Kajian Motorola SLVR L6

Pelancaran Motorola RAZR V3 adalah sensasi sebenar. Sebelum itu, dunia belum pernah melihat kerang GSM yang lebih langsing. Secara fungsional, telefon ini tidak revolusioner, walaupun ternyata cukup modern untuk membanggakan kelahiran keduanya - yang bermaksud versi merah jambu. Fokus utama adalah pada penampilan. Setelah menilai kejayaan RAZR, Motorola terus mengembangkan barisan produknya yang bergaya dan langsing. Mengikuti L7 yang lengkap, telefon ultra tipis lain - Motorola L6 - memasuki pasaran Ukraine. Itu sudah ditujukan untuk pengguna yang lebih luas - harganya lebih rendah daripada L7, dan termasuk dalam kategori terminal peringkat pertengahan.

10 mm

Sekiranya anda melihat panel depan peranti, tidak ada yang tidak konvensional mengenainya - hanya papan kekunci yang kelihatan sangat nipis. Ketebalannya hanya 10.5 milimeter (bahkan kurang daripada RAZR - kerana kekurangan penutup atas). Dimensi selebihnya tidak melampaui purata bagi satu blok monobol: panjang 113 milimeter, dan lebar - 49. Beratnya 86 gram. Berkat ketebalannya yang kecil, Motorola L6 mudah dibawa walaupun di dalam poket baju. Walaupun kekompakan ini, para pemaju dapat meletakkan beberapa kunci di permukaan sisi. Butang untuk mengakses perkhidmatan Push-To-Talk ada di sebelah kiri, dan kamera di sebelah kanan. Tempat menarik dijumpai untuk penyambung pengecas - ia dapat dilihat di bahagian atas salah satu panel sisi. Kabel antara muka (mini-USB) juga disambungkan di sini.

Задняя поверхность примечательна объективом камеры и внешним динамиком. Благодаря последнему звучание мелодий звонка по праву можно назвать громким. Когда на L6 поступает входящий вызов, возникают ассоциации с сигналом пожарной тревоги. Слева от клавиатуры находится индикатор освещенности. Его функция – автоматическое отключение подсветки кнопок в условиях дневного цвета. Если его достаточно, то она не включается, что помогает экономить заряд аккумулятора. Справа расположен микрофон (обычно он на нижнем торце). Такое местонахождение вполне оправдано – его практически невозможно непроизвольно закрыть пальцем. Нижний торец вообще освобожден от каких-либо органов управления – чтобы не портить внешний вид телефона. Корпус выполнен из анодированного алюминия, что обусловливает его прочность и пониженную чувствительность к ударам.

Telefon menggunakan paparan berdasarkan CSTN-matriks. Gambar di atasnya kelihatan cerah - bagaimanapun, 65 ribu warna. Semasa bekerja dengan teks, layar dapat menampilkan enam baris teks ditambah tiga dengan maklumat perkhidmatan.

Papan kekunci langsing

Salah satu ciri peranti ini ialah papan kekunci. Butang agak tipis, walaupun tidak sensitif terhadap sentuhan - anda dapat merasakan sedikit pergerakan ketika bekerja dengannya, dan anda perlu membiasakannya. Kekunci navigasi berlapis krom dan mempunyai bentuk bulatan. Malangnya, anda tidak perlu mengharapkan banyak keselesaan dari itu, yang tidak dapat dikatakan mengenai butang lain. Lampu latar berwarna biru. Terlalu terang, yang menimbulkan beberapa kesulitan dalam kegelapan sepenuhnya - simbol yang dicetak pada kunci bergabung, dan cahaya sedikit menyakitkan mata. Pada butang nombor, huruf dua huruf (Rusia dan Inggeris) diletakkan dengan sempurna.

Menu utama disajikan dengan sembilan ikon animasi. Submenu selanjutnya adalah dalam bentuk garis. Item yang berasingan adalah "Bluetooth" - sokongan untuk komunikasi tanpa wayar sudah menjadi pilihan standard, bahkan dalam telefon untuk pengguna massa.

Foto dan video

L6 mempunyai kamera VGA bersepadu. Ini dihidupkan menggunakan kunci khas di panel kanan atau melalui menu utama (bahagian "Multimedia", sub-item "kamera"), dalam pengaturan ada kemungkinan zoom empat kali lipat. Anda boleh mengambil gambar diri dengan meletakkan kamera di permukaan yang keras dan berjalan beberapa langkah ke belakang - pemasa dengan kelewatan pelepas rana lima atau sepuluh saat disediakan untuk ini. Terdapat beberapa gaya - ini adalah bagaimana kesan hiasan foto dipanggil. Yaitu: "berwarna", "hitam dan putih", "kebiruan", "antik", "kemerahan" dan "kehijauan". Masing-masing memberikan gambar warna yang ditunjukkan dalam tajuk. Terdapat tiga jenis resolusi gambar, walaupun semuanya rendah mengikut standard masa kini. Maksimum ialah 640x480 piksel.Terdapat lima bunyi rana kamera yang berbeza - dari klik tradisional kamera biasa hingga bebek dan tembakan.

Nama bingkai terdiri daripada nombor yang berbeza. Contohnya: 02-05-06-1631. Ini sama sekali bukan set rawak - angka menunjukkan tarikh dan masa ketika penggambaran berlangsung. Anda tidak boleh mengubah templat seperti mana semua nama fail dibuat, melainkan anda menamakan semula foto itu setelah ia diambil. Gambar yang diambil dalam resolusi 640x480 piksel dapat dikurangkan menjadi 320x240 atau 120x160 piksel, dan Anda juga dapat mencetaknya tanpa menggunakan komputer peribadi dengan mengirimkannya ke pencetak yang kompatibel dengan Bluetooth. Sekiranya anda memilih mana-mana gambar dan membuka pilihannya, sub-item "cetak" akan muncul di sana. Kualitinya, tentu saja, tetap sederhana - jika anda bernasib baik dengan pencahayaan, anda boleh mengambil gambar dengan ukuran setem pos. Jika tidak, anda akan mendapat jenama yang sama, hanya berkualiti rendah.

Sebagai tambahan, Motorola L6 dapat merakam video dalam format 3GP. Resolusi video maksimum ialah 176x144 piksel, dan jangka masa maksimum ialah 30 saat. Menyimpan video seperti itu memerlukan banyak masa di telefon - contohnya, 30 saat memerlukan masa sekitar 20 saat. Oleh itu, tidak mustahil untuk membuat siri berterusan. By the way, terminal mempunyai memori 10 megabait.

Oleh itu, dengan pendekatan yang masuk akal, mungkin menyimpan serentak puluhan gambar, beberapa video dan beberapa dozen komposisi. Nada dering boleh berupa fail dalam format MP3, WAV dan MIDI.