Kajian Tablet Lenovo ThinkPad X200

Komputer riba seperti PC Tablet adalah apa yang disebut transformer yang mempunyai skrin berputar yang mudah berubah menjadi tablet. Hari ini notebook jenis ini tidak berada di latar depan. Kepraktisan komputer riba seperti itu tidak dipersoalkan, dan oleh itu beberapa syarikat seperti Lenovo memperluas rangkaian peranti tersebut. Salah satu wakil keluarga notebook ini ialah Lenovo ThinkPad X200 Tablet.

Untuk pengguna yang menuntut, anda perlu membuat produk dengan prestasi yang baik dan pemasangan yang baik. Mari lihat apakah Lenovo berjaya membawa semua kualiti ini ke Tablet Lenovo ThinkPad X200 .

Kelajuan dan prestasi komputer riba flatbed dengan layar putar ini tidak diragukan lagi, tetapi jangka hayat bateri dari bateri 4 sel adalah persoalan terbuka. Pada beban maksimum, peranti ini hampir tidak dapat berfungsi hingga 3 jam tanpa mengecas semula. Masalah ini dapat diselesaikan dengan menghabiskan sejumlah wang - mengganti bateri standard dengan bateri 8-sel yang lebih besar, ini memungkinkan untuk meningkatkan masa operasi peranti hingga 10 jam.

Reka bentuk

Tablet ThinkPad X200 diperbuat daripada plastik berkualiti tinggi, tetapi kualiti binaannya tidak diragukan lagi sangat tinggi. Penampilan komputer riba tidak ada yang mengganggu robot pengguna yang menuntut. Reka bentuk yang bergaya memberikan Tablet Lenovo ThinkPad X200 yang istimewa, tidak tipikal untuk yang lain, dan reka bentuknya memberikan suasana hati yang baik kepada orang yang mencipta peranti ini. Paparan putar dipasang dengan baik.

Untuk pertama kalinya Tablet Lenovo ThinkPad X200 jatuh ke tangan, nampaknya di tangan bukanlah komputer riba biasa, tetapi fungsinya jauh lebih tinggi. Saya sangat gembira dengan prestasi penutup atas, yang ternyata sangat tahan lama. Walaupun penutupnya diikat dengan hanya satu engsel, penutupnya diikat dengan kuat. Semasa menutup komputer riba, mengejutkan bahawa penutupnya sangat rapat dengan sarungnya. Apabila anda menukar paparan ke tablet, kait beralih ke posisi yang lain dan juga menahan paparan dengan aman di posisi ini. Pada peringkat merancang alat pengikat, nuansa kecil ini diberi kepentingan khusus. Harus diingat bahawa semasa demonstrasi komputer riba ini di salah satu pameran, jumlah pengunjung yang berkerumun di dekat tempat berdiri dengan ThinkPad X200 Tablet jauh lebih tinggi daripada yang lain,di mana model bukan tablet ditunjukkan. Ini menunjukkan bahawa prospek pengembangan tablet sangat bagus dan dalam masa terdekat, pengeluar akan menambah barisan mereka dengan peranti kelas tertentu ini.

Seperti yang dinyatakan di atas, kualiti binaan model ini sangat tinggi. Semua nuansa terkecil sekalipun dipikirkan dengan baik.

Lenovo X200 Tablet mempunyai akustik AC97. Ia terdiri daripada dua pembesar suara stereo, yang terletak dengan mudah di bawah papan kekunci, dan memungkinkan untuk mempersembahkan pelbagai kemungkinan multimedia dengan cara yang berkualiti. Bunyinya sangat bagus dan bersih. Sekiranya tahap kelantangan tidak mencukupi untuk anda, anda sentiasa boleh menyambungkan sistem luaran untuk bunyi yang lebih kuat, untuk tujuan ini komputer riba mempunyai input dan output khas.

Paparan putar

Komputer riba ini dilengkapi dengan paparan matte 12 inci yang menyokong resolusi maksimum 1280 x 800 piksel. Gambar paparan sangat berkualiti tinggi, serta tahap kecerahan dan kontras yang tinggi.

Paparan Lenovo ThinkPad X200 Tablet telah berkembang dengan ketara daripada model sebelumnya. Faktor pertama yang dapat dilihat ialah kualiti paparan, yang jauh lebih tinggi jika dibandingkan dengan pendahulunya. Faktor penting kedua adalah ciri matriks - ia mempunyai lapisan khas yang melindungi permukaan dari habuk dan kotoran, dan tidak meninggalkan cap jari.

Nah, skrin sentuh tentunya merupakan kelebihan besar untuk Tablet Lenovo ThinkPad X200.

Terdapat juga ciri paparan lain dari peranti ini. Paparan putar yang bergaya, yang diterangi oleh LED, tidak memantulkan silau, yang membolehkan anda bekerja di luar rumah, walaupun dalam cuaca cerah. Paparan dapat diputar baik searah jarum jam dan berlawanan arah jarum jam.

Terdapat alat pengenalan cap jari di layar, pengimbas berfungsi dengan sangat baik dan tidak menimbulkan masalah atau ketidakselesaan ketika menggunakannya.

Keupayaan sentuhan komputer riba tablet ini sangat bagus dan ada banyak lagi yang boleh diceritakan. Harus diingat bahawa pengeluar telah berusaha keras untuk memaparkan Tablet ThinkPad X200, inilah yang, pada pendapat saya, adalah penekanan utama, walaupun pendapat saya mungkin berbeza dengan pendapat anda. Kemungkinan paparan seperti itu sangat luar biasa, warna dan kegunaannya akan memenuhi keperluan pengguna bahkan yang paling menuntut. Perlu dinyatakan mengenai kemampuan persembahan yang baik dari peranti ini; sangat sesuai untuk persembahan dalam pertemuan peribadi dengan satu pelanggan atau sekumpulan orang.

Peranti Input

Tablet ThinkPad X200 mempunyai papan kekunci komputer riba standard.

Semua kunci duduk dengan baik dan tenang. Bekerja dengan papan kekunci tidak menimbulkan kebisingan dan tidak menimbulkan rasa tidak selesa - jika kita membesar-besarkan sedikit, maka kita boleh mengatakan bahawa bekerja dengan papan kekunci adalah keseronokan. Susun atur dibuat di lokasi yang mudah dan setelah beberapa kerja menggunakan papan kekunci, anda cepat terbiasa dengannya.

Pad sentuh pad sentuh tidak begitu selesa untuk digunakan, kerana dimensinya kecil. Saya merasa tidak praktikal menggunakan pad sentuh untuk komputer riba ini.

Di komputer riba tablet, pengeluar sering memasang joystick mini, ia terletak di tengah papan kekunci dalam bentuk butang merah kecil. Skrin sentuh dikendalikan menggunakan peranti yang disebut stylus. X200 Tablet mempunyai matriks yang sangat sensitif, jika anda cuba menggunakan paparan dengan jari dan stylus anda pada masa yang sama, matriks akan bertindak balas terhadap stylus, yang menunjukkan tahap pengenalan paparan yang sangat tinggi. Stylus sangat sesuai untuk bekerja dengan editor grafik, lebih mudah menggunakannya untuk melukis, mengedit gambar grafik. Anda juga dapat menggunakannya untuk berfungsi dengan papan kekunci pada skrin tanpa menggunakan yang biasa sama sekali. Ini adalah kelebihan bagi pengguna yang ingin memanfaatkan sepenuhnya peranti mereka.

Sebagai kesimpulan, mengenai peranti input, kita dapat mengatakan bahawa Tablet Lenovo ThinkPad X200 mempunyai semua kemungkinan peranti input. Walaupun sebahagian daripadanya boleh ditukar ganti, tidak ada yang berlebihan dan untuk pengguna yang berbeza masing-masing akan mencari aplikasinya yang luas.

