Gambaran keseluruhan pembuat kopi Zelmer 13Z015

The ZELMER 13Z015 pembuat kopi tergolong dalam espresso kopi. Dalam pembuat kopi jenis ini, air panas tidak hanya melewati lapisan kopi bubuk, tetapi dibekalkan dalam tekanan tinggi, sambil menyerap lebih banyak bahan aromatik. Minuman yang disediakan dalam alat pembuat kopi ternyata lebih kuat. Saya ingin perhatikan bahawa pembuat kopi espresso menggunakan lebih sedikit kopi untuk menyediakan satu cawan minuman berbanding dengan pembuat kopi yang menetes.

Pembuat kopi yang dipersembahkan kelihatan sangat bergaya berkat saiznya yang ringkas dan warnanya yang dipilih dengan baik.

Kekuatan pembuat kopi yang dibentangkan cukup besar, tetapi harus diingat bahawa semakin kuat pembuat kopi, semakin cepat proses pembuatan kopi. Tetapi pada masa yang sama, minuman itu sendiri tidak terlalu kuat, kerana air tidak mempunyai masa untuk menyerap semua bahan aromatik. Untuk mendapatkan kopi yang lebih kuat, disarankan untuk menambahkan lebih banyak kacang tanah ke pembuat kopi berkuasa tinggi.

Dalam alat pembuat kopi Zelmer 13Z015, kopi bubuk siap pakai atau sebungkus kopi mini khas, yang disebut polong, digunakan untuk menyiapkan minuman.

Fungsi

The ZELMER 13Z015 pembuat kopi merujuk kepada pembuat kopi dengan kaedah bru espresso separa automatik. Ini bermaksud bahawa anda harus meletakkan kopi bubuk secara manual di tanduk dan membuang kopi bekas.

Pembuat cappuccino adalah alat khas yang membolehkan anda menyediakan susu buih. Kaedah manual membuat cappuccino ialah wap dibekalkan melalui tiub khas, dengan bantuannya anda boleh memasukkan susu ke dalam buih dalam cawan, dan kemudian menambahkannya ke dalam secawan kopi. Profesional lebih suka kaedah manual penyediaan cappuccino, kerana ia membolehkan anda mengawal suhu susu yang akan disebat dan tekstur busa.

Pembuat kopi Zelmer 13Z015 mempunyai fungsi penyahkalsifikasi automatik, yang bermaksud bahawa ia dapat membersihkan diri, di mana pelupusan dan minyak kopi dikeluarkan. Ini adalah fungsi yang sangat berguna, kerana jika anda memilikinya, anda tidak perlu membersihkan pembuat kopi sendiri. Oleh kerana skala, yang boleh kekal di permukaan dalaman mesin kopi, mengurangkan jangka hayat peranti dengan ketara dan sering menyebabkan kerosakannya, fungsi penyahkodan juga sangat berguna.

Juga di pembuat kopi yang disajikan terdapat petunjuk untuk memasukkan. Mempunyai lampu latar pada suis adalah ciri yang sangat berguna, terutama bagi orang yang lupa mematikan perkakas rumah setelah selesai bekerja.

Ciri khas pembuat kopi Zelmer 13Z015 adalah kehadiran pemegang cawan yang dipanaskan. Peranti ini digunakan untuk memanaskan cawan sebelum menuangkan kopi siap ke dalamnya. Panaskan cawan adalah bahagian tidak terpisahkan dari proses espresso. Lagipun, cawan yang dipanaskan bukan sahaja menjamin suhu minuman yang optimum, tetapi juga meningkatkan rasanya.

Ada juga fungsi untuk memasok air panas, yaitu, di dalam tangki terpisah ada air yang dipanaskan hingga 90 ° C, yang dapat digunakan, misalnya, untuk membuat teh.

Fungsi penyesuaian isipadu air panas membolehkan anda menetapkan jumlah minuman yang tepat untuk disediakan. Jadi, jika anda suka minum kopi dalam cawan besar, anda boleh menetapkan jumlah air yang banyak, dan jika anda suka menikmati minuman dari cawan kopi kecil, anda boleh menetapkan jumlah kecil.

Juga di pembuat kopi Zelmer 13Z015 , anda boleh menyesuaikan suhu penyediaan kopi. Dengan fungsi ini, anda dapat menyesuaikan suhu air yang digunakan untuk menyiapkan kopi. Untuk espresso klasik, air harus mempunyai suhu 90-95 ° C. Kadang kala para peneliti perlu menetapkan suhu penyediaan kopi dengan lebih tepat, dan dalam kes ini, pembuat kopi yang dibentangkan akan membantu anda dengan mudah.

Menyekat hidup tanpa air dan menjauhkan peranti daripada terlalu panas adalah dua fungsi yang sangat berguna bukan hanya untuk pembuat kopi, tetapi juga untuk banyak peralatan rumah tangga yang lain. Juga di pembuat kopi Zelmer 13Z015 terdapat fungsi Reset - kembali ke tetapan kilang.

