Ulasan Vox TONELAB LE

VOX Tonelab LE adalah salah satu alat yang, untuk, dan bukan hanya untuk, penyesalan saya yang mendalam, masih perlu dipersembahkan kepada masyarakat umum. Tetapi, mungkin, mereka wajar dipertimbangkan.

Jadi, perkara pertama yang menarik perhatian anda semasa perjumpaan khas / santai dengan keajaiban ini - peranti di kedai / di konsert / latihan / di rumah rakan - adalah reka bentuk panel kerja yang sesuai. Pedal bank yang terletak betul-betul di kaki anda dan pada masa yang sama, dengan cara ini, sangat mudah dalam gaya ringan, suis kesan membolehkan anda tidak perlu risau kehilangan bank yang diingini secara tidak sengaja, atau penekanan yang tidak mencukupi, yang membezakan model ini dengan baik dari pemproses gitar dengan pedal jenis papan kekunci ...

Mudah paparan . Dot. Paparan yang sangat mesra pengguna. Kandungan dan kesederhanaan maklumat berada di luar senarai. Pada masa yang sama, skrin pendarfluor ini memberitahu anda bank mana yang mengandungi pratetap yang sedang anda gunakan, berapa banyak lampu yang dimodulasi oleh sistem Tonelab VOX yang canggih, jenis lampu ini (mengenai lampu dan daya tarikannya kemudian), jenis output yang anda gunakan untuk ini pratetap dan, sebenarnya, nama yang diberikan oleh anda atau pengilang kepada pratetap bank ini.

By the way, mengenai bank. Terdapat 30 daripadanya di dalam kotak yang indah ini, yang diperbuat daripada aloi logam tahan lama (kuat, percayalah! Apabila peranti ini keluar dari minibus saya (tangan berlubang bassis melakukan kerja kotor mereka!), Walaupun lampu rapuh itu tidak retak, belum lagi keadaan umum sistem, yang masih berfungsi dengan hebat)! Anda boleh memuatkan empat pratetap ke setiap bank. Bukan permulaan yang buruk. Lebih jauh lagi. Sebagai tambahan kepada sebilangan besar kesan built-in dari simulator akustik (saya mesti katakan, simulator yang sangat keren, kerana walaupun instrumen anda mempunyai rentetan lama, kedengarannya betul! Saya rasa semua orang telah menemui ini sekurang-kurangnya sekali) ke pedal WAH-WAH yang sudah ada!

Sedikit mengenai pedal WAH-WAH . Ia berfungsi dengan baik, tetapi, boleh diramalkan, tidak seperti peranti luaran seperti CRY BABY dan seumpamanya. Sensitiviti alat pada posisi bawah kaki, sesuai dengan jarak isyarat output yang lebih rendah, menurun dengan mendadak. Ini tidak begitu menggembirakan. Di samping itu, jumlah frekuensi tinggi yang digunakan oleh peranti ini untuk overdrive murni atau distorsi hanya tidak sesuai dengan skala, jadi anda harus berpeluh dengan menyesuaikan fungsi berguna ini. Tetapi ini akan lebih berguna bagi anda lebih dari sekali dalam aktiviti konsert yang tiada tandingannya atau hanya jika anda ingin mendapatkan rakan sekelas anda, kerana tidak ada cara yang lebih buruk untuk mengejek telinga pemuzik daripada bermain solo secara eksklusif di WAH-WAH sepanjang keseluruhan latihan.

Mari pergi lebih jauh. Panel operasi peranti VOX Tonelab LE direka sedemikian rupa sehingga anda mempunyai akses cepat dan mudah ke kesan apa pun yang anda atau pengeluar telah siapkan. Ini akan menggembirakan para pelaku dengan gaya seperti pop, brit-pop, funk, jazz, avant-garde, blues, hard rock, rock and roll, dll. Maksudnya, semasa persembahan, anda dapat dengan mudah, misalnya, menambahkan kelewatan yang sama ke pratetap yang sudah anda gunakan dengan simulator akustik. Perkara yang sangat berguna, mesti saya katakan. Ngomong-ngomong, penambahan seperti itu dapat dibuat bukan hanya dengan terus-menerus membungkuk ke pemproses semasa ucapan. Anda boleh menikmati faedah peradaban seperti menggunakan pedal yang disebut CONTROL. Juga, dengan bantuan pedal ini, anda dapat "mengeluarkan" dari pratetap kesan seperti kelewatan atau reverb yang dikenakan kepadanya terlebih dahulu.

Perlu disebutkan secara berasingan pelbagai pilihan kabinet , atas kehebatan teknologi audio dunia, VOX. Terdapat enam belas daripadanya di sini! Dan, mesti saya katakan, peniruan mereka dilakukan dengan cukup masuk akal! Di samping itu, mereka ditandatangani dengan betul, yang memungkinkan bahkan pengguna yang tidak berpengalaman untuk tidak membuat kesalahan dalam memilih kabinet untuk mengatur pratetap. Pejabat berpendapatan tinggi pada masa kita akan menggembirakan pencinta "daging". Kedengarannya baik dan tidak tersumbat dengan bunyi yang tidak perlu. Dan bagi pencinta sekering pemotong mentah, terdapat cukup banyak emulasi kabinet klasik terbaik di sini.

Tetapi sebahagian besarnya, anda perlu mendengarkan semua ini sendiri, kerana pendengaran setiap orang memberitahu mereka sendiri dan selera setiap orang berbeza.

