Ulasan Telefon Pintar Prestigio MultiPhone 4040 Duo

Kami memberi ulasan kepada anda mengenai Prestigio MultiPhone 4040 DUO. Mari kita pegang dan perhatikan lebih dekat.

Setelah membuka kotak itu, perkara pertama yang akan anda lihat adalah apa yang sepatutnya ada di dalamnya, telefon itu sendiri. Di samping itu, set penghantaran telefon juga termasuk pengecas, kabel data untuk menyambung ke pengecas dan komputer, alat dengar berwayar untuk menyambung ke soket 3.5 mm, dan tentu saja, dokumen untuk telefon dan manual pengguna.

perhimpunan

Bahan utama casing adalah plastik, terdapat juga sisipan logam, tepi dan reka bentuk lain, yang cukup konsisten dengan julat harga yang disajikan. Di persimpangan antara bahagian matte dan glossy di sepanjang perimeter casing, anda dapat melihat sisipan berkilat, yang, naif, boleh disalah anggap sebagai logam, tetapi pada kenyataannya, setelah diperiksa lebih dekat, ternyata ini juga plastik.

Telefon pintar ini dipasang dengan kualiti tinggi. Sarung MultiPhone 4040 DUO dibuat dengan baik, anda tidak akan mendengar sedikit pun jeritan. Memicit dengan erat di tangan anda, anda tidak akan merasakan reaksi buruk dari kualiti binaan yang buruk. Dan untuk telefon bimbit dalam julat harga ini, kualiti binaan memainkan peranan penting.

Di tangan Prestigio MultiPhone 4040 DUO ia selesa, dan ini adalah kelebihan plastik sentuhan lembut eksklusif dengan tekstur dari mana panel belakang peranti dibuat. Ya, bahagian utama casing masih berkilat, tetapi berkat tekstur penutup belakang, telefon pintar selesa dipegang di tangan semasa penggunaan berpanjangan. Cap jari mungkin tetap berada di plastik sentuhan lembut, tetapi kehadirannya tidak menjadikan sarungnya licin dan telefon terletak di tangan dengan yakin.

Tidak ada aduan khas mengenai pelaksanaan elemen berfungsi. Tetapi lokasi mereka nampaknya tidak biasa, jadi pengguna harus membiasakan diri dengan penyelesaian yang tidak standard. Tetapi lebih banyak lagi kemudian.

Penutup bateri mudah dipasang. Dan dengan kemudahan yang sama ia dapat dikeluarkan. Tidak ada tindak balas antara penutup dan badan.

Reka bentuk

Bahagian luar Prestigio MultiPhone 4040 DUO sememangnya sederhana dan sederhana. Bahagian casing yang matte dan berkilat dibuat dalam warna gelap dan ketat. Panel belakang mempunyai tekstur. Pemasangan semua elemen dan susunannya yang sesuai pada casing peranti. Pada pendapat saya, ini semua kelebihan peranti yang dimaksudkan.

Memandangkan kategori harga ini, peranti kelihatan cukup bagus.

Elemen berfungsi.

Dari segi ergonomi, perhatian terutama diberikan kepada lokasi butang kawalan kelantangan. Pengilang memutuskan untuk meletakkannya di sebelah kiri dan bukannya tepi sisi kanan yang biasa. Sudah tentu, anda dapat menyesuaikan kelantangan suara dengan jari telunjuk, anda dapat membiasakan diri dengan semua perkara, tetapi butang di sebelah kanan jauh lebih mudah dikendalikan.

Penyambung microUSB di panel sebelah kanan juga tidak begitu selesa dan akan memerlukan beberapa pembiasaan.

Ada kemungkinan juga pengeluar bereksperimen dengan ergonomi, mencari penyelesaian baru yang berjaya, tetapi untuk telefon yang murah, lebih baik memberi keutamaan kepada penyelesaian klasik.

Butang kunci peranti (alias power on / off) terletak di tepi atas. Anda tentu saja boleh mencapainya, tetapi walaupun berada di tangan yang besar, anda harus sedikit membalikkan tiub. Untuk telefon yang cukup besar, seperti ini, anda perlu mencari penempatan yang lebih mudah, seperti Fly IQ 441. Akan lebih menarik untuk meletakkan butang pada panel sisi peranti. Di persimpangan tepi sebelah kanan, dan juga hujung bawah, pemilik peranti akan menemui alur kecil yang dirancang untuk menanggalkan penutup belakang telefon. Bagi ukuran penutup itu sendiri, ia merangkumi keseluruhan bahagian belakang telefon pintar. Pada penutupnya, pengguna akan melihat beberapa lubang untuk keluaran semua jenis elemen berfungsi. Ini merujuk kepada lensa kamera dan lampu kilatnya, mikrofon kedua dan fon pembesar suara.

