Ulasan telefon pintar HTC One Dual SIM

SIM Dual HTC One

Untuk menggembirakan beberapa pengguna, HTC sedar bahawa satu kad SIM itu bagus, dan dua kad SIM lebih baik, kerana ini memberikan lebih banyak kebebasan dalam komunikasi mudah alih.

Bahkan dua tahun yang lalu, kebanyakan telefon pintar Dual-SIM eksklusif dari pengeluar Cina kecil dan sederhana. Kini segmen pasaran ini, yang menyedari kepentingannya, diberi perhatian khusus oleh syarikat terkemuka, salah satunya adalah HTC. Itulah sebabnya mengapa pengeluar Taiwan itu menyampaikan kepada penggemarnya modifikasi telefon pintar utamanya HTC One - model HTC One Dual SIM, dari namanya dapat difahami bahawa ia menyokong kerja dengan dua kad SIM. Perlu juga diperhatikan bahawa pengubahsuaian seperti HTC One mini dan HTC One Max sebelumnya ditunjukkan, yang pertama sudah dapat dijual, dan yang kedua akan segera sampai di rak.

Apa lagi, selain menyokong kerja dengan dua kad SIM, model HTC One Dual SIM boleh dibanggakan, ulasan ini akan membantu anda mengetahuinya.

Penampilan dan ergonomi kes

HTC One Dual SIM kelihatan sama dengan HTC One. Sebilangan besar badan telefon pintar diperbuat daripada logam, iaitu aluminium anodized. Tubuh dipasang dengan baik, sebagaimana mestinya untuk telefon pintar dari kategori harga tertinggi. Satu-satunya kelemahan sarung logam, yang ingin saya perhatikan dengan segera, adalah kekonduksian haba yang tinggi dan, oleh itu, kapasiti pemanasan yang besar, terutama dari pemproses. Semasa penggunaan biasa, casing ini memanas hingga suhu telapak tangan, tetapi jika anda bermain permainan intensif sumber daya, casing ini memanas dengan kuat, yang dapat memberi pengguna sensasi yang tidak menyenangkan.

HTC memanggil badan telefon pintar One Dual SIM "semua logam", tetapi pada hakikatnya sisi telefon pintar dan bahagian panel belakangnya terbuat dari plastik putih. Perincian panel depan dibuat secara eksklusif dari kaca atau logam. Sebahagian besar panel depan dihuni oleh paparan 4,7 inci, ditutup dengan kaca pelindung tempered Corning Gorilla Glass 2. Kaca pelindung juga memanjang ke bingkai paparan dan ke butang sentuh "Belakang" dan "Rumah" yang terletak di bawahnya. Di atas paparan dan di bawah butang sentuh terdapat sisipan aluminium simetri dengan jisim lubang untuk pembesar suara komunikasi dan dua pembesar suara multimedia. Juga di atas paparan HTC One Dual SIM, anda dapat melihat sekumpulan sensor standard - pencahayaan dan jarak, serta lensa kamera depan yang cukup besar.Di sudut kanan perforasi atas terdapat lampu acara yang terlewat. Penunjuknya kecil tetapi cukup terang.

Kawalan telefon pintar HTC One Dual SIM sekurang-kurangnya lima butang, yang mana dua sensitif sentuhan, terletak di bawah skrin, dan tiga yang lain berada di tepi sisi. Di dinding samping atas terdapat output audio (3,5 mm) dan tombol daya dengan port inframerah, yang memungkinkan alat kawalan jauh dari peralatan rumah tangga. Di bahagian kanan tepi sisi bawah terdapat port microUSB standard dan lubang untuk lubang telinga.

Di muka sebelah kanan HTC One Dual SIM terdapat butang kawalan kelantangan aluminium berpasangan untuk pembesar suara multimedia dengan corak putik khas yang sukar dikenali dengan sentuhan. Ergonomik butang ini lemah, kerana menyala dengan badan, dan oleh itu sukar dicari secara membabi buta.

