Ulasan permainan God Hand.

Clover Studio yang tidak berfungsi telah tercatat dalam sejarah, terutamanya sebagai pencipta permainan Okami yang indah. Tetapi seni akademik boleh melelahkan walaupun eksekutif Jepun.

Dan sebagai pelepasan emosional, bukannya mengejek dummy pengarah Capcom yang berdiri di sudut, para pembangun menjadikan God Hand. Plot eksentrik merobek kelawar. Wira kita, lelaki berkemeja bernama Gene, bersama teman wanitanya mendapati dirinya berada di beberapa bandar wilayah. Jenis suram dengan niat buruk jelas menarik perhatian pasangan dari semua pihak. Mereka belum tahu bahawa musuh mereka adalah pejuang yang mahir yang memiliki artifak langka, Tangan Tuhan, yang diterimanya sebagai balasan untuk barangnya sendiri, tanpa ampun dipotong dalam salah satu pertempuran dengan penyamun.

Beberapa minit kemudian, kita belajar tentang kewujudan empat "penjahat" gaib yang menyebut diri mereka sebagai Four Devas: vampire cliched dalam tradisi Transylvanian terbaik, seorang Mexico yang cerdik dengan cerut, "iblis" yang berubah-ubah dengan tanduk memutar lucu dan seorang pemuda yang sombong dengan kacamata hitam dan rambut yang bergaya. Mereka telah lama mencari Tangan itu dan sekarang, akhirnya, mereka menyerang jejaknya. Konflik kepentingan terbukti - Gene tidak mahu berpisah dengan anggota badan yang disebutkan di atas. Berjuang untuk hidupnya, dia dengan terkenal memberikan manset ke kiri dan kanan.

Kejutan pertama apabila anda mengetahui permainan ini mungkin kerumitannya yang tinggi. Tidak menyenangkan untuk mengejutkan, bahkan beberapa lawan biasa mampu, apalagi bos. Kekurangan kesihatan akan menjadi masalah berterusan. Kenyataannya adalah bahawa bonus yang mengembalikan kekuatan sangat jarang berlaku, menjumpainya adalah kejayaan besar. Selalunya, alat pertolongan cemas perlu diketepikan daripada saingan. Dan jika "bar kesihatan" hampir kosong, sangat sukar untuk mengalahkan musuh, seperti yang anda ketahui. Oleh itu, anda mungkin harus memulakan tahap dari awal lebih dari sekali. Nasib baik, ukurannya kecil, dan setelah beberapa kali dimulakan semula, kami, setelah mengetahui di mana lawan bersembunyi, bertindak dengan lebih yakin.

Apabila menjadi sukar, mari kita lancarkan sejenis rolet super hits. Untuk masa yang terhad, perlu memilih kombinasi yang paling sesuai dari senarai serangan, menurut pendapat kami. Sekiranya pilihan itu ternyata betul, satu muslihat hebat dapat membuat sekumpulan penyerang jatuh.

Jangan lupa tentang senjata. Batang kayu yang kukuh, tukul yang berat atau, katakanlah, sebatang paip air akan sangat menyejukkan semangat lelaki-lelaki yang kurang ajar yang menekan dari semua sisi. Tong yang dilemparkan dengan baik yang dipenuhi dengan sesuatu yang sangat mudah meletup dapat menghilangkan kekalahan dalam satu saat.

Baiklah, kad truf utama kita adalah Tangan Tuhan. Dengan pertolongannya, anda dapat memberikan serangkaian tamparan hebat yang tidak dapat ditentang oleh lawan. Benar, untuk mengaktifkan pembalasan tangan kanan, pertama-tama anda harus meletakkan banyak musuh, mengisi skala tenaga khas. Oleh itu, kami mengesyorkan agar tidak melambaikan Tangan dengan sia-sia, tetapi menyimpannya untuk saat-saat istimewa.

Dalam beberapa keadaan, dibenarkan menggunakan teknik khas. Contohnya, membongkok seperti "ahli gusti", melemparkan lawan ke atas diri sendiri. Atau beberapa kali untuk menekan kepalanya dengan but yang berat ke tanah. Atau menghancurkan lelaki gemuk itu di antara kakinya. Atau untuk memukul gadis-gadis "gothic" yang sombong di punggung ditutup rapat dengan getah ... Imajinasi kaya para pemaju tidak pernah berhenti memukau sepanjang permainan.

Dalam selang waktu antara tingkat, ia dibenarkan untuk menyimpan dan mengunjungi kedai, di mana ular baru dibeli untuk wang yang dijumpai / tersingkir dan beberapa ciri watak diperbaiki. Sekiranya tidak ada wang tunai yang cukup, disarankan untuk mengunjungi kasino dan mencuba nasib di poker, blackjack atau penyamun satu senjata (maaf atas kesalahan).

Salah satu ciri utama permainan ini adalah kemampuan untuk menyusun "kombo" secara bebas dari semua teknik tempur yang ada, serta menyebarkan pelbagai hits ke butang dan kombinasinya. Semasa membuat serangan unik dan dahsyat anda sendiri, jangan lupakan keseimbangan antara kekuatan dan kekuatan hentaman. Jika tidak, watak utama tidak akan mempunyai masa untuk berayun, dan dia sudah akan memakai kedua-dua bilah bahu. Untuk menguji kemahiran yang diperoleh, ada gelang pertempuran khas, juga terletak di antara level, dan kemenangan di atasnya dapat memberikan bonus yang menyenangkan.

Tetapi grafik God Hand kelihatan biasa-biasa saja walaupun mengikut standard "gen-masa" yang semakin tua. Satu-satunya perkara yang perlu disebutkan ialah animasi watak utama dan beberapa kesan khas. Jika tidak, tidak ada yang luar biasa. Model wataknya kasar, geometri levelnya primitif, lingkungannya jarang, dan minimum ada hiasan apa pun. Walaupun berita baiknya adalah bahawa bahagian persekitaran tertentu boleh musnah. Semasa pergaduhan, pecah dengan ledakan, deringan dan hentakan, rentak dan pecahan menjadi lebih banyak, menambah hiburan dalam permainan.

Kamera berfungsi seperti Resident Evil 4. Tetapi ini, memandangkan dinamika God Hand yang tinggi, bukanlah penyelesaian terbaik. Kamera berpusing terlalu perlahan, yang menjadikannya agak sukar untuk mengesan lawan yang bergerak pantas. Selamatkan saraf anda dan gunakan "L1" yang menyelamatkan nyawa (watak segera berubah 180 °). Dan kamera terus berusaha untuk naik ke dinding, yang, bukannya menjadi tembus cahaya, hilang begitu saja. Ia kelihatan tidak masuk akal.

Namun, di sebalik kekurangan ini, kita dapat mengatakan dengan yakin bahawa permainan ini berjaya. Ini adalah versi yang baik dari genre beat'em up dengan muzik groovy dan banyak episod ironis (kadang-kadang tidak masuk akal). Jangan tergesa-gesa untuk mengeluh tentang kerumitan dan kekurangan visual. Selesa dengan kawalan, terlibat dalam irama God Hand yang gila - dan anda akan bersenang-senang malam, dengan menekan butang "gamepad" dan bersukacita dalam setiap kemenangan yang dimenangi. Sama seperti hari tua yang baik.