Peralatan

Set ini merangkumi 2 saringan: saringan untuk menyediakan satu cawan kopi dan muncung untuk pencinta, iaitu untuk menyediakan 2 cawan kopi aromatik sekaligus. Memandangkan fakta bahawa kedua-dua paip terletak berdekatan, anda boleh mendapatkan kopi dua kali ganda dalam satu cawan semasa penyediaan yang biasa.

Sekiranya anda mengambil secawan kopi sebelum sisa minuman yang menyegarkan habis, tidak menjadi masalah, kerana model pembuat kopi yang disajikan mempunyai dulang tetes yang boleh ditanggalkan. Sangat mudah digunakan, kerana mudah ditanggalkan, mudah dibersihkan dan direka khas untuk memudahkan anda menjaga pembuat kopi anda.

Terdapat penunjuk paras air di badan pembuat kopi Zelmer 13Z015 , yang akan membantu anda untuk tidak ketinggalan ketika anda perlu menambahkan air.

Di dalam kit, tentu saja, ada tanduk, ia diperbuat daripada logam, yang meningkatkan kebolehpercayaan dan ketahanan pembuat kopi dengan ketara. Tanduk (pemegang) adalah bahagian mesin kopi, di mana kopi dituangkan, dan air yang dipanaskan di bawah tekanan juga melaluinya. Kelebihan lain dari tanduk logam adalah bahawa ia memanaskan kopi dengan lebih baik dan kemudian mempunyai rasa yang lebih kaya. By the way, dandang untuk pembuat kopi ini diperbuat daripada keluli tahan karat.

Set ini termasuk gelas khas (kendi) di mana anda boleh menuangkan susu dan mencambuknya menggunakan cappuccinator.

Muncung untuk mengetatkan (tamper) pada pembuat kopi yang disajikan dibina ke dalam badan, yang sangat mudah.

Disertakan juga sudu pengukur, penyimpanan tali pusat dan arahan terperinci.

Berat pembuat kopi yang dibentangkan: 5.2 kg.

Pesaing pembuat kopi yang dibentangkan dalam segmen harga pasaran adalah: Russell Hobbs 14742-56, Bosch TAS 2005EE dan Krups KP 2102.

Prosedur membuat kopi di pembuat kopi Zelmer 13Z015:

  1. Tuangkan air ke dalam tangki, disarankan untuk menuangkan air hingga mencapai tahap maksimum.
  2. Kami menutup tangki air.
  3. Tuangkan kopi ke dalam saringan, ketatkannya.
  4. Untuk memilih jumlah kopi espresso yang diinginkan (cawan kecil, satu atau dua besar), pertama-tama anda perlu menghidupkan perkakas dan, dengan menggunakan petunjuk cahaya, pilih berapa banyak kopi yang anda perlukan untuk membuat masa ini. Untuk mengesahkan pilihan anda, anda perlu menekan butang tengah.
  5. Kami tunggu sebentar dan menikmati kopi aromatik.

Prosedur membuat cappuccino dalam pembuat kopi Zelmer 13Z015:

  1. Membuat espresso biasa.
  2. Kami mengisi cawan dengan susu sejuk.
  3. Kami menghidupkan mod cappuccino (kami membuka pegangan ke tanda maksimum) dan memulakannya kosong, setelah meletakkan cawan kosong di bawah tanduk (sejumlah kecil air akan mengalir ke dalamnya). Selepas 5-10 saat, hidupkan pembuat cappuccino dan bawa cawan susu ke pemegangnya. Sebaiknya simpan cawan pada sudut sedikit dan pastikan bahawa tiub direndam dalam susu sebanyak sepertiga sepanjang masa. Maksudnya, anda perlu menyesuaikan tahap rendaman tiub cappuccinatore semasa busa naik.
  4. Apabila cawan penuh busa, matikan pembuat cappuccino dan tuangkan busa kami ke dalam secawan kopi. Sekiranya dikehendaki, taburkan cappuccino dengan coklat chip di atasnya.
  5. Jangan lupa membersihkan sistem.

Kelebihan pembuat kopi Zelmer 13Z015:

Badan keluli tahan karat.

Mudah diuruskan.

Kekuatan dan fungsi yang hebat.

Menyiapkan kopi berkualiti tinggi.

Kepantasan penyediaan minuman.

Kekurangan:

Agak bising ketika bekerja, disarankan untuk meletakkan tikar getah di bawah alat pembuat kopi.

Tidak ada pemasa tidur, jadi ingatlah untuk mematikan alat pembuat kopi setelah selesai bekerja.

Kekurangan paparan.

Kelemahan utama pembuat kopi espresso ialah mereka sukar dicuci.

Anda boleh membeli pembuat kopi yang dipersembahkan dengan mengunjungi pasar raya F.ua Internet .