Semasa operasi, logam dan plastik di dinding sisi mudah tergores, itulah sebabnya telefon pintar kehilangan daya tarikan visualnya. Hanya ada satu alat untuk melindungi sarung - penutup.

Di bahagian atas telefon pintar terdapat butang selak yang membolehkan anda melepaskan penutup belakang peranti dengan cepat. Melepaskan penutup belakang tidak membuka akses ke bateri, tetapi membenarkan akses ke maklumat perkhidmatan, dua slot untuk memasang kad SIM dan satu slot untuk kad memori microSD.

Seperti pada model HTC One, butang Utama di telefon pintar HTC One Dual SIM adalah pelbagai fungsi, satu tekan daripadanya membawa anda ke desktop utama, tekan dua kali membuka senarai program yang baru dilancarkan, dan tekan lama ia membolehkan anda melancarkan perkhidmatan Google Now. Logo HTC, yang terletak di antara butang Kembali dan Laman Utama, tidak aktif, walaupun jari cuba menekannya.

Bahagian atas panel belakang HTC One Dual SIM menempatkan lensa kamera utama yang besar, lampu kilat LED dan pembesar suara pembatalan bunyi. Di tengah panel belakang terdapat logo HTC, dan di bahagian bawahnya Anda dapat melihat logo audio beats kecil, kerana sistem pembesar suara yang dipasang di smartphone adalah dari Beats Audio. Panel belakang mempunyai bentuk bulat, itulah sebabnya telefon pintar sesuai di tangan, walaupun saiznya agak besar.

Skrin

SIM Dual HTC One mempunyai paparan yang sama dengan HTC One. Layarnya mempunyai pepenjuru 4,7 inci dan resolusi 1080 x 1920 piksel. Dalam kes ini, ketumpatan piksel adalah 468 keping per inci. Penunjuk ini masih merupakan yang tertinggi di antara semua telefon pintar yang dijual. Paparannya hebat, terang, berwarna-warni, tajam dan mempunyai sudut pandangan yang hebat.

Paparan dibuat berdasarkan matriks Super LCD3, yang dibezakan dengan kontras tinggi dan pembiakan warna semula jadi. Kecerahan paparan minimum ialah 8 cd / m2 dan kecerahan maksimum ialah 437 cd / m2. Lampu latar 102.7 cd / m2 sepadan dengan kecerahan 50%. Kecerahan minimum cukup selesa untuk bekerja dalam cahaya rendah, dan kecerahan maksimum membolehkan paparan tidak "buta" walaupun di bawah cahaya persekitaran yang terang. Anda dapat menyesuaikan kecerahan lampu latar secara manual atau menggunakan sensor cahaya untuk ini, yang secara automatik akan menyesuaikan kecerahan lampu latar bergantung pada kecerahan cahaya sekitar. Sensor cahaya berfungsi dengan betul.

Nisbah kontras matriks adalah 800: 1, yang juga merupakan petunjuk yang sangat baik. Suhu warnanya berada pada 8500 Kelvin, yang berada jauh di atas rujukan 6500 K, dan ini seterusnya menyebabkan gambar terlalu sejuk. Di satu pihak, ini adalah kelemahan, tetapi di sisi lain, nuansa ini tidak membenarkan gamut warna menjadi sangat "berasid", seperti pada kebanyakan matriks yang dibuat menggunakan teknologi AMOLED. Gamut warna pada paparan telefon pintar hampir 100% selaras dengan gamut warna rujukan sRGB.

Kamera

Seperti HTC One, HTC One Dual SIM mempunyai kamera utama 4-ultra-pixel. Walaupun HTC menegaskan bahawa "ultrapiksel" mereka tidak sama "megapiksel" yang mengukur resolusi kamera telefon pintar dan kamera lain, dan oleh itu, adalah mustahil untuk membandingkan HTC One Dual SIM dengan kamera telefon pintar lain, hanya bergantung pada resolusi.

Pada hakikatnya, resolusi kamera telefon pintar betul-betul empat megapiksel, dan ukuran matriks kamera adalah 1/3 inci (8.47 mm), seperti kebanyakan kamera lain. Apa yang benar-benar membezakan kamera utama HTC One Dual SIM adalah struktur sistem optik, ukuran sel penerima cahaya dan bilangannya.

