Ulasan telefon bimbit Nokia 8800 Sirocco Edition

Aristokrat di kalangan telefon

Nokia 8800 Sirocco Edisi Finland dengan penampilan aristokrat dan asal mulia adalah tahap perkembangan syarikat seterusnya. Mengikuti pendahulunya Nokia 8800 Silver & Black Edition, yang dieksekusi dalam casing mewah yang sama, hanya dengan reka bentuk yang sedikit berbeza, Sirocco telah memperoleh beberapa kelebihan baru secara radikal: penutup flip yang lebih mudah, memori dua kali lebih banyak, kamera yang lebih baik dan banyak lagi, dan oleh itu lebih mudah, kekunci navigasi cermin. Telefon berharga lebih dari seribu dolar, bahkan melihat masa pengumumannya, tenggelam ke kedalaman tahun-tahun lalu, layak mendapat perhatian pembeli yang paling menuntut dan berjaya. Untuk membeli telefon sedemikian, kemungkinan besar, anda tidak memerlukan wang sebanyak motivasi yang jelas,bagaimanapun, sesuatu yang lebih berat dan bermakna daripada hanya sekeping kertas yang gemerincing akan mendorong seseorang untuk membeli aksesori kelas tertinggi.

Gaya padanan

Telefon ini kelihatan hebat dengan pakaian luar mana pun, ia sesuai dengan telapak tangan anda berkat penyelesaian reka bentuk baru. Inden ibu jari sekarang dibulatkan di bahagian bawah, dipangkas di bahagian atas, jauh lebih besar, menjadikannya lebih mudah untuk membuka / menutup telefon. Papan kekunci masih tersembunyi di dalam penutup logam pada mekanisme galas, yang ditutup dengan klang agresif logam setiap kali dalam mod separa automatik. Cukup sentuh bahagian atas telefon dengan ringan dan segera meluncur. Telefon juga dibuka dengan getaran tajam. Paparan yang mampu menampilkan beratus-ratus ribu warna tidak terkesan dengan teknologi dan kemampuan multimedia yang sangat inovatif - semuanya mudah, seperti di semua telefon berdasarkan siri keempat Nokia.

Pada mulanya, pengeluar memberikan dua penyelesaian untuk Nokia 8800 Sirocco Edition: telefon hitam dan keluli tersedia:

Nilam, syiling dan kunci

Paparan Nokia 8800 Sirocco Edition dilindungi oleh lapisan safir khas, yang melindunginya dari calar, tetapi ada satu peringatan yang menarik. Nampaknya pengeluar tidak mengambil kira mentaliti "masyarakat tinggi" kami dan melepaskan peluang untuk membawa telefon hanya di poket anda bersama dengan duit syiling dan kunci. Dalam kes ini, secara harfiah beberapa minit yang tidak beruntung cukup untuk menunjukkan kepada pembangun Nokia 8800 Sirocco Edition mengenai kesilapan mereka. Skrin tergores, dan tidak dapat dipulihkan dan mendalam, hanya dari geseran objek ini pada sudut tertentu. Ia benar-benar melindungi dari lecet dan kerepek kecil, ia juga diuji, tetapi dari duit syiling dan kunci, 8800 tidak diinsuranskan. Sekali lagi anda boleh yakin dengan kehalusan teknologi iklan - para pahlawan video benar-benar menggosok permukaan paparan dengan tepi duit syiling,tetapi sudut koin ini berkaitan dengan skrin sangat penting. Sentuhan dan sentuhan dekat objek logam kecil dengan paparan tetap harus dielakkan. Kelemahan lain yang dapat dilihat, tidak dapat dilihat pada pandangan pertama, tetapi diketahui oleh semua pemilik telefon ini: jika telefon pernah dijatuhkan, anda berpeluang mengunjungi pusat servis dan mengganti kaca yang menutupi paparan dari pengaruh luaran. Bukan kerana boleh tercalar. Bukan kerana dia boleh, yang lebih teruk lagi, terhempas. Tidak sama sekali. Lama kelamaan, tepi paparan memberikan retakan mikroskopik, tidak dapat dilihat oleh mata manusia, ke mana udara masuk. Bersama-sama dengannya, kelembapan perlahan-lahan masuk ke sana dan, bergantung kepada keparahan kerosakan, setelah beberapa hari, minggu atau bulan, tepi atau satu sudut paparan menjadi gelap, corak jaring labah-labah muncul di atasnya,yang bertambah besar dari masa ke masa dan merosakkan penampilan telefon. Dengan penggunaan lebih jauh, dengan demikian, telefon dapat dibawa ke keadaan di mana penampilan bangsawannya akan dikurangkan menjadi sifar. Di sepanjang tepi paparan, ketika kelembapan memasukinya dengan udara, muncul jalur merah pudar dengan microcrack. Oleh itu, amaran kepada pemilik - perhatikan pergerakan telefon anda dan jangan biarkan ia jatuh.Oleh itu, amaran kepada pemilik - perhatikan pergerakan telefon anda dan jangan biarkan ia jatuh.Oleh itu, amaran kepada pemilik - perhatikan pergerakan telefon anda dan jangan biarkan ia jatuh.

