Papan Kekunci Maya Teknologi Bluetooth. Papan kekunci laser maya.

Dengan munculnya telefon bimbit dengan fungsi canggih, komunikator dan komputer, yang dapat dengan mudah menyelesaikan banyak tugas yang ada pada komputer biasa, masalah memasukkan maklumat menjadi sangat akut. Pada prinsipnya, menggunakan papan kekunci maya cukup untuk bekerja, tetapi kadang-kadang anda mahukan sesuatu yang unik dan diperbaiki.

Untuk menyelesaikan masalah seperti itu, beberapa model papan kekunci telah tersedia untuk pengguna, yang mempunyai reka bentuk kompak lipat dan dilengkapi dengan peralatan tanpa wayar atau kabel. Sebelumnya di bidang penglihatan saya adalah papan kekunci LUCH-VT, yang, pada dasarnya, boleh menjadi salah satu yang paling mudah digunakan, baik dari segi kemudahan dan dari segi ciri.

Tetapi menggunakan papan kekunci ini selama lebih dari setengah tahun sekarang, saya ingin menguji papan kekunci laser unik yang dipersembahkan di CeBit dua tahun lalu. Ini adalah papan kekunci yang sangat kecil yang tidak melebihi ukuran rantai kunci, sementara ukuran kekunci tidak kurang dari papan kekunci desktop biasa. Masalahnya ialah laser digunakan di sini, memproyeksikan imej papan kekunci, pada prinsipnya, di permukaan mana pun. Idea yang sangat unik, bukan? Memang, sangat senang untuk selalu mempunyai aksesori yang sesuai dengan anda, yang selalu boleh digunakan sebagai papan kekunci penuh, dan menggunakan komputer saku sebagai komputer penuh untuk menaip teks pada komputer riba, pesanan segera, dan, tentu saja, untuk bekerja dengan Internet dan mel. Yang membingungkan ialah papan kekunci tidak menyokong bahasa Rusia,dan juga tidak tersedia untuk dijual, jadi hanya menunggu penampilannya di pasaran teknologi. Dan, pada akhir tahun, artikel mula muncul di Internet mengenai penampilannya yang sudah dijual dalam bahasa Rusia, iaitu Papan Kekunci Maya Bluetooth i.Tech, sekarang saya tidak dapat melepaskan tawaran seperti itu, walaupun harganya agak mahal.

Kemunculan Papan Kekunci Maya Bluetooth i.Tech

Kemudian saya perhatikan bahawa papan kekunci ini mempunyai ukuran kecil (92x32x24mm), yang, jika dibandingkan dengan penyelesaian lain, sangat kecil. Ia dibuat sebagai "kerucut" kecil, di bahagian depannya terdapat laser: unjuran dan sentuhan. Di bahagian atas casing terdapat penunjuk pelbagai warna yang menentukan status papan kekunci.

Di sebelah kiri casing ada tombol untuk menghidupkan papan kekunci dan penyambung untuk penyesuai luaran untuk bateri terpasang. Terdapat butang lain di sebelah kanan casing, butang tetapan semula (tersembunyi), yang diperlukan jika papan kekunci tidak berfungsi dengan betul.

Kami lulus ke pangkalan. Di dasar terdapat butang untuk mematikan papan kekunci, sekiranya tidak menyentuh permukaan apa pun. Pada prinsipnya, ada keperluan untuk butang, kerana tidak termasuk pembaziran tenaga yang tidak perlu, dengan penggunaan papan kekunci yang tidak lama dan melakukan fungsi perlindungan, tidak termasuk laser yang masuk ke mata, yang penting dalam keselamatan, walaupun sinar laser yang digunakan sesuai dengan peranti laser kelas 1, dan tentu saja berbahaya bagi kita dalam keadaan penggunaan yang betul.

Untuk penyimpanan papan kekunci laser yang lebih senang digunakan, bekas kulit yang sesuai digunakan, ia melindungi tingkap unjuran dari calar yang dapat memutarbelitkan unjuran sinar laser ke permukaan.

Sambungan Papan Kekunci Maya Bluetooth Berteknologi Tinggi

Sebaik sahaja anda mengetahui ciri utama papan kekunci laser Papan Kekunci Maya Bluetooth i.Tech, anda boleh memulakannya. Tetapi ada beberapa ciri yang perlu anda perhatikan.

Perkara pertama yang perlu dilakukan ialah meletakkan papan kekunci laser pada permukaan mendatar dan licin. Adalah sangat penting bahawa untuk operasi papan kekunci adalah wajar untuk menggunakan permukaan warna pepejal matte. Sekiranya yang lain digunakan, sinar laser akan dipantulkan dari permukaan dan unjuran tidak akan berfungsi. Permukaan kaca juga tidak digalakkan. Sinar akan melewatinya, dapat diproyeksikan ke objek lain yang tidak memantulkan cahaya. Mengenai warnanya, tidak ada syarat dan keperluan mendasar seperti itu, tetapi cubalah memilih permukaan matte monokromatik, jadi lebih senang menggunakan papan kekunci. Terdapat satu lagi ciri yang berkaitan secara langsung dengan cahaya luaran. Pada waktu siang biasa, walaupun dengan lampu siang hari, gambarnya cukup jelasdan jika ada cahaya langsung, gambar akan kabur dan tidak jelas.

