Ulasan permainan Caesar IV.

Terdapat strategi yang dapat anda kuasai dalam pergeseran lapan jam, sampai ke pahit dan lupa bukan sahaja nama mereka, tetapi juga idea utamanya (bagaimanapun, ia jarang asli)

Dan setelah lapan jam bermain Caesar IV, penghibur yang tergesa-gesa baru mengetahui bahawa pasar harus dibina lebih dekat dengan kediaman, dan jalan-jalan yang diturap dengan trotoar mahal meningkatkan daya tarikan ruang tamu yang berdekatan.

Sebenarnya, peminat lama kitaran, yang mengingati bahagian sebelumnya, tidak perlu memberitahu banyak perkara. Cukup bagi mereka untuk mengetahui bahawa Caesar telah memperoleh dimensi ketiga dan tidak perlu lagi menderita dengan peta yang rata (ingat, dulu blok keseluruhannya). Kenyataan ini dengan sendirinya akan menyebabkan katarsis bagi peminat beberapa tahun - ini adalah berapa lama masa yang diperlukan untuk mereka memahami asas-asas merancang infrastruktur bandar yang sempurna. Kemudian anda dapat mencetak rencana kota impian dan, menggantungnya dalam bingkai berlapis emas, lari ke kedai untuk bahagian seterusnya yang telah tiba pada waktunya.

Orang yang jauh dari genre strategi perancangan bandar harus menerangkan dengan lebih terperinci. Caesar adalah permainan di mana anda harus melaksanakan arahan Senat Rom untuk menyempurnakan penyelesaian yang dipercayakan. Caesar IV bermula pada peta yang kosong, dengan hanya beberapa ribu denari yang dipinjam. Pakar strategi yang berpengalaman pada tahap ini mempunyai rancangan seperti itu, kerumitannya akan menjadi iri hati pengguna AutoCAD yang dihormati. Perkara utama adalah mencapai matlamat global dengan cara apa pun dan membina kota yang makmur, walaupun hakikatnya tidak seorang pun penduduknya mematuhi perintah anda. Lima puluh peratus masa anda menikmati pembinaan rumah pelbagai warna, lima lagi akan dibelanjakan untuk slaid yang disembunyikan dengan teliti, dan semua masa lapang anda dihabiskan untuk merenungkan kegelisahan orang ramai yang banyak datang ke "kediaman tetap" dari suatu tempat.

Sebenarnya, mana-mana permainan membina bandar memang menarik selagi anda melakukan kesalahan. Pemaju tidak berjaya dengan cara lain untuk merangsang. Untuk mengelirukan anda sebanyak mungkin, mereka datang dengan seratus atau dua rumah yang mempunyai fungsi yang berbeza, kadang-kadang tidak dapat dilihat, yang perlu digabungkan menjadi kompleks yang kompleks untuk memenuhi keperluan semua segmen penduduk.

Pada masa yang sama, syarat kasta tertinggi, yang secara semula jadi membayar cukai tertinggi, adalah sakit kepala berterusan bagi penguasa, yang disebabkan, seperti yang anda sudah ketahui, oleh pengarang permainan jahat itu. Kehendak model berdarah biru poligonal yang kecil dapat membuat penyusun pelumba bintang pop jarak jauh tersipu malu, dan pemain yang tidak sabar itu hanya akan mengalami kemurungan dari mereka. Rasa ingin tahu disajikan dengan kegigihan yang dicemburui, tetapi selalu agak panjang. Kadang-kadang para pengasuh "tidak berpuas hati dengan situasi sosial", dan kadang-kadang mereka boleh mengadu tentang "ketidakstabilan keadaan." Pemain yang bingung, tentu saja, mempunyai hak untuk membuka manual terpasang ketebalan yang menakutkan dan membaca sesuatu seperti "... hanya memperbaiki keadaan sosial atau menstabilkan keadaan" pada tablet elektronik. Dan semua ini menjadi tawa ceria para pencipta Caesar IV,dengan penuh semangat dan penuh kekebalan tanpa menimbulkan kekangan kepada walikota yang bersemangat di sebuah bandar Rom daerah.

Katakan anda tiba-tiba mula bersenam, mari kita bayangkan bahawa makanan dan barang keperluan akhirnya dihantar ke pasaran tempatan, dan bahkan cuba membayangkan bahawa golongan kaya dan kelas menengah benar-benar berpuas hati dengan keadaan (yang tentu saja tidak berlaku dalam praktik) ... Di sini, menurut undang-undang pemuliharaan tenaga, burung merpati yang digerakkan dengan pengiriman mendesak dari Rom mengetuk jendela istana konsular. Ini memerintahkan untuk menghantar seratus unit hidangan mahal ke ibu kota dalam masa tiga bulan, pengeluaran yang anda tidak pernah terfikir untuk memulakannya. Walaupun anda sedang bergegas mencari kampung yang dibina dengan penuh kasih sayang, mengosongkan ruang yang jarang untuk kilang yang sesuai (tidak perlu dikatakan, kemakmuran yang rapuh dapat dipecahkan dengan satu gerakan tetikus yang ceroboh), tahap parameter Favor jatuh di bawah tanda kritikal.Kemudian kumpulan pemuji yang menghukum muncul dan membawa gabenor yang kecewa ke pusat tahanan pra-perbicaraan.

Secara umum, segala macam ketenteraan masih berakar pada strategi perancang bandar dengan susah payah. Walaupun begitu, para pemaju dengan kegigihan yang dicemburui berusaha mengajarkan "peneroka" untuk bertempur, tetapi di tengah jalan mereka menyedari kesia-siaan usaha mereka dan meninggalkan segala-galanya sebagaimana adanya, atau menghasilkan projek genre yang sama sekali berbeza pada akhirnya. Tambahan tentera Caesar IV, yang ditakdirkan dikucilkan oleh peminat siri ini, yang bermain dalam satu-satunya mod kotak pasir yang menarik, tidak terkecuali. Ketahuilah bahawa serangan Got yang tidak bermotivasi hanya mengalihkan perhatian daripada membetulkan kesalahan komposisi dan organisasi mereka sendiri - garam sebenar keseronokan tersebut. Mungkin pada masa anda belajar untuk mengelakkan kesilapan pada peringkat perancangan, anda akan mempunyai uban dan permainan komputer mungkin tidak lagi menarik minat anda.Jika tidak, kitaran akan berulang.