Telefon "badan" dan penjenamaan

Bahagian belakang penutup plastik (yang disebut "badan telefon") tidak dapat dipisahkan dari bahagian utama peranti, di mana panel logam dan mekanisme dipasang. Ia dibuat dalam warna putih dan hitam, yang pada dasarnya tidak mempengaruhi penampilan telefon dengan cara apa pun dan hanya selera pemiliknya. Sekiranya permukaan atas atau sudut telefon rosak, anda perlu mengubah keseluruhan bahagian utamanya dengan pemasangan semula casing dan mekanisme utama, begitu juga - peringatan nombor dua. Saya katakan kerana plastiknya cukup kuat hanya pada penampilan, sebenarnya ia sangat rapuh dan apabila terkena hentaman (walaupun sedikit) ia hanya boleh retak. Ia dibuat lembut agar tidak pecah, melainkan menggaruk, atau nyaris tidak kelihatan, tetapi ia tidak perlu dilakukan berulang kali. Ciri khas telefon asal adalahbahawa pada bahagian plastik atas belakang di dasar penutup logam mereka mungkin atau mungkin tidak mempunyai logo korporat (tulisan Nokia).

Perhimpunan Jerman

Contohnya, dalam telefon dengan pemasangan Jerman. Orang Finland memilikinya. Ini tidak perlu menakutkan anda semasa membeli dan menimbulkan keraguan mengenai asal-usul asal peranti mahal. Kamera diletakkan di bahagian dalam telefon dan disambungkan ke lensa lensa mata yang rapuh, kecil, tetapi berketepatan tinggi menggunakan bus dalam peranti slaid bergerak. Ia terletak di bahagian flip sendiri - bahagian atas yang boleh ditarik dengan paparan di bahagian belakang.