Bagi mereka yang memahami optik, bukan rahsia lagi bahawa kualiti gambar dipengaruhi bukan oleh ukuran resolusi, tetapi oleh ukuran pengesan cahaya, nisbah apertur, nilai apertur dan petunjuk lain. Itulah sebabnya mengapa HTC memutuskan untuk meningkatkan indikator parameter di atas secara kualitatif.

Hanya ada empat juta sel penginderaan cahaya dalam modul kamera, seperti yang telah disebutkan, tetapi masing-masing sel memiliki ukuran 4 km persegi, dan bukan 1,1 km persegi, seperti pada modul kamera 13 megapiksel dari telefon pintar unggulan lain pada tahun 2013. Berkat penyelesaian ini, mungkin untuk memperluas julat dinamik dan mengurangkan tahap kebisingan yang ketara dalam gambar. Nombor f lensa pada kebanyakan kamera adalah f / 2.6 atau f / 2.4. Penunjuk lensa kamera telefon pintar HTC One Dual SIM ini adalah f / 2.0, sebab itulah bukaan lensa lebih tinggi, yang membolehkan lebih banyak cahaya mengalir ke elemen matriks sensitif cahaya dan, sebagai hasilnya, mendapatkan gambaran yang lebih baik dalam keadaan penglihatan yang kurang baik. Perlu juga diperhatikan bahawa modul kamera dilengkapi dengan penstabil optik dua paksi,memungkinkan untuk mengurangkan jumlah "kabur" ketika memotret dengan paparan lama, serta "menggoncang" gambar dari berjabat tangan semasa fotografi.

Dengan penggunaan tetapan manual yang mahir, kamera utama telefon pintar HTC One Dual SIM membolehkan anda mendapatkan gambar berkualiti tinggi, yang tentunya sangat tidak sesuai untuk dicetak, tetapi cukup sesuai untuk disiarkan di rangkaian sosial dan pelbagai perkhidmatan dalam talian, misalnya, Instagram.

Kualiti foto dipengaruhi dengan ketara oleh versi firmware semasa, yang tidak membenarkan mengambil gambar dengan kualiti tertinggi, kualitinya (pada pandangan pertama) sama dengan telefon pintar utama 2013. Terutama yang dinyatakan bukanlah algoritma pemprosesan terbaik ketika merakam dalam mod Auto, walaupun parameter teknikal kamera yang baik, kualiti gambar yang diambil dalam cahaya rendah akan sangat diinginkan - gambarnya sangat kabur. Dan, misalnya, ketika memotret (juga dalam mod "Otomatis") dalam kondisi pencahayaan luaran yang cukup terang, foto-foto tersebut ternyata sangat "terlalu terang" (diperbetulkan dengan menghidupkan mod HDR, tetapi seharusnya tidak demikian). Semasa merakam dalam mod "Malam", dalam gambar, sekali lagi, walaupun terdapat parameter teknikal modul kamera, anda hanya dapat mengagumi kebisingan yang banyak.Memadukan kebisingan dalam mod automatik membolehkan penetapan ISO 100 secara paksa. Harus diharapkan para pembangun perisian dapat menghabiskan kekurangan ini dalam versi firmware seterusnya.

Mustahil untuk mengabaikan fungsi Zoe, yang membolehkan anda merakam video 3 saat dalam corak yang tidak biasa - satu saat dirakam sebelum menekan penutup kamera dan dua saat setelah menekannya. Kecepatan rakaman dalam mod ini adalah lapan bingkai per saat, yang memungkinkan untuk memperoleh, selain rakaman video pendek, masing-masing dua puluh foto. Rakaman disimpan dalam folder berasingan. Setiap pengguna harus menilai kesesuaian mod ini untuk dirinya sendiri, kerana tidak ada yang tahu siapa yang memerlukan klip 3 saat, papan cerita foto yang tidak berkualiti tinggi (terdapat banyak bunyi dalam gambar, dan tepi foto kabur).

