Bau wanita

Bau wanita

Adakah anda akan membeli minyak wangi untuk diri sendiri, atau sebagai hadiah untuk teman wanita, kakak atau ibu anda? Sangat sukar bagi anda untuk menentukan aroma yang tepat untuk diri sendiri, dan lebih sukar bagi teman wanita anda?

Oleh kerana sekarang ini pilihan minyak wangi sangat besar dan bervariasi, sukar untuk memilih minyak wangi yang akan menekankan keperibadian, daya tarikan anda, dan semangat feminin anda. Lagipun, adalah bodoh untuk membeli minyak wangi dengan harga yang padat, atau mengikut jenama terkenal pengeluar rumah wangi ini atau minyak wangi itu. Dalam artikel ini, kami menyampaikan kepada anda petua dan trik yang tidak dapat diganti mengenai cara memilih minyak wangi atau eau de toilette, dan menikmatinya, dan tidak membuang masa dan masa anda.

Tentukan harganya

Sebagai permulaan, tentukan jumlah yang anda ingin keluarkan untuk membeli minyak wangi atau eau de toilette untuk diri sendiri atau sebagai hadiah. Lagipun, banyak jenama minyak wangi terkenal mempunyai kos yang agak tinggi, untuk ini anda mesti memberitahu anda berapa banyak anda sanggup membelinya untuk diri anda sendiri. Agak tidak menyenangkan, setelah mengambil aroma yang anda suka, untuk mengetahui bahawa minyak wangi ini berharga dua kali ganda daripada yang anda mampu dari segi kewangan.

Membeli eau de toilette atau minyak wangi untuk diri sendiri - lebih mudah bagi anda untuk membuat pilihan daripada membelinya sebagai hadiah kepada seseorang. Akan lebih mudah bagi anda jika anda sedikit sebanyak berorientasi pada rasa apa yang disukai oleh orang yang anda pilih, walaupun sering - ia sangat sukar.

Beraksi dengan kulit, bau cenderung berubah sedikit

Setelah membeli minyak wangi satu aroma, anda perhatikan bahawa minyak wangi itu berbau berbeza pada kulit anda daripada botol. Ini kerana, bertindak balas dengan kulit, bau cenderung berubah sedikit. Ini adalah proses kimia. Dalam beberapa kes, anda mungkin melihat perbezaan yang luar biasa antara aroma yang anda pilih di kedai dan aroma yang anda dapatkan setelah menggunakannya pada diri anda sendiri. Oleh itu, semasa membeli, jangan hadkan diri anda hanya dari menghidu botol, ia boleh menjadi bau yang menipu. Lagipun, bau yang paling semula jadi dan nyata yang akan anda pancarkan hanya akan didengar oleh anda hanya setelah memakai minyak wangi di pergelangan tangan anda dan setelah menunggu beberapa saat, barulah bau anda akan muncul, sedikit berbeza dengan bau dari botol.

Prosedur untuk memilih minyak wangi yang sesuai biasanya tidak memakan masa satu atau dua jam. Prosedur ini sering berlangsung dari satu hingga beberapa hari. Sesungguhnya, dalam satu hari anda tidak akan dapat menghidu dan menghargai semua bau yang ada. Dengan menaburkannya di pergelangan tangan anda, satu di atas yang lain, anda mencampurkan baunya dan tidak mengenali bau sebenar satu atau lain-lain minyak wangi. Dan berbau banyak minyak wangi yang mungkin anda sakit kepala, dan selain semua ini, anda berhenti membezakannya, semua minyak wangi akan kelihatan sama dengan bau anda. Untuk melakukan ini, kedai mempunyai biji kopi, menghidu, anda akan meningkatkan keupayaan anda untuk membezakan antara bau.

Wangian semestinya hanya untuk aroma yang menyenangkan!

Nasihat kami seterusnya tidak akan baru bagi anda, tetapi sangat berguna, bijak dan relevan. Sekiranya anda memutuskan untuk membeli minyak wangi hanya bergantung pada kotak dan botol yang anda suka. Malah minyak wangi yang paling mahal dan bergaya mungkin tidak sesuai dengan anda, kerana minyak wangi tidak akan dapat menekankan dan menonjolkan daya tarikan dan keperibadian anda.