Kamera bersepadu

Kemampuan Nokia 8800 Sirocco Edition telah diperluas secara signifikan dibandingkan dengan pendahulunya, yang menggembirakan kami dengan kualiti dan kelajuan pengambilan gambar yang tinggi. Apabila telefon ditutup, lensa kamera tersembunyi di alur khas di badan, bulat di bahagian bawah dan terputus di bahagian atas. Di sana ia dilindungi sepenuhnya dari pengaruh dan kerosakan luaran. Kamera diaktifkan dengan menekan salah satu kekunci atau melalui item menu tertentu, yang disebut "Kamera". Pelancaran satu sentuhan sangat mudah. Pelancaran kamera saya diberikan pada anak panah atas kekunci navigasi, yang sangat senang digunakan. Segera setelah anda membuka flip, anda dapat, tanpa mengeluarkan jari anda dari ambang bulat yang memisahkan bahagian bawah paparan dari papan kekunci, tekan anak panah dan menu untuk menembak akan muncul di layar. Terdapat mod zoom, foto / video dengan resolusi yang berbeza,mod malam, lampu latar, autofokus. Saya tidak suka mod malam, saya suka kualiti video. Kualiti suara dalam urutan video mendapat pujian tertinggi, kerana untuk pertama kalinya dalam keseluruhan siri pelbagai aspek, 8800 akhirnya memperoleh kemampuan untuk berbaring di trek, tanpa suara dan latar belakang yang luar biasa. Dalam mod dengan soundtrack dan nada dering, Nokia 8800 Sirocco Edition juga mengeluarkan beberapa suara. Contohnya, ketika merakam foto, gambar itu meniru klik pada rana kamera, ketika merakam video, gambar itu berbunyi bip. Mula / berhenti diberi isyarat oleh satu isyarat, tindakan lain oleh yang lain. Kamera boleh merakam secara mendatar dan menegak tanpa kehilangan kualiti dan perincian kabur, dan kelajuan dengan mana anda menghidupkan kamera adalah penting. Sekiranya anda berhasrat untuk mengedit video lebih lanjut, anda boleh menggunakan fungsi jeda,jika tindakan tersebut harus dilakukan dalam masa nyata, maka tidak.

