Semak MFP Samsung SCX-4650N

Samsung SCX-4650N

Model Samsung SCX-4650N adalah peranti multifungsi monokrom yang cukup mudah digunakan dan dapat membantu dalam mengatur peredaran dokumen di jabatan syarikat besar atau syarikat kecil. Peranti ini mempunyai reka bentuk perniagaan yang ketat dan sepenuhnya terbuat dari plastik matte, dan oleh itu MFP akan sesuai dengan bahagian dalam pejabat mana pun. MFP mempunyai dimensi kecil 41 x 29.5 x 38.8 sentimeter dan berat yang hanya 9.6 kilogram.

Panel kawalan bersudut membolehkan Samsung SCX-4650N MFP diposisikan tanpa menjejaskan kemudahan, cukup tinggi dan rendah. MFP boleh dipasang di sudut bilik atau di ceruk, kerana hanya panel depan dan atas yang digunakan semasa operasi. Satu-satunya perkara yang perlu diingat semasa meletakkannya adalah pelesapan haba biasa, kerana Samsung SCX-4650N MFP menghasilkan banyak haba semasa beroperasi.

Panel belakang peranti multifungsi Samsung SCX-4650N mengandungi penyambung kuasa, penyambung USB 2.0 yang digunakan untuk menyambung ke komputer, dan port Ethernet.

MFP SCX-4650N dapat melakukan fungsi penyalin standard. Dengan menggunakan panel kawalan, anda dapat menetapkan jumlah salinan yang diperlukan, antara satu hingga sembilan puluh sembilan, kepadatan. Peranti boleh membuat salinan, baik dari lembaran asli yang terletak di kaca pengimbas, dan dari pengumpan automatik dengan kapasiti empat puluh helai. Pengimbas boleh berskala dari 25 hingga 400 peratus. Terdapat mod penyalinan dokumen dengan mana anda boleh meletakkan hingga empat salinan yang berlainan pada satu helaian.

Diperlukan sekitar 25 saat untuk membuat gambar halaman A4 (dalam modus mesin fotokopi), setelah itu MFP dapat mencetak gambar halaman yang dibuat dengan kecepatan dua puluh empat salinan sesaat. Tidak ada perbezaan dalam kecepatan mengimbas antara suapan automatik dan manual (tidak termasuk waktu yang dihabiskan oleh operator untuk memberi makan yang asli).

Unit tekanan pengimbas dapat dinaikkan di atas gelas hingga ketinggian empat sentimeter, yang memungkinkan mengimbas bukan sahaja lembaran A4, tetapi juga buku, majalah dan literatur "tebal" yang lain.

Sebagai pencetak MFP Samsung SCX-4650N digunakan dengan sistem operasi moden dan menyokong kerja dengan platform mudah alih. Diperlukan sekitar sepuluh saat untuk mencetak helaian pertama, dan helaian seterusnya akan dicetak pada dua puluh empat minit. Kelajuan pencetakan mungkin berbeza bergantung pada jenis kertas. Tidak ada sokongan percetakan dua sisi. Pencetakan dupleks disokong oleh pemacu yang membolehkan anda mencetak pada kedua sisi kertas dengan membalikkan kertas secara manual.

Tidak ada pilihan penyelesaian langsung. Pemacu SCX-4650N menggunakan kualiti yang baik dan sangat baik dan tiga tahap ringan. Untuk mencapai kualiti cetak terbaik, disarankan untuk mematikan mod Eco Print. Resolusi cetakan maksimum Samsung SCX-4650N MFP adalah 1200 dpi.

SCX-4650N mengendalikan fon dua titik dengan yakin. Pada masa yang sama, kualiti cetakan tidak bergantung pada apakah percetakan dilakukan secara selari atau pada sudut sisi lembaran. Semasa mencetak teks putih pada latar belakang hitam, pencetak menghasilkan hasil yang normal, mencetak teks empat titik (juga tanpa mengira sudut ke sisi kertas dan jenis fon). Tidak ada jejak posterisasi dan jalur yang jelas ketika mencetak teks dan gambar, kecerunannya sama rata. Terlepas dari sudut kecenderungan, garis satu titik ditiru dengan sempurna, dan garis 0,5 titik memberikan distorsi gangguan yang tidak dapat diabaikan.

Kapasiti dulang umpan kertas automatik ialah 250 helai. Dengan liputan toner lima peratus di halaman, kartrij perlu diganti setiap 2,500 halaman.

Terdapat dulang suapan manual yang direka untuk mencetak pada sampul surat, risalah dan media lain yang serupa.

Model Samsung SCX-4650N menyokong beberapa teknologi untuk menjimatkan toner, kertas dan, tentu saja, tenaga. Mod penjimatan yang sesuai dapat digunakan dalam dua cara - dengan memasang pemacu dengan program khas yang membolehkan anda mengawal MFP dari komputer, atau dengan menekan butang yang sesuai pada panel kawalan Samsung SCX-4650N. Mod Penjimatan Toner mengurangkan jumlah yang digunakan pada kertas, dan disarankan untuk tidak mencetak gambar (jika teks penting), yang mungkin terlalu banyak toner untuk dipaparkan, dan sebaliknya, ketika gambar itu penting. Juga, pencetak dapat menukar gambar menjadi gambar seperti lakaran pensil, yang menggunakan toner lebih sedikit semasa mencetak, yang juga menyumbang kepada penjimatannya. Bagi pengguna yang ingin menggunakan lebih sedikit toner semasa mencetak draf,disarankan untuk menggunakan huruf tebal atau mencetak teks bukan dalam warna hitam, tetapi berwarna kelabu. Dalam mod simpanan kertas, kami mengesyorkan meletakkan beberapa halaman teks pada satu helaian kertas.