Masih perlu melihat panel depan. Secara semula jadi, terdapat skrin sentuh dengan pepenjuru 4 inci, di atasnya terdapat slot pembesar suara untuk komunikasi, di sebelah kanannya terdapat dua sensor yang hampir tidak dapat dilihat: orientasi dan pencahayaan, serta kamera depan untuk panggilan video. Dan di bawah paparan terdapat empat butang sentuh. Saya yakin bahawa tidak perlu membincangkan lebih lanjut mengenai tujuan fungsi elemen yang disenaraikan.

Paparan

Paparan mempunyai pepenjuru 4 inci dengan resolusi 800x480 piksel. Ini cukup untuk gambaran yang lancar.

Putaran gambar berbilang sentuhan dan automatik disokong. Fungsi ini berfungsi dengan baik.

Terima kasih kepada sensor cahaya, kecerahan layar disesuaikan secara automatik, jika dikehendaki, kecerahan dapat diatur secara manual.

Tetapan paparan selebihnya terdapat di gambar menu.

Tidak ada masalah dengan kepekaan sensor - ikon aplikasi dan daftar menu cepat bereaksi untuk menyentuhnya dengan jari, tanpa berlengah.

Dalam keadaan pencahayaan yang tidak keras, layar berkelakuan baik, semua maklumat jelas kelihatan. Tetapi dalam cahaya yang kuat seperti sinar matahari yang terang, warna pada layar akan pudar sedikit, bahkan ketika tahap kecerahan ditetapkan ke maksimum. Tidak perlu mencari tempat di tempat teduh atau, menutup dengan tangan anda, untuk membuat bayangan di paparan, tetapi anda tidak boleh menonton filem kegemaran anda pada hari yang cerah, duduk di bangku di taman.

Ingatan

Pengilang menuntut memori fizikal 4 Gb, tetapi sebenarnya, kurang dari 3 Gb akan tersedia untuk digunakan.

Memori dalaman telefon diedarkan seperti berikut: 785 Mb untuk pemasangan perisian oleh pengguna dan 2 Gb untuk menyimpan multimedia dan maklumat lain.

Anda juga dapat memperluas kapasiti memori peranti menggunakan kad Micro SD, misalnya, dengan membeli kad memori 32 Gb. Slot terletak di bawah penutup yang menutupi pek bateri, tetapi ia dilaksanakan secara struktural sedemikian rupa sehingga jika anda dapat memasukkan kad simpanan, mustahil untuk mengeluarkannya kembali kerana lokasi ciri bateri. Oleh itu, pertukaran panas tidak dilaksanakan dalam telefon pintar ini.

Bateri

Bateri yang boleh dicas semula dengan kapasiti 1500 mAh akan berlangsung selama seharian bekerja dengan beban sederhana: membaca, bercakap, Internet, mendengar muzik, menonton beberapa klip, sedikit permainan.

Penceramah

Pengilang mengumumkan kehadiran pembesar suara stereo 1 W. Akibatnya, pembesar suara keras, tetapi suara stereo tidak begitu ketara. Terdapat sedikit gangguan pada suara, tetapi jika anda bukan peminat muzik yang hebat, maka gangguan ini mungkin tidak dapat diperhatikan.

Pembesar suara fon telinga tidak berbeza dengan yang dipasang di telefon lain, ia adalah pembesar suara dalaman yang paling biasa. Untuk mendengar pemanggil di hujung yang lain secara normal, anda perlu meningkatkan tahap kelantangan ke tahap maksimum.

Pengisian antara muka dan perisian

Telefon pintar berjalan pada sistem operasi Android 4.0.4. Jadi, sistem operasi moden, dan akan memungkinkan untuk menggunakan perkembangan terkini dari Android.

Di dalam MultiPhone 4040 DUO terdapat pemproses MTK6575 Cortex A-9, jam 1 GHz, pemproses yang sama yang digunakan dalam tablet Lenovo IdeaTab A2107. Grafik dalam peranti dikawal oleh PowerVR SGX Series 5. Telefon pintar dilengkapi dengan RAM 512 Mb.

Sebagai cengkerang, pengeluar menggunakan Native Android 4.0 dalam telefon ini dengan set perisian eksklusif dari pengeluar, serta beberapa perkhidmatan MTK 6575.