Papan Kekunci

Papan kekunci Sirocco lebih selesa, terdapat beberapa perubahan pada penampilan dan fungsi kekunci. Butang reset / panggilan tetap di tempat yang sama, tetapi berubah. Dibuat sedikit ceroboh, seolah-olah dengan tangan mereka besar dengan paparan yang terang dan tepat. Anda selalu boleh menggunakannya dengan sentuhan. Lintas navigasi (sebenarnya, hanya segi empat tepat) dan kunci pengesahan pusatnya besar dan mudah. Kunci diletakkan sedemikian rupa sehingga sedikit miring ke arah tepi bawah, lebih mudah menekan tepi tajam cembung daripada pada butang kecil rata. Terima kasih banyak kepada pemaju untuk ini. Walaupun begitu, di bahagian bawah papan kekunci terdapat fenomena yang klasik untuk semua 8800. Apabila anda menekan butang, anda menyentuh tepi tajam penutup bawah dengan jari anda. Kerana tetap dalam posisi ini tanpa bergerak, anda harus menggerakkan jari anda dengan lebih selesa,tetapi setiap kali anda mengulangi kesilapan yang sama. Fakta bahawa anda boleh memotong diri anda di tepi tudung (ia sangat digilap) adalah mitos. Anda mungkin perlu menggosok jari pada bahagian logam selama beberapa jam berturut-turut untuk merasakan kesakitan. Sudut papan kekunci dan antara muka paparan (pada dasarnya penutup itu sendiri, tetapi di bahagian ini) dapat mencubit kulit. Sakitnya. Tetapi dengan penggunaan yang berhati-hati, nuansa seperti itu tidak seharusnya timbul. Lampu latar berlebihan. Bersinar putih. Terlalu terang untuk memudahkan melihat massa ikon yang ditandai pada kekunci yang agak kecil. Oleh kerana butang dicetak dengan angka, Inggeris dan Cyrillic, hampir semua kawasan mereka dihuni. Dengan lampu latar yang terang, anda dapat melihat bagaimana hampir keseluruhan kawasan butang diterangi, dan papan kekunci menyerupai kalungan Tahun Baru.bahawa anda boleh memotong diri anda di tepi penutup (ia sangat digilap) adalah mitos. Anda mungkin perlu menggosok jari pada bahagian logam selama beberapa jam berturut-turut untuk merasakan kesakitan. Sudut antara papan kekunci dan antara muka paparan (pada dasarnya penutup itu sendiri, tetapi pada bahagian ini) dapat mencubit kulit. Sakitnya. Tetapi dengan penggunaan yang berhati-hati, nuansa seperti itu tidak seharusnya timbul. Lampu latar berlebihan. Bersinar putih. Terlalu terang untuk memudahkan melihat massa ikon yang ditandai pada kekunci yang agak kecil. Oleh kerana butang dicetak dengan angka, Inggeris dan Cyrillic, kawasannya hampir seluruhnya dihuni. Dengan lampu latar yang terang, anda dapat melihat bagaimana hampir keseluruhan kawasan butang diterangi, dan papan kekunci menyerupai kalungan Tahun Baru.bahawa anda boleh memotong diri anda di tepi penutup (ia sangat digilap) adalah mitos. Anda mungkin perlu menggosok jari pada bahagian logam selama beberapa jam berturut-turut untuk merasakan kesakitan. Sudut papan kekunci dan antara muka paparan (pada dasarnya penutup itu sendiri, tetapi di bahagian ini) dapat mencubit kulit. Sakitnya. Tetapi dengan penggunaan yang berhati-hati, nuansa seperti itu tidak seharusnya timbul. Lampu latar berlebihan. Bersinar putih. Terlalu terang untuk memudahkan melihat massa ikon yang ditandai pada kekunci yang agak kecil. Oleh kerana butang dicetak dengan angka, Inggeris dan Cyrillic, kawasannya hampir seluruhnya dihuni. Dengan lampu latar yang terang, anda dapat melihat bagaimana hampir keseluruhan kawasan butang diterangi, dan papan kekunci menyerupai kalungan Tahun Baru.Sudut antara papan kekunci dan antara muka paparan (pada dasarnya penutup itu sendiri, tetapi pada bahagian ini) dapat mencubit kulit. Sakitnya. Tetapi dengan penggunaan yang berhati-hati, nuansa seperti itu tidak seharusnya timbul. Lampu latar berlebihan. Bersinar putih. Terlalu terang untuk memudahkan melihat massa ikon yang ditandai pada kekunci yang agak kecil. Oleh kerana butang dicetak dengan angka, Inggeris dan Cyrillic, hampir semua kawasan mereka dihuni. Dengan lampu latar yang terang, anda dapat melihat bagaimana hampir keseluruhan kawasan butang diterangi, dan papan kekunci menyerupai kalungan Tahun Baru.Anda boleh mencubit kulit di sudut papan kekunci dan antara muka paparan (sebenarnya, penutupnya sendiri, tetapi di bahagian ini). Sakitnya. Tetapi dengan penggunaan yang berhati-hati, nuansa seperti itu tidak seharusnya timbul. Lampu latar berlebihan. Bersinar putih. Terlalu terang untuk memudahkan melihat massa ikon yang ditandai pada kekunci yang agak kecil. Oleh kerana butang dicetak dengan angka, Inggeris dan Cyrillic, hampir semua kawasan mereka dihuni. Dengan lampu latar yang terang, anda dapat melihat bagaimana hampir keseluruhan kawasan butang diterangi, dan papan kekunci menyerupai kalungan Tahun Baru.ditandakan pada kekunci yang agak kecil. Oleh kerana butang dicetak dengan angka, Inggeris dan Cyrillic, kawasannya hampir seluruhnya dihuni. Dengan lampu latar yang terang, anda dapat melihat bagaimana hampir keseluruhan kawasan butang diterangi, dan papan kekunci menyerupai kalungan Tahun Baru.ditandakan pada kekunci yang agak kecil. Oleh kerana butang dicetak dengan angka, Inggeris dan Cyrillic, kawasannya hampir seluruhnya dihuni. Dengan lampu latar yang terang, anda dapat melihat bagaimana hampir keseluruhan kawasan butang diterangi, dan papan kekunci menyerupai kalungan Tahun Baru.

Menu

Menu dibina dengan cara yang sangat sederhana. Pada prinsipnya, telah dikatakan bahwa ketergantungan Cirocco pada telefon yang lebih murah diprovokasi secara eksklusif oleh asalnya - seolah-olah semuanya dilakukan dalam tradisi terbaik Nokia, tetapi masih seri keempat jenama "merangkak ke samping" dalam manifestasi yang sama seperti label yang sedikit animasi atau kekeliruan dengan folder. Perlu diperhatikan bahawa tujuan fungsional semua fungsi kunci dan item menu jelas kecuali satu nuansa. Terdapat bahagian "multimedia", yang menyediakan akses ke streaming video player, muzik, fail video dan snapshot. Bagi saya, tidak masuk akal jika item menu yang sama berdekatan secara berasingan. Lebih-lebih lagi, jika tetapan untuk streaming video tidak disimpan, tidak disetel sama sekali, atau disimpan dengan tidak betul, folder akan mengarahkan kita dan bukannya ketika kita mengklik ke folder dengan video yang disimpan.Perkara yang sama berlaku dengan fail muzik dan gambar. Saya tidak dapat memahami tujuan inovasi intelektual ini. Pengulangan sejarah (untuk mengatakan "Nokia 8800 take two") dengan komposisi muzik untuk peranti ini. Komposer Jepun terkenal Ruichi Sakamoto menulis sebahagian besar lagu yang telah ditetapkan. Senang, menyanjung, sekali lagi menekankan status mulia telefon yang tinggi sebagai pembantu yang sangat baik dalam perniagaan anda dan aksesori bergaya yang hebat. Tidak dapat dinafikan. Tetapi sekali lagi - melodi disimpan dalam dua folder. Membuka folder "Muzik", kami melihat bahawa terdapat dua folder yang lebih kecil yang serupa dengan fail yang diberi nama yang sama, tetapi dengan ukuran yang berbeza. Mula-mula sukar untuk memahami tujuan mereka. Kedengarannya sama. Kemudian muncul pemahaman mengenai apa yang dihubungkan dan bagaimana. Pertama,melodi besar bersaiz penuh (polifonik - 64 nada) dimaksudkan untuk digunakan sebagai nada dering. Yang kedua (ini adalah versi pertama yang dipendekkan) untuk berfungsi sebagai isyarat SMS. Intinya adalah bahawa di telefon, dan juga keseluruhan seri 8800, semua reka bentuk dan suara dalaman sangat berkaitan dengan tema yang dipilih. Mereka juga dirancang secara eksklusif khusus untuk model ini dan tidak dapat digunakan pada perangkat lain. Nada dering dan SMS mungkin tidak sesuai antara satu sama lain dan lebih-lebih lagi dengan topik. Maka ada pengertian yang salah bahawa anda telah memanfaatkan peluang untuk menyesuaikan antara muka individu. Melodi kedengarannya indah, misteri, pernah kelihatan seperti mistik. Panggilan atau gendang karma terlalu realistik ditunjukkan dalam model ini.untuk digunakan sebagai nada dering. Yang kedua (ini adalah versi yang lebih pendek dari yang pertama) agar dapat berfungsi sebagai isyarat SMS. Maksudnya ialah di telefon, dan juga keseluruhan seri 8800, semua reka bentuk dan suara dalaman sangat berkaitan