Aroma bunga

Seperti yang sudah anda fahami namanya, asas minyak wangi adalah aroma bunga. Penekanan minyak wangi seperti itu pada keindahan dan kehalusan. Ini adalah kumpulan terbesar yang merangkum semua minyak wangi dan eau de toilettes, di mana bunga itu adalah wangian utama, atau dipasangkan dengan wangian lain. Selalunya, aroma segar dicampurkan dengan aroma bunga, jadi anda boleh mendapatkan aroma yang benar-benar halus, halus dan sangat feminin yang dapat menekankan semua kehalusan dan keanggunan seorang wanita.

Aroma Chypre

Fran├žois Coty mencipta chypre pertama pada tahun 1917, di mana ia mengumpulkan banyak aroma, termasuk nilam, lumut oak, kemenyan dan bergamot. Kita boleh mengatakan bahawa sejak itu, semua wangian chypre termasuk nada tonik ini. Wangian ini menggabungkan rasa manis yang indah dan kesegaran yang menyegarkan dengan sentuhan kepahitan. Wangian dengan aroma chypre dianggap kaya dan bangsawan.

Aroma pakis

Kadang-kadang pakis dikaitkan dengan kumpulan chypre. Tetapi ini terutamanya minyak wangi lelaki. Aroma pakis sering terdiri dari aroma lavender, coumarin, bergamot, dan

Aroma pakis sering terdiri daripada lavender, kumarin, bergamot, dan Oakmoss berdasarkannya. Minyak wangi seperti itu terdiri daripada nada segar dengan bau pahit.

Aroma sitrus

Aroma ini dicapai apabila buah sitrus seperti bergamot, limau gedang, oren, lemon dan lain-lain digunakan. Aroma jenis ini cenderung menyegarkan dan menaikkan semangat. Campuran buah sitrus - pada masa lalu mereka sangat terkenal di kalangan wangian lelaki, dan lama kelamaan mereka menjadi popular di kalangan wangian wanita. Hampir semua jenis minyak wangi baru ini berdasarkan kombinasi hijau atau buah. Wangian ini sangat sesuai untuk orang yang ceria dan aktif.

Perisa Amber (dengan arah timur)

Minyak wangi Oriental mempunyai kecerahan, melodi, perangai, warna pedas yang sangat baik dengan eksotisme. Wangian seperti itu sering mempunyai aroma yang berat, tebal, dan kadang-kadang menusuk. Minyak wangi amber mencapai aroma ini kerana mereka menggunakan melati, bunga oren, bunga iris, cendana, vetiver, nilam, bahan resin dan balsamic, kasturi dan ambar. Aroma seperti itu dianggap paling erotik dan sensual.

Aroma rempah dibezakan oleh beberapa klasifikasi ke dalam kumpulan yang sama sekali terpisah, tetapi selalunya ia termasuk dalam subkumpulan timur. Aroma rempah tidak semanis yang lain. Bau lada, cengkeh, daun salam dan kayu adalah nada utama dalam minyak wangi pedas.

Sedikit mengenai etika. Bagaimana cara menggunakan minyak wangi?

Sekiranya anda suka minyak wangi tanpa henti, anda tidak boleh "menuangkannya" seolah-olah itu terakhir kali. Sekiranya anda menyukai minyak wangi ini, maka bukan fakta bahawa orang lain di sekitar anda menyukai mereka. Sekiranya minyak wangi itu sangat menyenangkan, indah, itu tidak bermakna bahawa semakin banyak yang anda pakai, semakin cantik bau mereka. Ketahui bila hendak berhenti.

Semasa menggunakan minyak wangi, anda perlu ingat ke mana dan dengan siapa anda akan pergi. Sekiranya anda pergi ke mesyuarat perniagaan atau hari kerja yang sederhana, lebih baik anda menggunakan minyak wangi dengan aroma halus yang tidak dapat mengalihkan perhatian orang di sekitar anda.

Sekiranya anda pergi ke pesta, percutian, perkahwinan, atau pesta lain, maka dalam kes ini, anda boleh menggunakan minyak wangi yang terang dan kuat. Untuk acara seperti itu, eksperimen akan dilakukan dalam subjek.

Jangan mencuci pakaian anda dengan minyak wangi. Cukup sekadar membengkak sedikit di belakang telinga, leher di kedua sisi dan pergelangan tangan. Lebih baik merapatkan pergelangan tangan secara terpisah, daripada menggosok satu sama lain. Geseran boleh mengubah aroma, dan keseluruhan kesannya berubah. Dengan menyemburkan minyak wangi melalui udara dan melewati awan aroma, anda dapat mencapai puncak rahmat aroma!