CARA MENINGKATKAN IMUNITI - bagaimana dan bagaimana meningkatkan dan menguatkan imuniti bagi orang dewasa dan kanak-kanak

Sekiranya anda ingin meningkatkan imuniti, berhenti merokok, alkohol, kurang tidur, makanan yang buruk, kebiasaan bergerak sedikit dan bimbang tentang perkara kecil. Adakah anda tahu apa rahsia utama untuk memerangi tabiat buruk? Anda perlu berhenti berperang dan melakukan perkara lain untuk mengusir perkara yang tidak perlu dari kehidupan. Jika tidak, semuanya akan berlaku mengikut prinsip "jangan memikirkan monyet merah jambu". Peralihan berfungsi dengan baik terutamanya apabila bertemu dengan orang baru.

2. Mengekalkan keyakinan

Kajian saintifik menunjukkan bahawa orang yang sedih sakit lebih kerap dan lebih teruk. Cara termudah untuk mengisi semula dengan optimisme adalah berjalan lebih kerap di udara segar bersama anak-anak anda. Oleh itu, anda boleh belajar dari anak-anak untuk mengaitkan kehidupan dengan lebih menyeronokkan, memperkuat kekebalan untuk diri sendiri, dan pada masa yang sama - meningkatkan imuniti anak. Batasi dengan ketat jangkauan berita yang dikonsumsi: kebanyakan dari mereka adalah produk strategi politik tanpa keruntuhan moral di poket mereka. Beli perkara menarik: membeli-belah yang menyenangkan benar-benar membuat kita lebih bahagia. Potong filem dan muzik yang menyedihkan secara kategoris - dapatkan pusat muzik atau panel TV yang bagus dan pilih karya orang yang bahagia.

3. Masuk sukan

Kami telah menyebut mengenai hypodynamia di atas. Fakta Sains: Satu senaman setiap minggu menjadikan hidup lebih lama. Meningkatkan imuniti dengan akibat jangka panjang, boleh dikatakan. Bersama keceriaan badan, keberanian muncul. Inilah sebabnya mengapa semua orang gemar memilih kasut, basikal dan barang sukan yang lain. Mereka menerima kebahagiaan sekarang dan menyimpannya di masa depan. Tetapi menguatkan sistem kekebalan tubuh tidak perlu mendorong anda keluar ke jalan: setelah seharian bekerja, lebih menyenangkan untuk bekerja di simulator rumah atau pelatih elips.

4. Dapatkan tidur yang cukup

Dengan tekanan berlebihan dan kurang tidur, ia tidak akan berfungsi untuk meningkatkan daya tahan tubuh. Sukan dapat membantu anda berehat dengan lebih mudah dan tidur lebih cepat. Semasa berehat, anda mungkin menyedari bahawa tilam dan bantal anda menahan keselesaan badan anda. Tukar segera. Tilam dan bantal ortopedik, selimut ringan "bernafas" dan tempat tidur yang indah juga "vitamin" untuk kesihatan.

5. Makan dengan betul dan minum banyak air

Tidak cukup makan sebiji oren dan mengharapkan vitamin C melindungi anda daripada jangkitan virus. Untuk memulihkan dan menguatkan sistem imun bagi orang dewasa atau kanak-kanak, penting untuk makan makanan semula jadi sepanjang masa. Makan sayur-sayuran dan buah-buahan, produk tenusu, telur, kekacang, ikan atau daging setiap hari, tanpa mengira musim. Tidak mahu mengalami kekurangan vitamin pada musim luruh, musim sejuk dan awal musim bunga? Tumbuhan hijau di ambang tingkap anda. Baca cara melakukannya di sini.

Prinsip utama pemakanan sihat kemungkinan besar tidak mencari ubat-ubatan makanan (tidak ada produk sedemikian), tetapi memakan makanan yang tidak membahayakan anda.

Minum sekurang-kurangnya 1.5 liter, atau 8 gelas air sehari. Baiklah, minum sedikit sahaja - sudah pasti ada faedahnya. Minum air bersih - sekurang-kurangnya dari penapis berkualiti. Lebih baik bergantung padanya daripada jaminan pembekal bahawa airnya berasal dari sumur ajaib. Anda akan terkejut berapa banyak jenama air botol terkenal yang memegang telaga hebat yang disebut Faucet.

Untuk selalu mempunyai air bersih di rumah anda, lihat cara memilih penapis air