dengan tema yang dipilih. Mereka juga dirancang secara eksklusif khusus untuk model ini dan tidak dapat digunakan pada perangkat lain. Nada dering dan SMS mungkin tidak sesuai antara satu sama lain dan lebih-lebih lagi dengan topik. Maka ada pengertian yang salah bahawa anda telah memanfaatkan kesempatan untuk menyesuaikan antara muka individu. Melodi kedengarannya indah, misteri, pernah kelihatan seperti mistik. Panggilan atau gendang karma terlalu realistik ditunjukkan dalam model ini.untuk digunakan sebagai nada dering. Yang kedua (ini adalah versi yang lebih pendek dari yang pertama) agar dapat berfungsi sebagai isyarat SMS. Maksudnya adalah di telefon, dan juga keseluruhan seri 8800, semua kandungan, reka bentuk dan suara dalaman berkait rapat dengan tema yang dipilih. Mereka juga dirancang secara eksklusif khusus untuk model ini dan tidak dapat digunakan pada perangkat lain. Nada dering dan SMS mungkin tidak sesuai antara satu sama lain dan lebih-lebih lagi dengan topik. Maka ada pengertian yang salah bahawa anda telah memanfaatkan peluang untuk menyesuaikan antara muka individu. Melodi kedengarannya indah, misteri, seakan-akan kelihatan mistik. Panggilan atau gendang karma terlalu realistik ditunjukkan dalam model ini.Seperti dalam keseluruhan siri 8800, semua kandungan, reka bentuk dan suara dalaman berkait rapat dengan tema yang dipilih. Mereka juga dirancang secara eksklusif khusus untuk model ini dan tidak dapat digunakan pada perangkat lain. Nada dering dan SMS mungkin tidak sesuai antara satu sama lain dan lebih-lebih lagi dengan topik. Maka ada pengertian yang salah bahawa anda telah memanfaatkan peluang untuk menyesuaikan antara muka individu. Melodi kedengarannya indah, misteri, pernah kelihatan seperti mistik. Panggilan atau gendang karma terlalu realistik ditunjukkan dalam model ini.Seperti dalam keseluruhan siri 8800, semua kandungan, reka bentuk dan suara dalaman berkait rapat dengan tema yang dipilih. Mereka juga dirancang secara eksklusif khusus untuk model ini dan tidak dapat digunakan pada perangkat lain. Nada dering dan SMS mungkin tidak sesuai antara satu sama lain dan lebih-lebih lagi dengan topik. Maka ada pengertian yang salah bahawa anda telah memanfaatkan peluang untuk menyesuaikan antara muka individu. Melodi kedengarannya indah, misteri, seakan-akan kelihatan mistik. Panggilan atau gendang karma terlalu realistik ditunjukkan dalam model ini.bahawa anda mengambil kesempatan untuk menyesuaikan antara muka individu. Melodi kedengarannya indah, misteri, pernah kelihatan seperti mistik. Panggilan atau gendang karma terlalu realistik ditunjukkan dalam model ini.bahawa anda mengambil kesempatan untuk menyesuaikan antara muka individu. Melodi kedengarannya indah, misteri, seakan-akan kelihatan mistik. Panggilan atau gendang karma terlalu realistik ditunjukkan dalam model ini.