Pemilik MFP Samsung SCX-4650N boleh menggunakan Pemacu Eco Samsung Easy ketika menghantar pekerjaan mencetak. Program ini adalah alat yang mudah dan intuitif untuk menetapkan pelbagai parameter penjimatan. Pengguna tidak harus memilih pilihan yang sama setiap saat, kerana dia hanya perlu menyimpan beberapa templat yang sering digunakan yang berisi set parameter yang diperlukan.

Model Samsung SCX-4650N menyediakan kemampuan pengurusan dan pemantauan rangkaian yang luas kepada pengguna. Pelayan Web terbina dalam yang dipanggil SyncThru membolehkan anda menjejaki metrik kritikal dari jauh seperti tetapan ukuran kertas, baki toner, jumlah imbasan yang dibuat dan banyak lagi. Masuk ke pelayan dengan kata laluan pentadbir, pengguna, selain melihat semua parameter dan tetapan, dapat mengubahnya. Sesi ini aktif selama setengah jam, dan hanya ada tiga percubaan untuk meneka kata laluan.

Melalui Internet, pengguna dapat mengubah firmware Samsung SCX-4650N, yang mana cukup untuk memuat turun versi firmware yang diperlukan dari laman web rasmi pengeluar dan melancarkan wizard kemas kini. Samsung SCX-4650N MFP menyokong but semula.

Penyediaan awal MFP dapat dilakukan baik dari menu peranti dan melalui antara muka grafik pada komputer, yang jauh lebih mudah dan cepat.

Samsung SCX-4650N berfungsi dengan Cetakan Awan Google. Setelah menambahkan peranti ke salah satu akaun Google yang dibuat sebelumnya untuk dicetak melalui Internet, anda boleh menghantar fail dari hampir semua peranti Android (telefon pintar atau tablet). Perkhidmatan ini masih dalam ujian beta dan percuma. MFP dapat diakses oleh mana-mana pengguna yang mengetahui pautan Webnya. Pentadbir Samsung SCX-4650N mempunyai kemampuan untuk menetapkan jumlah halaman maksimum yang boleh dicetak setiap hari.

Sebelum mengirim fail untuk dicetak, MFP meminta pengguna berapa banyak salinan yang harus dicetak, resolusi cetak, sumber kertas dan apakah kertas harus berorientasikan potret atau lanskap.

Untuk menggunakan SCX-4650N dalam perkhidmatan Cetakan Awan Google, anda tidak perlu memiliki komputer, kerana cukup untuk menghubungkan MFP ke rangkaian tempatan yang mempunyai akses ke rangkaian global. Semasa MFP Samsung SCX-4650N dimatikan (contohnya, pada waktu malam) Pentadbir SCX-4650N mempunyai akses ke maklumat dalam sumber awan dan dapat memperoleh data mengenai kapan dan apa yang dikirim untuk dicetak ke pencetak, apa hasilnya, dan jika perlu, hapus tugas. Perlu diperhatikan bahawa pengguna dengan hak pentadbir tidak dapat melihat kandungan dokumen yang terdapat di sumber awan, atau memuat turunnya dari sumber awan ke komputernya, yang cukup difikirkan dalam hal keselamatan maklumat.

MFP Samsung SCX-4650N boleh berfungsi sebagai pengimbas. Apabila disambungkan ke komputer peribadi melalui port USB, SCX-4650N dikenali oleh sistem operasi dan boleh digunakan. Juga, pengimbas dapat digunakan melalui program milik atau dari aplikasi yang menyokong antara muka WIA atau TWAIN. Resolusi optik pengimbas adalah 600 dpi, tetapi interpolasi perisian hingga 4800 dpi adalah mungkin (kualiti gambar yang dihasilkan jauh lebih rendah daripada ketika mengimbas dengan resolusi standard).

Keupayaan model SCX-4650N diperluas ketika disambungkan melalui rangkaian tempatan, kerana dalam hal ini, pemindaian juga dapat dilakukan dari komputer peribadi.

Sebelum mengimbas, perlu melakukan beberapa langkah - pilih di menu mesin komputer dan folder di mana hasil imbasan akan disimpan, serta resolusi, warna dan format file yang akan diperoleh sebagai hasil dari imbasan. Operasi ini dilakukan pada paparan LCD monokrom dua baris kecil dengan menekan beberapa butang.

Sekiranya jumlah komputer di rangkaian kecil (pendaftaran komputer adalah operasi persiapan yang mudah dan dilakukan oleh pentadbir MFP sekali), maka melalui semua peranti pada layar kecil MFP tidak menjadi masalah. Namun, harus ditekankan sekali lagi bahawa ketika membeli model Samsung SCX-4650N, seseorang harus mempertimbangkan fokusnya secara eksklusif pada kumpulan kerja kecil.

Kekurangan pengimbas dapat disebut kenyataan bahawa ketika melakukan prosedur pengimbasan, sukar untuk menentukan kawasan yang harus diimbas dengan tepat.

Pesaing

Peranti pelbagai fungsi dengan keupayaan yang serupa dengan model Samsung SCX-4650N adalah Xerox Phaser 3045NI MFP dan Brother DCP-7057WR MFP.

kesimpulan

Samsung SCX-4650N adalah peranti pelbagai fungsi yang berpatutan dengan set ciri yang seimbang yang sesuai untuk pejabat kecil. Samsung SCX-4650N MFP dapat disatukan dengan mudah ke dalam infrastruktur IT syarikat atau digunakan secara individu. Di kelasnya, Samsung SCX-4650N adalah peranti yang sangat menarik.