Khusus untuk mod Zoe, perkhidmatan Zoe Share telah dikembangkan, di mana anda dapat berkongsi kreativiti anda dengan pengguna lain. Untuk bersikap adil, harus diperhatikan bahawa menggunakan perkhidmatan ini sangat mudah. Filem yang dibuat dalam mod Zoe dapat diperbaiki dengan memotong gambar yang tidak berjaya, atau sebaliknya, memilih gambar terbaik.

Anda boleh mengambil gambar dengan satu resolusi - 2688 x 1520 piksel. Penyesuaian lebih lanjut terhadap gambar, termasuk mengurangi ukurannya, dapat dilakukan dengan menggunakan program pihak ketiga. Nisbah aspek gambar semasa mengambil gambar adalah 16: 9, seperti resolusi, tidak dapat diubah.

Video boleh dirakam dalam Full HD pada 30 bingkai sesaat, dalam HD 720p hingga 60 bingkai sesaat, dan dalam HDR 1080p hingga 28 bingkai per saat.

Kamera 2.1 megapiksel depan HTC One Dual SIM tidak menimbulkan sebarang keluhan, ia dapat mengatasi sepenuhnya tujuannya - memberikan panggilan video berkualiti tinggi.

Dual SIM

Sudah tentu, perbezaan utama antara HTC One Dual SIM dan HTC One adalah sokongan pahlawan ulasan ini untuk bekerja dengan dua kad SIM. Pada masa yang sama, Anda harus segera memperhatikan bahawa pekerjaan ini tidak dilakukan secara bergantian, seperti pada kebanyakan telefon pintar lain yang mendukung kerja dengan dua kartu SIM, tetapi pada saat yang sama, seperti pada model HTC Desire 600, kerana model HTC One Dual SIM memiliki lebih dari satu , dan dua modul radio berfungsi secara bebas.

Semasa bercakap pada satu kad SIM, kad SIM kedua selalu berhubung dan anda boleh menerima panggilannya pada bila-bila masa. Juga, jika satu kad SIM terus mengirimkan data dalam rangkaian 3G, panggilan kad SIM kedua tidak dapat dihalang. Prinsip penggunaan kad SIM ini membolehkan anda sepenuhnya meninggalkan pemajuan panggilan dan menyelamatkan orang yang memanggil anda daripada tidak perlu mendengar maklumat bahawa anda berada di luar zon akses rangkaian.

Kad SIM, yang dipasang di slot pertama, dapat digunakan oleh telefon pintar untuk penghantaran data, baik di jaringan GSM dan 3G, dan yang kedua berfungsi secara eksklusif di jaringan GSM. Setiap pengguna berpeluang memilih kombinasi optimum menggunakan kad SIM untuk memaksimumkan penjimatan komunikasi dan akses Internet. Terdapat beberapa variasi penggunaan dua kad SIM di telefon - sama ada untuk membezakan antara tempat kerja dan persekitaran yang dekat dengan kad SIM, atau menggunakan satu kad SIM untuk Internet 3G, dan yang kedua untuk komunikasi, atau hanya menggunakan kad SIM yang berbeza untuk memanggil nombor operator yang berbeza, yang bermanfaat secara kewangan. Walau apa pun, pilihan prinsip penggunaan keupayaan dua kad SIM tetap ada pada pengguna.

Tidak ada butang perkakasan berasingan yang membolehkan anda memilih kad SIM keutamaan dalam model HTC One Dual SIM, yang tidak menghairankan, kerana telefon pintar mengesan peralatan minimalis dengan kawalan. Semua pengurusan kad SIM dilakukan melalui kemampuan perisian. Tetapan utama mengenai pengurusan kad SIM tertumpu pada item menu "Tetapan panggilan" dan "Pengurus rangkaian", pada item di atas Anda dapat mengkonfigurasi parameter penerusan, mengatur rangkaian pilihan untuk membuat panggilan suara, mengirim pesan teks dan pemindahan data, mengganti nama kad SIM dan lain-lain

Jika kad SIM keutamaan untuk panggilan, mengirim pesan atau mentransfer data tidak dipilih, maka segera sebelum melakukan tindakan, telepon akan meminta pengguna kartu SIM mana yang akan digunakan untuk melakukannya. Secara amnya, kerja dengan dua kad SIM pada telefon pintar HTC One Dual SIM dilaksanakan dengan baik, semuanya intuitif, dan oleh itu pengguna yang tidak pernah bekerja dengan telefon pintar Dual SIM dengan cepat akan mengetahui bagaimana dua kad SIM berfungsi.