Membuat panggilan

Sangat mudah untuk membuat panggilan dengan memilih kenalan yang diperlukan dari buku, tetapi tidak selalu mudah untuk menemuinya di sana, memandangkan telefon ini mempunyai bahasa "lalai" tertentu. Sekiranya tidak sesuai dengan yang anda kenali kenalannya, mencari berdasarkan nama menjadi tugas yang sukar bagi anda - akibatnya, anda harus mencari mengikut nombor sel atau nombor telefon, yang sangat panjang dan menyusahkan. Saya sangat menyukai tugasan butang satu sentuhan - senang dan pantas. Satu perkara tidak baik - setelah menekan butang jalan pintas, anda perlu menunggu sedikit masa. Masa menunggu bergantung pada berapa lama penekanan kekunci lama di dalam telefon. Bagi saya, ini terlalu lama bagi orang yang terburu-buru. Saya tidak pernah tahu bagaimana menukar masa tamat dan meningkatkan kelajuan kekunci. Rasanya mustahil untuk melakukan ini. Tetapi ia tidak akan berlebihan. saya fikirjika saya mendapat peluang seperti itu, banyak pengguna Nokia 8800 Sirocco Edition akan berterima kasih kepada saya.

Vampire bertenaga

Kenalan di bahagian bawah casing baik. Kenalan pada dasarnya adalah dua elemen miniatur tembaga yang, walaupun dengan penggunaan telefon yang agresif, tetap utuh dan berfungsi sepanjang perkhidmatannya sukar. Anda boleh mengecas telefon anda dengan dua cara - menggunakan pengecas utama dan dengan meletakkannya di pengecas - gelas. Kaca ini dilengkapi dengan peranti sebagai standard dan menyenangkan mata dengan penampilan bangsawan yang bergaya. Serendah dengan pendahulunya, dan bukan lengan pembungkus seperti Arte's. Ia bersinar putih di bahagian bawah sempadan ketika dipasang, walaupun tanpa meletakkannya di dalam telefon. Sekiranya telefon dipasang, maka lampu latar yang berdenyut, perlahan-lahan meredup dan tumbuh tidak akan mengubah wataknya,telefon tidak kehilangan keupayaannya untuk menerima panggilan dan mesej. Ngomong-ngomong, anda boleh menyesuaikan apa sahaja dalam profil - walaupun diam atau meneruskan panggilan semasa mengecas, menghantar mesej bahawa pelanggan sibuk dan akan menelepon kembali kemudian, atau hanya apabila kenalan ditutup, mod senyap akan dihidupkan. Tidak ada yang asasnya baru dalam teknologi ini, dan saya mengesyaki bahawa fenomena yang sama berlaku di kebanyakan telefon yang jauh lebih mudah daripada yang lain, tetapi saya tidak pernah menggunakan peluang ini di telefon lain, dan oleh itu saya memilihnya sebagai item yang terpisah.dan saya mengesyaki bahawa fenomena yang sama berlaku di kebanyakan telefon yang jauh lebih mudah daripada yang lain, tetapi saya tidak pernah menggunakan peluang ini di telefon lain, jadi saya memilihnya sebagai item yang berasingan.dan saya mengesyaki bahawa fenomena yang sama berlaku di kebanyakan telefon yang jauh lebih mudah daripada yang lain, tetapi saya tidak pernah menggunakan peluang ini di telefon lain, jadi saya memilihnya sebagai item yang berasingan.

Juga, set penghantaran bersama telefon termasuk:

  • sarung kulit CP-104
  • alat dengar berwayar HS-15
  • kaca pendirian DT-16
  • pengecas AC-3
  • alat dengar bluetooth BH-801
  • dua bateri BP-6X
  • CD dengan perisian
  • kain pembersih

    Bateri tambahan

    Kami juga mendapatkan bateri ganti lengkap dengan telefon, cakera, pendirian, alat dengar dan pengecas. Ia cukup standard dan padat. Ukurannya jelas mempengaruhi kapasitinya, iaitu hanya 600 mAh. Bateri cukup untuk 2.75 jam waktu bercakap dan 240 jam masa tunggu. Nampaknya tidak sedikit, tetapi jika anda pergi ke suatu tempat, mungkin lebih logik untuk membawa bateri atau pengecas ganti dengan anda. Anda tidak mungkin mencari sumber tenaga alternatif untuk telefon anda. Walaupun satu perkara menyenangkan - output pengecas agak biasa, jadi pemilik Nokia yang lain boleh meminta pengecasnya sekiranya berlaku situasi yang sangat melampau. Pengecasan memakan masa lebih dari satu jam. Semakin tua bateri, semakin sedikit masa yang diperlukan untuk mengisi penunjuk dengan bilangan jalur maksimum.Tingkah laku misterius BP-6X telah mengejutkan saya lebih dari satu kali, baik dalam praktik dan juga dari cerita.

    Keputusan

    Berdasarkan semua yang telah dipelajari mengenai telefon dalam jangka masa panjang penggunaannya, tidak sukar untuk mengatakan satu perkara - telefon ini benar-benar cantik dan bangsawan. Ia mudah, halus, mahal, mampu menggembirakan anda dengan banyak fungsi berguna, baik multimedia moden dan klasik standard, tetapi dalam persembahannya sendiri. Sarung logam sepenuhnya dilumurkan dengan cetakan, tetapi melindungi mekanisme. Skrin digores oleh benda asing hanya pada sudut tertentu, tetapi menghasilkan warna secara tepat. Panggilan dapat dilakukan dengan satu sentuhan, walaupun kenalan sukar dijumpai di dalam buku telefon. Sekiranya anda mempunyai keinginan yang kuat untuk mencari kekurangan yang nyata, anda akan menemuinya, tetapi pada masa yang sama nilai tambah akan menjadi jelas bagi masing-masing. Inilah yang telah diusahakan oleh Nokia. Sehingga suatu hari anda akan berkata: “Nokia 8800 Sirocco Edition? Ya! Ini adalah telefon terbaikyang pernah saya lihat! "