Gambaran keseluruhan LG GX500

Syarikat LG telah mencipta model baru yang dapat berfungsi dengan dua kad SIM secara serentak. Pengalaman positif dari telefon bimbit sebelumnya menunjukkan perlunya mengembangkan segmen peranti mudah alih ini, dan kini lahirlah gagasan LG berikutnya - GX 500 -.

Kandungan penghantaran

Disertakan dengan telefon, anda juga akan menemui manual pengguna, alat dengar, penyesuai miniUSB - USB khas, pengecas - palam khas dengan penyesuai untuk penyambung USB, dan cakera perisian.

Penampilan

Peranti ini dibuat dalam bentuk faktor yang paling biasa - candy bar. Bahan sarung - plastik, dengan sisipan logam kecil untuk pelbagai bahagian kecil. Dimensi telefon ialah 108.9 * 53.4 * 12.95 mm, dan beratnya sekitar 118 g - dimensi dan berat yang agak rata-rata, bukan yang paling berat dan tidak boleh menimbulkan kesulitan. Badan betul-betul segi empat tepat dengan sudut sedikit miring. Telefon dipasang dengan selesa di tangan dan tidak tergelincir. Kita boleh mengatakan bahawa dimensinya berada di bawah rata-rata telapak tangan manusia.

Mudah dikendalikan dengan satu tangan. Kualiti binaannya baik, praktikalnya tidak ada jurang, dan tidak ada reaksi. Plastik kotaknya adalah matte, cap jari tidak kelihatan di atasnya, selain itu, menyenangkan untuk disentuh, mungkin hanya sentuhan lembut. Walau bagaimanapun, ini adalah model anggaran dan ini hampir tidak berlaku.

Paparan

Seluruh panel depan dihuni oleh layar, hanya di bahagian bawahnya terdapat beberapa butang lembut. Skrin sentuh cukup berkualiti. Teknologi pembuatannya bersifat kapasitif, yang bermaksud bahawa anda dapat mengendalikan peranti dengan kedua jari dan stylus, dan jika casing tersebut tidak terdedah kepada cap jari, maka layar berkilat menderita dari ini.

Layar mempunyai pepenjuru 3 inci, resolusi 400 * 240 piksel, dan jumlah warna dan warna yang dipaparkan adalah 262 ribu. Parameter sedemikian memungkinkan untuk memperoleh gambar yang terang dan berkualiti tinggi pada output, yang cukup dapat dibedakan bahkan di bawah sinar matahari, walaupun ada penurunan yang signifikan dalam kualitas tampilan. Penyelesaiannya, pada prinsipnya, cukup untuk layar seperti itu, dan anda tidak akan melihat kekurangan pada paparan, namun, untuk penyelesaian anggaran, ini biasanya merupakan layar yang sangat bagus.

Di atas paparan, anda dapat melihat pembesar suara ditutup dengan mesh logam yang indah. Fungsi yang dilakukan olehnya adalah komunikasi semasa perbualan, dan juga telefon pembesar suara, dia menjalankannya dengan kerap, tetapi dia tidak sesuai untuk bermain muzik - suaranya menjerit, logam.

Adalah ciri bahawa pengeluar menekankan kemungkinan bekerja dengan dua kad SIM dengan tanda tangan yang sesuai di bawah skrin peranti. Di bawahnya terdapat butang untuk menerima dan menolak panggilan, dan di tengahnya terdapat kunci jalan pintas untuk menu dengan aplikasi yang paling sering digunakan. Mikrofon terletak tepat di bawah butang ini.

Di bahagian belakang hanya terdapat lensa kamera 3 megapiksel, tidak ada lampu kilat. Selanjutnya, di bawah ini terdapat beberapa informasi, pertama-tama telefon berfungsi dengan dua kad SIM, dan juga bahawa ia mempunyai modul komunikasi tanpa wayar WiFi.

Membuka penutup belakang peranti, anda akan menemui bateri 1500 mAh, yang memberikan prestasi yang cukup baik berhubung dengan jangka hayat bateri, iaitu sekitar 4 hari jika peranti tidak digunakan dengan sangat aktif. Sudah tentu, apabila anda menghidupkan WiFi, jangka hayat bateri telefon akan diukur dalam beberapa jam.

Sekiranya anda mengeluarkan bateri, maka anda akan menemui, lebih dekat ke bahagian atas telefon, dua slot kad SIM. Slot disusun sedemikian rupa sehingga kedua-dua kad diletakkan di atas satu sama lain.

Apabila dihidupkan, telefon mengesan kad SIM yang lebih rendah sebagai kad utama, dan yang kedua sebagai kad kedua, jadi anda perlu memasukkan kod pin terlebih dahulu untuk kad atas, dan kemudian hanya membuka kunci yang kedua.

Bahagian kanan dan kiri sarung mengandungi sisipan plastik hitam yang sangat sesuai dengan warna keseluruhan casing.

Di sebelah kanan terdapat penyambung miniUSB - pengisian dan komunikasi dengan PC dilakukan dengan tepat melalui penyambung ini. Ia juga direka untuk berkomunikasi dengan alat dengar lengkap. Di bawah, kunci kawalan telefon dan kunci kawalan kamera terletak secara berurutan.

Terdapat juga beberapa elemen di sebelah kiri, iaitu kekunci kawalan kelantangan untuk main balik suara dan slot untuk kad memori. Kelantangan maksimum yang disokong, dinyatakan oleh pengeluar, adalah lapan gigabait, yang banyak untuk telefon anggaran. Format kad yang disokong adalah microSD. Pertukaran kad yang panas juga boleh dilakukan. Di sana, di kiri atas, terdapat lubang kecil untuk tali.