Secara umum, papan kekunci i.Tech adalah peranti Bluetooth bebas, dan anda boleh mengusahakannya dengan menekan kombinasi kekunci. Untuk mengetahui apa yang berlaku, isyarat bunyi, warna warna dan tahap warna warna penunjuk bawah berfungsi pada papan kekunci. Tetapi pencipta dapat menambahkan satu baris lagi dalam unjuran, di mana pelbagai mesej perkhidmatan akan dipaparkan, tetapi kemungkinan ini akan dipertimbangkan kemudian dan dilaksanakan pada model masa depan, tetapi buat masa ini pengguna harus berpuas hati dengan perkembangan ini.

Setelah menganggap fungsi asas papan kekunci laser maya sebagai peralatan yang berdiri sendiri, inilah masanya untuk menyambung ke komputer atau telefon. Di atas, saya menekankan bahawa pembangun telah menyediakan pemacu untuk pelbagai jenis komputer saku, termasuk yang berasaskan PalmOS 5, banyak telefon bimbit dengan fungsi yang diperluas berdasarkan Symbian Series 60 dan UIQ2.x, serta untuk komputer riba berdasarkan Windowx 2000 / XP ...

Proses penyambungannya cukup mudah, namun, tanpa mempelajari manual pengguna dalam dokumentasi yang dilampirkan, akan sangat sukar untuk mengetahui. Semasa menyambungkan peranti, pengguna perlu menambahkannya ke komputer atau telefon mereka dan memasukkan kata laluan, yang, setelah bunyi bip tertentu (kebanyakan suara), harus dimasukkan pada papan kekunci maya.

Namun, di sebalik semua nuansa ini, tahap penyambungan peranti ini cukup mudah difahami dan dapat diakses oleh pengguna yang mempunyai tahap asas dalam keunikan penyambungan peranti Bluetooth. Dan bagi pengguna yang pertama kali menghadapi prosedur ini, papan kekunci laser akan menjadi amalan yang baik.

Kesan saya

Kesan, seperti orang lain, setelah menggunakan papan kekunci laser, cukup beremosi dan positif. Sesungguhnya, teknologi yang digunakan untuk unjuran dan pengimbasan laser tidak boleh membiarkan siapa pun tidak peduli. Setiap sentuhan papan kekunci maya dapat dirasakan hampir dalam kenyataan, kerana papan kekunci dilengkapi dengan isyarat suara, dan perasaan bekerja pada papan kekunci biasa. Namun, mungkin ada beberapa ketidakselesaan yang menjadikan papan kekunci laser tidak begitu selesa seperti yang kelihatannya pada mulanya. Oleh kerana papan kekunci mempunyai kadar ulangan dan kepekaan yang tinggi pada mulanya. Tanpa pengalaman menggunakan peranti laser, anda mungkin menyentuh butang lain secara tidak sengaja atau, misalnya, menekan butang beberapa kali yang anda tekan pada masa ini. Tetapi penghapusan ketidakselesaan ini, mungkinanda hanya perlu mengubah tahap kepekaan dalam tetapan peranti.

Semasa mengkaji ciri-ciri bekerja dengan papan kekunci laser, perhatian diberikan kepada fakta bahawa tahap kepekaan secara langsung bergantung pada jenis permukaan yang diproyeksikan.

Lebih jauh lagi, kurangnya pengertian kelantangan butang dan susunan butang yang agak tidak biasa menjadikan hampir mustahil untuk menaip pada papan kekunci. Pada dasarnya, saya rasa ini adalah kesulitan sementara yang memerlukan penggunaan jari. Tetapi, setakat ini hanya pendapat saya, dan hanya masa yang dapat menunjukkan betapa tepatnya saya.

Mengenai ciri papan kekunci yang lain, saya ingin melihat penyelesaian yang lebih mudah untuk pengurusan kuasa, yang membolehkan anda meningkatkan masa operasi dari satu cas menjadi 10 jam. Oleh kerana selain berada di dasar butang, yang memotong daya ketika papan kekunci dilepaskan dari permukaan mendatar, ada kemungkinan untuk mematikan laser unjuran, yang menyala ketika "menekan" permukaan yang diproyeksikan.

Kesimpulan ...

Pada dasarnya, kesan pertama bekerja dengan papan kekunci laser memenuhi semua harapan saya. Ini adalah penyelesaian yang sangat senang dan agak menarik, yang tidak kalah dengan ciri-ciri dengan papan kekunci gaya tradisional, dan bahkan melebihi keselesaannya. Papan kekunci seperti itu sangat diperlukan untuk digunakan di tempat kerja, kerana sekarang anda dapat melakukannya hanya dengan komputer saku dan kotak kecil yang memproyeksikan papan kekunci laser yang bergaya dan mudah ke desktop anda.

Ya, saya lupa untuk menambah bahawa bahagian utama artikel ini dilahirkan di sebuah kedai kopi menggunakan papan kekunci laser, di mana, secara semula jadi, memukul jari di atas meja menarik banyak pandangan yang berminat, dan ini memungkinkan kita membuat kesimpulan bahawa wang itu tidak disia-siakan, dan sekarang saya dapat mendedahkan yang baru keupayaan untuk menggunakan peranti anda. Sekarang yang saya kurangi adalah pendirian komputer saku yang berguna, di mana ia akan duduk dengan selesa semasa bekerja, seperti yang ditunjukkan di atas.