Pemproses dan peralatan

Tablet ThinkPad X200 menggunakan pemproses Intel Core 2 Duo sebagai kumpulan pemikir. Pemproses terdiri daripada dua teras, masing-masing beroperasi pada frekuensi 2.26 GHz. Syarikat menggunakan modul RAM 2GB ddr2 dengan pemproses.

Video dalam komputer riba ini disatukan, dilengkapi dengan penyesuai Intel X4500. Untuk tugas grafik yang mudah, ini cukup (menonton video, permainan yang tidak begitu intensif grafik). Pemproses grafik menggunakan RAM hingga 256 Mb.

Memori kekal dalam peranti ini diwakili oleh cakera keras dengan antara muka sambungan SATA dan kelantangan 160 GB. Kelantangannya tidak cukup besar jika kita mengambil kira keperluan moden pengguna, tetapi kita mesti ingat tujuan peranti ini - harus diperhatikan bahawa Lenovo ThinkPad X200 bukan komputer riba atau komputer riba multimedia, ia mempunyai tujuan yang sama sekali berbeza.

Prestasi keseluruhan komputer riba sangat tinggi. Semasa beban berat, pemanasan peranti kecil, casing menjadi hampir tidak panas, ini menunjukkan bahawa pendingin berfungsi dengan baik.

Penyambung Tablet ThinkPad X200

Untuk berkomunikasi dengan peranti periferal, ThinkPad X200 mempunyai penyambung dan port yang penting untuk pengguna moden.

Laptop Lenovo ThinkPad X200 dilengkapi dengan tiga port USB untuk menyambungkan peranti periferal, yang cukup untuk peranti jenis ini ke komputer riba ini. Salah satu port terletak di sebelah kiri komputer riba, dan 2 yang lain berada di sebelah kanan, ini dilakukan agar tidak membebani bahagian tepi dengan peranti jenis yang sama dan untuk kemudahan menghubungkan apa yang pengguna mahukan kepada mereka.

Di sebelah kiri juga terdapat penyambung kuasa dan kunci keselamatan Kensington, output monitor VGA, slot untuk kad pengembangan ExpressCard / 54. terdapat juga penyambung Ethernet untuk menyambung ke rangkaian dan suis untuk rangkaian wi-fi tanpa wayar.

Garis masuk dan mikrofon berada di sebelah kanan. Di sebelah kanan juga terdapat port RJ-11.

Di bahagian depan komputer riba terdapat pembaca kad untuk membaca pelbagai jenis kad memori.

Antaramuka tanpa wayar di Lenovo ThinkPad X200 diwakili oleh modul Wi-Fi dan Bluetooth. Antena tambahan dipasang untuk modul Bluetooth dalam buku nota ini.

Hasil

Tablet ThinkPad X200 ditujukan kepada khalayak pengguna yang luas, tetapi jelas bukan komputer riba di rumah. Peranti input, paparan, dan kemampuan persembahannya sangat mengagumkan. Sangat sesuai untuk orang-orang yang sering melakukan perjalanan perniagaan dan mereka memerlukan alat yang boleh menyediakan alat yang diperlukan untuk melaksanakan tugas mereka. Pelajar, orang yang melancong ke sini untuk orang-orang ini Lenovo ThinkPad X200 akan menjadi peranti yang sangat diperlukan. Berat komputer riba sekitar 1.6 kg - ini adalah nilai tambah yang sangat baik, anda sentiasa boleh membawa Lenovo ThinkPad X200 bersama anda. Prestasi komputer riba mencukupi untuk tugas seharian, pemproses yang agak kuat akan memastikan pengoperasian pelbagai aplikasi dengan pantas.Salah satu dan mungkin kelemahan yang paling ketara dari Lenovo ThinkPad X200 adalah harganya yang tinggi, pada pendapat saya, tidak semua orang mampu membeli peranti sedemikian.