Pada shell standard, hanya tiga desktop yang digunakan, yang dibalik dengan jari ke kanan dan kiri. Untuk mengeluarkan widget atau jalan pintas dari desktop, tahan jari anda selama beberapa saat pada item yang akan dihapus dan pindahkan ke kawasan penghapusan yang muncul. Jalan pintas boleh ditambah dari menu utama. Pegang jari pada program atau widget yang menarik, desktop akan muncul, pengguna tetap, tanpa mengangkat jarinya, untuk meletakkan elemen di tempat yang diinginkan di layar.

Butang menu konteks digunakan untuk menavigasi ke item seperti "Aplikasi", "Tetapan", dan juga menguruskan kertas dinding.

Bar alat Android standard mengandungi ikon untuk mengawal modul tanpa wayar dan beberapa tetapan paparan dan bunyi. Penyelesaian ini tidak unik hanya untuk pengeluar ini, tetapi semuanya dilakukan dengan cekap dan meningkatkan pengurusan.

Ujian prestasi

Prestasi sistem diperiksa oleh beberapa tanda aras. Anda dapat melihat keputusan ujian dalam ilustrasi.

Komunikasi

Pilihan komunikasi terkini adalah sokongan untuk dua kad SIM.

Dengan memasukkan kad ke dalam slot, pengguna akan mengetahui bahawa pengeluar menunjukkan slot mana kad yang dimaksudkan - 3G dan 2G.

Setelah kad dimasukkan dan daya dihidupkan, pemberitahuan akan muncul di layar Prestigio MultiPhone 4040 DUO bahawa telefon telah mengesan kad SIM baru, atau tidak menemukan salah satu daripadanya jika hanya satu kad yang dimasukkan. Sekiranya kad belum dimasukkan ke dalam telepon sebelumnya, tetingkap "tetapan" akan terbuka, di mana anda boleh menetapkan tetapan lalai untuk kad.

Tetapan ini dapat diubah kemudian di menu pengaturan, submenu "pengurusan kad SIM".

Sekiranya anda tidak menetapkan fungsi panggilan, panggilan video, pemindahan data, pengiriman pesan SMS dan MMS ke kad SIM tertentu, maka setiap kali anda menggunakan fungsi ini, telepon akan meminta kartu yang akan digunakan.

Secara tradisional, untuk sistem operasi Android, pelanggan e-mel E-mel dan Gmail, serta Google+, dipasang. Terdapat juga aplikasi Google Talk. Penyemak imbas Internet standard mempunyai dua kunci. Salah satu butang terletak di seberang bar alamat (aka bar carian), dan yang lain adalah butang kontekstual. Dengan mengklik yang pertama, anda akan membuka tab penyuntingan, dan juga submenu "Halaman Tersimpan", "Penanda Halaman", "Sejarah".

Semasa menggunakan butang kedua, menu konteks terbuka, yang akan membolehkan anda menyimpan halaman semasa, mencari teks yang anda cari di halaman, menambahkannya ke penanda halaman dan fungsi standard lain. Untuk tetapan terperinci, lihat ilustrasi.

Peranti ini juga mempunyai aplikasi kawalan suara dan Chat +.

Dengan membuka aplikasi "Pengaturan", pengguna akan dapat mengatur pengaturan modul nirkabel Bluetooth dan Wi-Fi, pengaturan kad SIM, jaringan VPN.

Harus diingat bahawa modul Bluetooth dilaksanakan pada versi keempat, dan Wi-Fi juga berfungsi sesuai dengan standard N. Sebenarnya, semua minat di dalamnya terletak pada nuansa ini.

Kamera dan multimedia

Prestigio MultiPhone 4040 DUO mempunyai radio FM terbina dalam. Oleh itu, salah satu aplikasi yang dipasang sebelumnya adalah radio FM. Satu ciri aplikasi ini adalah kemampuan untuk merakam dan menyimpan program radio dalam memori telefon. Semua tetapan dan keupayaan lain adalah standard dan biasa untuk aplikasi jenis ini.

Untuk mendengar muzik dalam format digital MP3, MP4, AMR, AAC, WAV, MIDI, MMF, aplikasi "Muzik" dipasang. Aplikasi ini juga tidak banyak bezanya dengan yang lain. Anda dapat melihat penampilan aplikasi dalam ilustrasi.

Untuk melihat klip video multimedia, terdapat aplikasi Play Movies. Ini akan membolehkan kedua-dua klip tontonan yang tersimpan dalam memori telefon pintar dan memuat turun, jika Internet tersedia, kandungan yang diperlukan dari gedung Google Play. Kodek pemain menyokong format berikut - 3GP, AVI, WMA.

Prestigio MultiPhone 4040 DUO menerima dua kamera. Untuk merakam foto dan video, kamera 5 megapiksel, serta untuk panggilan video, kamera VGA depan.

Foto ujian: