Gambaran keseluruhan getah tenergy

Oleh itu mari kita mulakan dengan keluarga Tenergy yang terdiri daripada 25, 25 FX, 05, 05 FX, 64, 64 FX dan 80 . Semua pad raket menunjukkan prestasi maksimum pada bilah karbon.

  • Tenergy 25 - Getah ini sangat berbeza dengan "saudara". Perbezaan yang paling penting adalah di dalam lapisan, pancang di bawah getah terletak lebih jauh. Oleh kerana itu, ia menjadi sukar, dengan pegangan yang kuat, dan tidak terkawal. Nampaknya getah keras harus menjadi yang terpantas dalam keluarga ini, tetapi ini jauh dari masalahnya. Yang terpantas adalah Tenergy 64. Tenergy 25 dimainkan paling baik di meja dengan bola, potongan dan pendirian yang dipendekkan. Seseorang hanya boleh mengendalikan bola dengan tidak betul di zon tengah dari meja, bola segera memukul jaring. Sangat sukar untuk mengawalnya, kerana tidak ada kawalan sama sekali semasa berpusing.
  • Tenergy 25 FX lebih lembut daripada pendahulunya. Dia dapat menunjukkan semua kualiti maksimumnya pada asas karbon. Kerana kelembutan, dia menjadi lebih terkawal. Sekarang anda boleh bermain putaran teratas yang kuat dan tidak takut ketinggalan. Getah ini boleh digunakan untuk memotong dan memutar topspin. Tetapi jangan berehat dari segi pergerakan, jika anda tidak mempunyai masa untuk berlari dengan kaki, bola akan terbang ke jaring.
  • Tenergy 64 adalah getah yang paling popular dalam keluarga Tenergy. Getah ini lembut dan terkawal, tetapi juga terpantas. Ini tidak sama, kerana ia memungkinkan anda melakukan serangkaian pukulan, baik di zon dekat dan jauh dari meja. Bangun permainan anda pada jalan pintas, dan atur lintasan bola yang diinginkan dengan putaran terkuat. Oleh kerana lembut, lebih mudah mengendalikan bola dengannya. Apabila getahnya kaku, anda mungkin tidak merasakan bola, dan dengan Tenergy 64, anda akan dapat membawa bola ke raket walaupun melakukan putaran atas pada jalan pintas yang kuat. Penutup tidak boleh dilekatkan pada gam getah, sebaiknya lekatkan sekali per air dan jangan keluarkannya sehingga habis sepenuhnya.
  • Tenergy 64 FX lebih lembut dengan kesan ketapel yang luar biasa. Mempunyai cengkaman yang kuat, kelajuan tinggi dan lebih banyak kawalan. Telah memperoleh lebih banyak perbezaan dalam permainan, tetapi kerana kelembutan tidak memaafkan kesalahan, semua tembakan mesti diakhiri, dan juga duduk di bawah bola. Dinamika dan kestabilan sekarang akan muncul, ia akan menjadi pembantu anda. Kelemahan pad ini ialah ia cepat usang dan tidak mempunyai cengkaman yang kuat.
  • Tenergy 05 sangat mirip dengan Tenergy 64. Getah pantas dengan pegangan dan kawalan yang baik. Akan membolehkan anda menghasilkan pelbagai hits dan kemampuan yang sama.
  • Tenergy 05 FX lebih lembut daripada pendahulunya, tetapi dengan cengkaman maksimum yang sama. Kedua-dua pad direka untuk permainan yang agresif, yang membolehkan anda memusingkan serangan lawan. Lancarkan pukulan kuat dengan putaran kuat. Getah ini adalah kelajuan, cengkaman dan kawalan yang paling serba boleh, sesuai dengan pemain dari semua gaya dan tahap permainan. Mereka bahkan digunakan oleh para pembela untuk mengurangkan dan menyerang balas.
  • Ketegangan 80- pad baru. Kita boleh mengatakan bahawa ini adalah Tenergy 05 yang diperbaiki. Kedudukannya diposisikan sama persis dan ketebalannya sama dengan Tenergy 05. Span sederhana keras (36 darjah), permukaan atasnya mempunyai cengkaman kuat, yang bagus untuk berputar. Getah ini lebih mudah dikendalikan daripada Tenergy 05. Putar, potong, berdiri, putar - semuanya terbang ke meja. Kelajuan getah ini berada di tahap tertinggi, sekarang anda akan mendapat akses ke hits yang kuat dengan putaran yang kuat. Dengan melabur dalam pukulan, anda dapat memberikan bola putaran yang kuat, jika anda tidak melabur, bola akan terbang ke sisi lawan dengan putaran yang lemah. Untuk meringkaskan, dan membandingkannya dengan Tenergy 05 dan Tenergy 64 - kita boleh mengatakan bahawa jika anda dapat menangani getah ini dengan mudah, anda akan kecewa dengan beralih ke Tenergy 80. Sekiranya Tenergy 05 adalah sampah yang berat untuk anda,dan Tenergy 64 cepat - anda boleh membeli Tenergy 80 dengan selamat.
Catatan: "Cara memilih ransel untuk semua kesempatan"