksanaannya ditangguhkan, hasilnya berhenti memuaskan dan memenuhi harapan. Tangkap maklumat berharga, simpan perkara utama. Susunan sistemik, kawalan dan penetapan tahap, memaksa otak untuk mengaktifkan bidang yang bertanggungjawab untuk logik, analisis dan persepsi visual.

2. Pecahkan corak dan stereotaip yang biasa

Mengulangi pergerakan yang dihafal secara automatik setiap hari, kita bertindak mengikut templat, perlahan, tanpa sedar, tanpa ketegangan. Mengubah stereotaip kebiasaan, dalam situasi yang tidak dijangka, mendorong minda untuk mencari penyelesaian yang tidak standard. Pilihan ini merangkumi pelaksanaan tindakan kebiasaan, dengan cara yang tidak biasa untuk "mempercayai minda": buka atau tutup pintu depan dengan kunci dengan mata anda tertutup, ikat tali leher. Melakukan perkara biasa dengan cara baru, akal terpaksa menggunakan dan menarik sumber daya "tidak dituntut".

3. Menjalani gaya hidup aktif

Dengan pecahan massa 2% dari tubuh manusia, otak terdiri daripada 75% air dan merupakan pengguna utama oksigen (20%) yang memasuki paru-paru. Gim, kerusi goyang, kecergasan, menari - aktiviti fizikal dan senaman aktif yang kerap meningkatkan nada otot, memperbaiki keadaan umum badan, meningkatkan peredaran darah, melancarkan peredaran darah dan bekalan oksigen ke otak, penghasilan hormon dan protein yang bertanggungjawab untuk perkembangan neuron. Mereka mungkin tidak berpengaruh langsung pada peningkatan kecerdasan, tetapi secara gabungan mereka dapat meningkatkan keberkesanan kaedah latihan kesedaran yang lain.

Lihat ulasan komputer riba yang membuat pelaburan yang baik dalam pertumbuhan mental