Saya akan memberi ucapan pendek mengenai jenis penguatdimainkan oleh unit ini. Suis penguat mod enam belas akan membuat anda banyak duduk di atas kotak ajaib ini untuk mencari perkara yang sangat berharga dan yang anda perlukan secara khusus. Saya akan memberitahu anda dengan segera. Mereka semua terdengar hebat. Bagi pemproses digital, ia lebih hebat. Tetapi perkara pertama yang pertama. Jadi, jenis penguat pertama - ORANGE DIST - sejenis surat-menyurat dengan penguat ORANGE yang legenda. Suara terkawal, tidak tertidur dengan "pasir". Terbaik digunakan bersama dengan kabinet dan EQ keras. Di sebelahnya adalah LOGAM JARAK. Kuat, tersendiri, mudah dibaca dalam bungkusan dan suara solo tidak akan meninggalkan mereka yang acuh tak acuh terhadap gaya muzik "berat". Terdapat banyak variasi bunyi amp jenis ini. Ia berfungsi dengan baik dengan semua kesan terbina dalam. Boleh digunakan dengan selamat untuk rakaman. Tetapi,Memandangkan sifat digitalnya, ia akan kehilangan distorsi analog yang asal.Walaupun, terus terang, saya masih belum berjaya melakukan gangguan analog terhadap suapan yang begitu kuat!FUZZ. Oh ya! Kekaburan legenda yang sama! Bunyi yang sukar dikelirukan dengan apa sahaja. Juga memerlukan EQ yang baik. Tetapi memandangkan kemampuan parametrik pemproses, ini tidak menjadi masalah. OCTAFUZZ. Saya rasa tidak masuk akal untuk memikirkannya, kerana perkara ini hanya untuk golongan canggih. AKOUSTIK. Di atas segala pujian. Terutama apabila digabungkan dengan rawatan dan kesan luaran. Rakaman akan terdengar jelas, tidak kabur, cantik, dan yang paling penting, meriah dan hebat. VOX WAH. Saya tidak akan memikirkannya untuk masa yang lama, kerana saya sudah berkesempatan untuk menyebutnya di atas. Saya hanya akan mengatakan bahawa saya tidak akan menggunakannya dalam aktiviti profesional saya. Untuk keseronokan, mungkin. FASA. Kedengarannya tidak dapat difahami. TUBE OD (overdrive tiub). Ya sayang! Suara berair langsung dari overdrive tiub hampir asli! Ia berbaloiuntuk menyebutnya dalam ulasan ini! Apa maksudnya jika, katakan, saya menggunakannya untuk bermain thrash-metal! Suara emulator ini yang bersih dan longgar sangat mengasyikkan sehingga anda tidak boleh melepaskan diri dari gitar! SUPER OD (super overdrive) adalah parodi analog yang berlebihan.

"Penguat" terbaru BOUTIQUE dan FAT DIST. Fat Dist sangat berani, seperti namanya. Penguat butik overdrive malah mempunyai kabinet sendiri dalam reka bentuk ini. Suara itu pelik, tetapi sangat khas.

Ini hanyalah permulaan bagi semua yang ditawarkan oleh pemproses yang kami tunjukkan. Peranti yang indah. The penala untuk gitar dalam pintasan dan mod bisu dikehendakiNya, dan juga paparan visual yang mudah untuk ketepatan penalaan pada paparan dalam bentuk garis menegak berjalan. Paparan halfone sangat menggembirakan. Semua keseronokan ini dibumbui dengan cahaya kuning lembut yang menyenangkan dari lampu dan paparan.

Tiub yang dibina ke dalam rangkaian preamp memberikan sumbangan yang besar kepada keseluruhan bunyi. Kedengarannya sangat meyakinkan dan tidak luntur dalam jangka masa yang lama.

Untuk kes rakaman studio, perisian ini menyediakan pelbagai pilihan untuk suara output dari pratetap yang sama. Tetapi dalam ini anda lebih baik menggali sendiri dan melihat sendiri kemudahan peranti ini.

Sedikit mengenai bar sisi

Saya tidak akan tinggal di pintu masuk dan keluar. Walaupun di sini peranti ini mempunyai kelebihan yang tersendiri! Tapi masih. Kawalan luaran dari tahap isyarat output akan membolehkan anda menyesuaikan operasi pemproses bersama dengan peralatan konsert atau studio. Penyambung kord kuasa yang cukup meyakinkan dengan unit bekalan kuasa dengan panjang kord yang mengagumkan.

Ini akan menjimatkan lebih dari sekali pencarian kabel sambungan dan pembawa di konsert di kelab dan di pentas festival. Jack output terletak berdekatan dengan kawalan tahap output, yang akan menyelamatkan anda dari pemikiran yang tidak perlu yang sering muncul di kepala pemain gitar yang belum sempat membiasakan diri dengan pemprosesnya "di mana inputnya, dan di mana outputnya?" Pada akhir tinjauan, saya ingin mengatakan bahawa pemproses yang dipasang adalah indah. Secara peribadi, saya berulang kali mengalami pelbagai siksaan dan kejatuhan, tetapi saya masih hidup, sihat dan bekerja dengan hebat. Terdapat satu kelemahan pada komponen mekanikal keseluruhan gambar. Lama kelamaan, pedal gagal bergantian. Tetapi, untungnya, mereka tidak unik dan dijual di kedai elektronik. Mereka berubah dengan sederhana.

Secara amnya, pemprosesnya menyenangkan pada mata, telinga dan tidak begitu menyenangkan pada tangan, kerana beratnya cukup baik .

Tetapi itu kecil berbanding dengan suara konsert yang bagus, bukan? Peranti itu bukan sahaja membenarkan harganya, tetapi pada pendapat saya, kedengarannya lebih sejuk daripada harganya. Dan ini adalah satu lagi kelebihan besar.