Ulasan Samsung Core I8262 Galaxy

Penampilan. Kemudahan penggunaan

Samsung I8262 Galaxy Core dibuat dalam faktor bentuk skrin sentuh monoblock. Bahagian tepi badan dilicinkan. Tidak ada idea reka bentuk segar dalam reka bentuk telefon pintar. Penampilannya adalah standard dalam semua cara (walaupun lokasi butang dan penyambungnya sama seperti pada banyak telefon skrin sentuh Samsung yang lain)

Ketebalan telefon pintar Galaxy Core tidak melebihi 9 milimeter. Beratnya optimum - 124 gram. Telefon tidak menimbang poket baju anda. Di samping itu, anda boleh memegangnya dengan senang tangan dalam masa yang lama semasa perbualan telefon.

Tubuh dipasang dengan teliti. Tidak ada celah, tidak melenturkan penutup belakang. Di panel depan, selain layar, terdapat: lubang inti kamera, sensor jarak dan tiga butang kawalan (satu mekanikal, dua sensitif sentuhan). Kembalinya ke kunci desktop mempunyai pukulan kecil tetapi jelas. Alat kawalan kelantangan terletak di sebelah kiri. Di seberang ada tombol untuk menyekat paparan (menghidupkan / mematikan peranti).

Penyambung microUSB untuk pengecasan dan penyegerakan data terletak di bahagian bawah, dan bicu fon kepala 3.5mm berada di bahagian atas.

Penutup belakang diperbuat daripada plastik. Ia sangat nipis dan mudah bengkok. Peti bateri mengandungi slot untuk kad memori dan kad SIM. Pertukaran kad memori yang panas tidak disokong kerana bateri mesti dikeluarkan.

Elemen sisi belakang: lensa kamera utama, denyar, lubang pembesar suara.

Paparan

Diagonal paparan berukuran 4.3 inci. Menurut banyak pakar, pepenjuru sedemikian optimum dari segi kekompakan dan kemudahan penggunaan. Telefon pintar tidak boleh disebut "sekop", pada masa yang sama adalah senang untuk menaipnya dan bekerja dengan penyemak imbas web.

Resolusi TFT-matriks - 480x800 piksel. Jadi ketumpatan piksel adalah 217 PPI. Terdapat piksel, tetapi anda hanya dapat melihatnya ketika melihat skrin secara terperinci. Pengguna dapat membaca e-buku dengan selesa (fon diberikan dengan sempurna). Margin kecerahan besar. Dalam kebanyakan situasi, menetapkan kecerahan lampu latar hingga 30% sudah mencukupi. Skrin memudar cahaya matahari, tetapi masalahnya diperbaiki dengan menetapkan kecerahan menjadi 80-90%. Ngomong-ngomong, tidak ada sensor cahaya di telefon.

Sensor berfungsi dengan baik. Telefon pintar Samsung tidak pernah menghadapi masalah dengan ini.

Kamera. Bunyi

Peranti ini dilengkapi dengan kamera 5 megapiksel dengan autofokus dan denyar. Terdapat juga kamera depan. Resolusi adalah 0.3 megapiksel (cukup untuk panggilan video Skype). Kelemahan utama kamera utama adalah kelambatannya. Setelah menekan pengatup, tidak perlu menggegarkan telefon pintar selama beberapa saat, jika tidak, gambarnya mungkin kabur. Secara umum, tingkah laku aneh kamera, kerana kelajuan telefon pintar pada umumnya, tidak ada keluhan.

Kualiti suara dapat dinilai rata-rata. Pembesar suara multimedia menghasilkan bunyi yang kuat dan jelas. Sekiranya anda menggunakan fon kepala berkualiti tinggi lebih kurang, pengguna yang menuntut juga tidak akan mempunyai keluhan mengenai bunyi tersebut.

Persembahan. Perisian

Di bahagian tengah telefon pintar adalah pemproses Cortex A5 2-teras dengan frekuensi 1.2 GHz. Jumlah RAM adalah 1 gigabait. Peranti berfungsi dengan cepat, tidak ada kekurangan kelancaran. Sebilangan besar aplikasi intensif sumber berjalan tanpa masalah. Dengan permainan, keadaannya agak berbeza. Penembak 3D sederhana atau permainan lumba Samsung I8262 bagus, tetapi permainan yang menuntut dengan grafik yang kuat akan melambatkan atau tidak akan bermula sama sekali.

Telefon pintar dikuasakan oleh sistem operasi Android 4.1.2 Jelly Bean. Sebagai tambahan, shell TouchWiz proprietari dipasang di sini dengan banyak ciri dan tetapan tambahan. Sebagai contoh, ada fungsi S-Voice, ketika diaktifkan, telefon pintar akan melakukan perintah suara. Walau bagaimanapun, setakat ini hanya bahasa Inggeris yang disokong. Daripada ciri telefon yang berguna, saya ingin mengetahui fungsi menyekat panggilan pada selang waktu tertentu (misalnya, pada waktu malam). Pengguna mempunyai kemampuan untuk mengubah reka bentuk desktop.

Bateri

Peranti ini dilengkapi dengan bateri lithium-ion 1800 mAh. Hayat bateri peranti berada pada tahap yang boleh diterima. Dengan penggunaan aktif (1 jam panggilan, 2-3 jam bekerja dengan penyemak imbas web, menghantar mesej), bateri akan bertahan selama satu hari bekerja. Rata-rata, jangka hayat bateri lebih dari sehari.

Tayangan

Telefon dengan yakin menangkap rangkaian. Kualiti suara baik. Pembicara dapat didengar dengan jelas. Sekiranya perlu, anda boleh menghidupkan mod penguat suara. Kekuatan amaran bergetar rata-rata. Walaupun begitu, sangat sukar untuk melepaskan panggilan masuk ketika suaranya diredam.

Samsung I8262 Galaxy Core semestinya layak untuk diperiksa. Sekiranya anda tidak keliru dengan reka bentuk telefon pintar setiap hari, anda boleh membeli model ini dengan selamat. Antara kelebihan Samsung I8262 adalah paparan terang dan kontras, prestasi tinggi, sokongan untuk dua kad SIM. Harga yang berpatutan juga menggembirakan.