Foto Epson Stylus RX700

Foto Epson Stylus RX700

Spesifikasi

- Pusat foto yang menggabungkan pencetak foto, pengimbas, mesin fotokopi, modul slaid, pembaca kad memori, skrin LCD 6.35 cm

- Resolusi pengimbasan - 3200 x 6400 dpi

- Ketumpatan optik - 3.3D

- Sistem percetakan enam warna dengan resolusi hingga 5760x1440 dpi dan min. ukuran drop 1.5 picoliter

- Kartrij dakwat berasingan untuk percetakan ekonomik maksimum

Pertama, maklumat bagi mereka yang biasa dengan peranti multifungsi Epson Stylus Photo RX600 juga merupakan pusat foto dalam satu botol, tetapi tidak sesempurna dan tidak semahal RX700. Perubahan pertama menjadi lebih baik secara harfiah - ini adalah skrin berukuran 6,5 cm atau 2,6 inci dengan reka bentuk putar dan kejelasan dan kontras supranatural. Namun, kami telah melihat layar yang serupa menggunakan teknologi Photo Fine dalam album foto elektronik Epson P-2000. Ini bukan sekadar tipu daya yang indah, tetapi alat yang benar-benar berfungsi, kerana ini benar-benar membolehkan anda menilai ketajaman dan rendering warna pada gambar, yang, misalnya, sangat berguna ketika memotong foto di luar talian (tanpa komputer).

Perubahan kedua, juga mencolok, adalah antara muka yang direka semula sepenuhnya di bahagian atas MFP. Ngomong-ngomong, sangat senang, dua jam pertama pengujian kami pun memainkannya - kami memeriksa seberapa cepat anda boleh memasuki mod tertentu dan melaluinya. Semua banyak fungsi yang akan anda siksa untuk disenaraikan ternyata sangat intuitif sehingga anda tidak perlu melihat keterangannya. Satu-satunya perkara yang sedikit mengecewakan ialah semasa mengimbas slaid, anda tidak dapat memilih resolusi imbasan yang tepat. Pilihannya mungkin hanya pada tahap kualitatif - "Norma" atau "Foto", yang agak bercanggah dengan ciri peranti yang sangat tinggi (resolusi 3200 x 6400 dpi dan ketumpatan optik 3.3D tidak sering dijumpai dalam pengimbas bukan profesional, tetapi untuk MFP ini adalah rekod mutlak).

Berita baik ketiga adalah peningkatan jumlah kartrij. Hasil halaman mereka telah meningkat menjadi 515 halaman dengan liputan 5%, yang pasti akan mengurangkan kos percetakan.

Yang keempat - "Epson" ke-600 ini jelas tidak cukup untuk kebahagiaan sepenuhnya - muncul

kemampuan mencetak pada permukaan cakera CD / DVD.

Semoga senarai ini cukup menarik untuk memahami mengapa harga peranti naik. Selebihnya "berita" boleh dihilangkan, kerana beberapa perbezaan dalam cetakan, imbasan dan kelajuan salinan tidak begitu penting bagi pengguna rumah. Kecuali bahawa senarai kad memori yang diperluas adalah menarik, dengan mana RX700 dapat berfungsi secara langsung. Benar, ada yang memerlukan penyesuai yang berasingan, tetapi keseluruhan senarai pemacu USB telah muncul, dengan mana RX700 juga dapat langsung.

Kesan yang tidak dijangka diberikan oleh mod pengimbasan filem, ketika satu bingkai slaid diletakkan di petak yang sesuai (pengimbasan dilakukan dari Photoshop). Pemandu pengimbas tidak dapat mengenali filem itu. Mungkin perisian RX700 memerlukan semakan kecil. Inilah satu-satunya tusukan pada pengimbas yang dapat kami kenal pasti, jadi mari kita terus menilai kualiti cetakan. Skema 6 warna klasik dan Epson QuickDry Ink memberikan hasil yang sangat baik, yang hampir sama dengan kualiti cetakan pencetak menggunakan dakwat pigmen Epson Ultra Chrome Hi-Gloss. Tetapi QuickDry memberikan ketahanan air mutlak walaupun pada kertas biasa - ini sangat penting untuk penyalin warna.

В целом качество печати оставляет весьма благоприятное впечатление, правда для хорошей цветопередачи желательно поработать с настройками — в автоматическом режиме принтер немного перебарщивает с пурпурной краской.

Dan akhirnya, beberapa perkataan mengenai konsep umum peranti. Mungkin RX700 adalah jenis MFP baru di mana prestasi tinggi (terutama untuk sistem pengimbasan) melayani pengguna baru dan pengguna berpengalaman. Antara muka perisian pengimbas bahkan menawarkan tiga tahap kesukaran: untuk boneka, bagi mereka yang memahami, dan untuk kebaikan. Benar, mereka diberi nama berbeza, tetapi intipati perkara itu tidak berubah dari ini. Asas teknikal yang baik dan matematik yang cukup pintar membolehkan pemula hanya "mengklik butang" dan tidak memikirkan apa yang ada di sebalik "butang" ini (khususnya, perisian memerangi kecacatan gambar sangat berguna bagi mereka yang tidak tahu bagaimana menghadapinya dalam penyunting grafik ). Dan pengguna yang bijak kini dapat melakukan imbasan yang sangat baik dari semua jenis filem dan mencetaknya dengan teliti.