Ciri menu dan perisian

Cangkang kelas A

Mengenai pengisian telefon, di sini pengeluar menggunakan shell kelas A, yang menyiratkan adanya menu padu, dan, sebenarnya, adalah versi anggaran kelas S yang agak sederhana.

Pada desktop pertama, telefon ini memiliki keseluruhan sistem widget yang berbeza, di antaranya terdapat sekitar sepuluh keping, dengan bantuan fungsi penjajaran semua widget dengan mudah diletakkan secara simetris di seluruh desktop.

Desktop kedua adalah satu servis, berisi kenalan panggilan cepat, jumlah maksimumnya adalah 8. Hanya begitu banyak kenalan yang dapat anda utamakan dalam panggilan cepat.

Di bahagian bawah desktop ada jalan pintas yang melampaui tepi bawah layar ketika bekerja dengan widget, tanpa mengganggu tampilan yang selesa.

Menu

Di menu, anda boleh menavigasi dengan "membalik" halaman semasa dari kiri ke kanan atau sebaliknya. Terdapat empat submenu, ini adalah Komunikasi, Hiburan, Alat dan Tetapan.

Menu menyediakan akses ke banyak aplikasi popular masa kini seperti

Cari Yandex dan Google, serta yang lain yang dimaksudkan untuk komunikasi di rangkaian.

Keupayaan komunikasi

Untuk memudahkan komunikasi, pengeluar telah menyediakan peranti dengan pelbagai aplikasi yang dapat diakses dari pelbagai bahagian menu.

Di bagian "komunikasi" sudah ada cara yang biasa untuk membentuk dan mengirim pesan SMS dan MMS, di samping itu, di menu yang sama ada aplikasi untuk bekerja dengan e-mail, yang mudah dikonfigurasi bahkan oleh pengguna yang tidak terlalu berpengalaman.

Menu ini juga berisi aplikasi untuk akses cepat ke jaringan sosial, seperti Twitter, yang kliennya, dalam bentuk versi mudah alih, dimasukkan ke dalam telefon oleh pengilang.

Seterusnya adalah pakej kecil yang disebut Jaringan Sosial. Ia mengandungi dua aplikasi mudah alih untuk mengakses rangkaian sosial dan mudah alih

Menu "alat" mempunyai penyemak imbas bawaan, serta aplikasi mesin pencari, selain kemampuan mencari, menyediakan banyak alat lain untuk mengoptimumkan hobi anda. Opera Mini yang sangat senang dan berfungsi digunakan sebagai penyemak imbas.

"Tetapan" berisi semua parameter modul Bluetooth dan Wi-Fi, ada juga pengaturan untuk komunikasi normal.

Keupayaan multimedia

Pengilang tidak menyediakan telefon dengan ciri multimedia yang luar biasa. Bahkan kamera tidak memberikan kesan yang baik. Tidak ada lampu kilat, tidak ada autofokus, dan walaupun memiliki resolusi 3 megapiksel yang layak, anda tidak boleh mengharapkan gambar berkualiti tinggi. Kamera mempunyai banyak tetapan, seperti kualiti pemotretan, resolusi, pelbagai kesan, seperti pemotretan hitam dan putih. Di samping itu, dia tahu cara merakam video, kualitinya juga tidak setara.

Telefon ini mempunyai pemain multimedia dan radio bawaan, tetapannya yang praktikalnya tidak berbeza dengan model lain, jadi kami tidak akan mempertimbangkannya dengan lebih terperinci. Telefon ini juga mempunyai beberapa aplikasi hiburan yang terdapat di dalamnya, yang juga tidak begitu menarik.

Fungsi sim DUAL

Apabila dua kad SIM disambungkan, sistem akan meminta anda memilih yang utama, dan juga memutuskan, jika perlu, kad sekunder. Semasa menggunakan telefon anda, anda boleh menukar antara dua kad dengan memilih kad yang anda mahukan. Selepas prosedur ini, anda perlu menghidupkan semula telefon. Anda boleh menerima panggilan ke mana-mana kad SIM, tetapi untuk membuat panggilan dari kad SIM sekunder, anda perlu menjadikannya yang utama, yang sekali lagi memerlukan reboot telefon.

Ringkasan kajian

Hasilnya, kami mempunyai telefon dengan set kualiti positif dan negatif berikut:

"Kelebihan peranti"

- Badan pemasangan berkualiti tinggi;

- Penampilan yang bagus;

- Peranti ergonomik;

- Kad memori swapable panas;

- Bateri lebih besar berbanding pendahulunya;

- Menu ringkas dan intuitif dengan banyak fungsi dan aplikasi yang berguna;

- Ketersediaan modul WiFi Internet tanpa wayar.

"Kekurangan peranti"

- telefon pembesar suara berkualiti rendah;

- modul kamera yang agak lemah;

- tidak senang menukar kad SIM untuk membuat panggilan.

Secara umum, telefon mempunyai kualiti yang lebih positif daripada aspek negatif. Dia, tentu saja, tidak akan menggembirakan anda dengan foto yang indah dan tidak bersinar dengan kemampuan muzik, tetapi pada masa yang sama, telefon ini mempunyai sejumlah perkara yang sangat berguna dalam komposisinya, misalnya, adanya papan kekunci skrin penuh yang sesuai untuk menaip mesej atau banyak aplikasi untuk komunikasi dan kerja dalam talian. Di samping itu, kelebihan penting ialah ketersediaan WiFi, yang akan menyediakan anda Internet di mana-mana kafe. Kehadiran sistem dua kad akan menjimatkan masa bagi mereka yang perlu sentiasa berhubung dengan beberapa pengendali. Tambahkan kos penyelesaian anggaran yang tidak begitu tinggi dan anda mempunyai telefon yang bagus untuk bekerja dan bersantai. F.ua.