Sistem operasi dan perisian

Bekerja telefon pintar HTC One Dual SIM yang menjalankan sistem operasi Android 4.2.2. Seperti telefon pintar HTC yang lain, peranti ini mempunyai antara muka pengguna proprietari, untuk model HTC One Dual SIM ia adalah Sense 5. Antaramuka pengguna telah diubahsuai sedikit, ia menjadi lebih bergaya, jelas dan ringkas, tetapi pembangun perisian telah membuang yang biasa semua pengguna telefon pintar HTC mempunyai animasi yang indah. Mungkin ini dilakukan untuk meningkatkan lagi prestasi peranti.

Seperti HTC One, HTC One Dual SIM mempunyai suapan berita Blinkfeed di skrin utama. Suapan Blinkfeed memaparkan berita dari sumber yang dipilih sebelumnya sebagai jubin (serupa dengan antara muka Windows Mobile). Setelah mengklik jubin tertentu dengan penerangan ringkas mengenai peristiwa di skrin penuh, tetingkap sumber utama terbuka, di mana anda sudah dapat membiasakan diri dengan maklumat yang anda minati dengan lebih terperinci. Anda tidak dapat menambahkan sumber anda sendiri, dari mana Blinkfeed seharusnya mengambil maklumat, anda hanya boleh memilih dari sumber yang ditawarkan oleh program ini. Senarai rakan kandungan berita yang dicadangkan dari perkhidmatan Blinkfeed sangat luas. Sebilangan besar rakan kandungan perkhidmatan adalah sumber berita asing. Bagi sumber berita yang berkaitan dengan negara kita,maka ini adalah Facebook, Twitter, Flickr dan beberapa yang lain. Bagi pengguna yang fasih berbahasa Inggeris, sumber berita asing seperti Associated Press, Reuters, Euronews, dan lain-lain mungkin menarik.

Perkhidmatan Blinkfeed kelihatan cantik, tetapi boleh menjengkelkan kerana sebilangan besar catatan dari rakan dari rangkaian sosial, misalnya, Facebook, jika anda bukan orang biasa mereka yang aktif, yang mengikuti semua naik turun hampir dua ratus kenalan (indikator ini adalah individu). Itulah sebabnya para pembangun telah memberikan keupayaan untuk membuang agregator Blinkfeed dari skrin utama.

Senarai aplikasi yang terpasang di telefon pintar tidak ditatal ke sisi, tetapi digulir ke atas dan ke bawah (ini khas untuk kebanyakan telefon pintar dengan cangkang Sense).

Widget cuaca proprietari, tanpa animasi, kini kelihatan lebih sederhana dan ringkas, tetapi perlu diperhatikan bahawa jika anda mahu, anda boleh mengaktifkan aplikasi cuaca proprietari yang berasingan, yang juga mengandungi animasi yang sangat disukai oleh pemilik telefon HTC. Perlu juga diperhatikan bahawa laporan cuaca tidak bergerak di antara desktop semasa anda menelusurinya, tetapi dipaparkan dalam paparan penuh hanya pada desktop utama. Semua sub-desktop hanya mengandungi ikon aplikasi dan folder aplikasi. Folder dibuat, seperti sebelumnya, dengan menyeret satu jalan pintas ke jalan pintas yang lain.

Terdapat banyak aplikasi berjenama yang telah diinstal sebelumnya pada telefon pintar. Dalam shell Sense 5 yang dikemas kini, semua aplikasi dibahagikan dengan senang kepada beberapa kumpulan bernama Google, Tools, Multimedia dan Performance. Seperti HTC One, beberapa aplikasi dapat disembunyikan sehingga jalan pintasnya tidak muncul dalam senarai aplikasi umum. Aplikasi tersembunyi dapat dilihat hanya pada item menu dengan nama yang sama - "Sembunyikan aplikasi".

Juga, skrin program yang dilancarkan baru-baru ini, yang dipanggil dengan ketukan dua kali butang "Rumah", sedikit berubah. Kini di layar aplikasi yang baru dilancarkan dalam bentuk matriks berukuran 3x3, hanya sembilan utiliti yang dilancarkan baru-baru ini yang dipaparkan. Jenis paparan ini lebih senang kerana senarainya lebih deskriptif dan membolehkan anda pergi ke utiliti yang diperlukan dengan cepat dari senarai yang baru digunakan.

Secara umum, tanpa keterlaluan, kita dapat mengatakan dengan yakin bahawa antara muka telefon pintar HTC One Dual SIM adalah yang paling banyak diubah suai di antara telefon pintar Android, ia telah difikirkan semula dengan ketara dan, memang, dirancang untuk mempermudah dan meningkatkan sistem kawalan peranti sebanyak mungkin. Antaramuka lancar dan tepat. Peminat telefon pintar HTC pasti akan menghargai kulit Sense 5 yang dikemas kini yang digunakan dalam HTC One Dual SIM.

"Besi"

Sebagai pengubahsuaian telefon pintar utama, HTC One Dual SIM dibina di atas salah satu platform perkakasan berprestasi tinggi (setakat ini). Di jantung telefon pintar terdapat SoC (sistem pada cip) Qualcomm Snapdragon 600, yang merangkumi pemproses 1.7-gigahertz dengan empat teras Krait 300, teras grafik Adreno 320, dua gigabait RAM dan pemacu kilat terpasang dengan kapasiti 32 atau 64 gigabyte. Kapasiti penyimpanan kilat bergantung pada pengubahsuaian model. Anda boleh memperluas memori terbina dalam dengan menggunakan kad memori microSD dengan kapasiti hingga 64 gigabait. Akan ada memori kekal yang mencukupi walaupun bagi pengguna yang membuat gudang sebenar maklumat multimedia dari telefon pintar mereka, termasuk banyak muzik, foto, filem, dll

Komunikasi tanpa wayar telefon pintar disediakan oleh pelbagai modul bawaan, termasuk Wi-Fi 802.11 a / b / g / n / ac, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth 4.0 (A2DP), NFC, LTE, DLNA, IrDA, dan GPS dan GLONASS.

Seperti yang anda jangkakan, melihat spesifikasi teknikal telefon pintar, prestasinya berada pada tahap tertinggi. HTC One Dual SIM adalah salah satu telefon pintar berprestasi tertinggi setakat ini. Dalam ujian sintetik (penanda aras), telefon pintar mengambil kedudukan teratas. Pemilik telefon pintar akan dapat menjalankan permainan 3D yang paling menuntut di dalamnya tanpa kesukaran. Selain itu, dengan menggunakan telefon pintar, anda dapat melayari web aktif yang selesa, menonton video dengan resolusi tertinggi, dll. "Kelewatan" dan "perlambatan" tidak diperhatikan walaupun memulakan proses yang paling banyak menggunakan sumber daya.

Satu-satunya kelemahan mengenai perkakasan adalah bahawa di bawah beban maksimum pemproses telefon pintar memanas cukup banyak, yang secara logiknya membawa kepada pemanasan casing aluminium. Suhu pemanasan rata-rata (dengan andaian beban tinggi pada pemproses) tidak melebihi kira-kira 45 darjah. Suhu ini tidak kritikal, tetapi mendatangkan rasa tidak selesa ketika bekerja dengan telefon pintar. Apabila casing sangat panas, yang, untuk mengatakan yang sebenarnya, tidak sering terjadi, lebih baik meletakkan telefon di suatu tempat, sehingga dapat "berehat" sedikit dan menyejukkan.

Sistem akustik

Seperti HTC One, HTC One Dual SIM dilengkapi dengan sistem pembesar suara yang sangat baik dari Beats Audio, yang terdiri daripada dua pembesar suara stereo yang disebut suara boom. Oleh kerana itu, tidak ada item tetapan pada pemain muzik standard model HTC One Dual SIM, kerana semua suara akustik dikalibrasi oleh pakar dari Beats Audio. Telefon pintar berbunyi keras dan berkualiti tinggi, suaranya begitu jelas sehingga peminat muzik sebenar juga akan menyukainya. Perkara utama yang perlu diingat ialah anda tidak dapat mematikan teknologi Beats lalai, yang bertanggungjawab untuk semua tetapan.

Autonomi kerja

Operasi autonomi telefon pintar HTC One Dual SIM disediakan oleh bateri lithium-polymer 2300 mAh. Walaupun kapasiti yang agak kecil, bateri memberikan autonomi peranti yang baik. Dengan sekali caj, telefon pintar HTC One Dual SIM boleh, rata-rata, berfungsi sama seperti pesaing langsungnya. Tidak dinafikan, penggunaan shell HTC Sense 5 milik baru memberi kesan positif terhadap penjimatan tenaga. Mod penjimatan kuasa tidak banyak mempengaruhi autonomi telefon, dan oleh itu tidak masuk akal untuk membicarakannya.

Dalam ujian prestasi bateri sintetik Antutu Tester, HTC One Dual SIM memperoleh 676 mata, bekerja di bawah beban maksimum selama tiga jam dan empat puluh enam minit.

Sebagai perbandingan, model HTC One dalam ujian ini dalam keadaan yang sama menjaringkan 451 mata, setelah bekerja selama dua setengah jam, tidak mempunyai dua modul radio, tetapi satu. Dengan penggunaan semua keupayaan multimedia yang sangat aktif, telefon pintar dapat berfungsi tanpa masalah dari satu caj sehingga akhir hari kerja, dengan penggunaan yang sedikit kurang aktif - satu hari, dan jika anda menggunakan kemampuan telefon pintar secara sederhana, maka model HTC One Dual SIM akan habis hanya pada akhir hari kedua penggunaan. Bagi telefon pintar Dual SIM dengan platform perkakasan berprestasi tinggi dan paparan Full HD yang sangat baik, autonomi ini cukup mengagumkan.

kesimpulan

HTC One Dual SIM adalah telefon pintar moden yang sangat baik dengan reka bentuk yang bergaya, casing logam berkualiti tinggi, paparan Full HD yang sangat baik, sistem pembesar suara yang baik, yang terdiri daripada dua pembesar suara stereo yang kuat, serta dua slot untuk kad SIM dan, yang sangat penting, dua modul radio, yang membolehkan anda terus berhubung dalam apa jua keadaan. Model ini juga mempunyai kekurangan kecil, termasuk kamera "ultrapixel" yang tidak jelas, sisipan plastik di sepanjang badan dan kecenderungan prosesor untuk pemanasan yang agak kuat. Perhatikan telefon pintar ini pasti bernilai bagi mereka yang ingin membeli peranti berkualiti tinggi dan berfungsi dengan banyak kelebihan, hampir tidak ada kekurangan. HTC One Dual SIM adalah telefon pintar Dual SIM yang paling maju setakat ini.

Kelebihan SIM Dual HTC One:

sarung yang dipasang dengan baik

bahan dari mana badan dibuat

versi terkini sistem operasi Android

shell proprietari HTC Sense 5.0

kehadiran dua modul radio, yang membolehkan anda menggunakan kedua-dua kad SIM secara serentak

paparan yang sangat baik

sistem stereo akustik yang sangat baik dari Beats Audio

autonomi kerja yang tinggi

platform perkakasan berprestasi tinggi Qualcomm Snapdragon 600

dilengkapi dengan port inframerah yang membolehkan kawalan jauh peralatan rumah tangga

Kekurangan HTC One Dual SIM:

tidak selalu betul operasi kamera utama

ergonomi rendah butang kawalan mekanikal