Ulasan HP Deskjet F380

Hari ini saya ingin memperkenalkan anda kepada pencetak HP DeskJet F380. Peranti ini menggabungkan beberapa fungsi dan harganya sangat berpatutan. Model ini adalah untuk pengguna yang tidak memerlukan kelajuan pencetakan yang tinggi dan menggunakan pencetak untuk tugas pendidikan.


Reka bentuk dan pembinaan

Peranti mempunyai penampilan yang menyenangkan. Ia cukup padat. Mempunyai bentuk segi empat tepat. Pencetaknya sangat mudah digunakan dan tidak memerlukan kajian manual. Satu-satunya perkara yang memerlukan sedikit perhatian anda adalah memahami antara muka perisian pengimbasan. Cuma, pada pendapat saya, menu program harus dilakukan dengan sedikit pengaturan. Bekerja dengannya akan menjadi lebih pantas dan mudah.

Pengimbas peranti ini mempunyai pelbagai fungsi: mengembalikan warna yang pudar, menghilangkan habuk dan calar dari bahan yang diimbas, menghilangkan moiré, membalikkan warna, menggelapkan dan menerangi kawasan terang / gelap. Ciri-ciri ini akan membuat anda bosan dan menghabiskan banyak waktu untuk belajar dan bereksperimen dengannya, jadi anda tidak memerlukan perisian pemprosesan gambar semasa melakukan imbasan. Pemasangan peranti ke dalam sistem adalah mudah dan mudah. Keseluruhan prosedur akan membawa anda tidak lebih dari sepuluh minit. Pengimbas dan pencetak pada peranti ini mampu berfungsi sebagai pasangan atau secara berasingan.


Pengimbas

Pengimbas berdasarkan sensor CIS. Ia mengimbas resolusi optik hingga 1200 dpi. Suara berdengung yang berbeza kedengaran ketika mengimbas item. Tetapi ia dapat dikurangi menjadi gemerisik yang nyaman dengan meningkatkan resolusi imbasan. Pengimbas melakukan pekerjaan yang sangat baik dengan dokumen teks, yang tidak seperti foto.

Sekiranya anda melihat gambar yang diimbas dengan lebih dekat, anda akan melihat "jahitan" yang agak pelik, iaitu pergeseran satu piksel. Ini disebabkan oleh kelajuan bar yang tidak rata. Kejutan seperti itu berlaku secara berkala dalam foto.


Mesin penyalin

Semasa bekerja dengan mesin fotokopi, lima butang digunakan, dua di antaranya mempunyai LED. Butang terletak di panel kawalan umum, di sebelah kiri penutup pengimbas. Mesin fotokopi dalam HP DeskJet F380 secara bebas hanya menjalankan beberapa operasi termudah. Pada panel kawalan, tetapkan jumlah salinan (hingga 9), pilih jenis imbasan (b / w dan teks atau grafik warna) dan tetapkan warnanya.

Menu ini mempunyai pilihan untuk memilih teks dan grafik berwarna, tetapi ketika menyalin foto, hasilnya biasa-biasa saja. Tetapi ini hanya berlaku dengan gambar, dan dokumen yang disalin atau grafik ringkas sangat bagus.


pencetak

Pencetak terletak jauh di dalam perumahan. Oleh itu, tidak ada akses terbuka ke mekanisme itu sendiri. DeskJet F380 tidak mempunyai bahagian atas yang biasa, dengan mana pengimbas naik seperti penutup dada dan memberikan pandangan yang baik dan akses ke mekanisme. Untuk menukar kartrij, penutup khas di bahagian atas dulang terbuka dan hampir keseluruhan tapak tangan direndam di dalam peranti. Ini tidak begitu senang, kerana anda harus bertindak secara membabi buta.

1 - "draf cepat", 2 - "cepat cepat"

3 - "normal", 4 - "terbaik"

5 - "maksimum"

Pencetak mencetak dengan yakin, tanpa menyentak, tidak kira apa yang dicetak: teks atau gambar. Jeda berkala, berlangsung selama 10-15 saat, peranti membuat hanya memuatkan bahagian seterusnya dokumen semasa mencetak fail besar. Pencetak agak bising kerana mekanisme penyediaan kertas.

Keseluruhan proses percetakan sangat baik. Hanya terdapat sedikit kekeliruan dengan mod cetakan. Ini dapat dilihat dengan melihat jadual kecepatan cetak foto. Hanya kesan positif yang akan kekal daripada bekerja dengan pencetak. Malangnya, tidak ada CD dengan pemacu PC yang disertakan dengan peranti. Tetapi sekarang ini tidak menjadi masalah, kerana ia boleh dimuat turun dari laman web pengeluar.


Kesimpulannya

Semasa menilai fungsi peranti, tidak ada yang istimewa dijumpai. Pencetak mempunyai sekumpulan ciri standard yang diperlukan oleh pengguna biasa. Salah satu peranan utama dalam penilaian produk dimainkan, pertama sekali, dengan harga yang rendah. Sekarang sangat sukar untuk mencari peranti pelbagai fungsi dengan wang yang begitu sedikit. Kelebihan utama DeskJet F380 juga adalah kerja pencetak: ia tidak menuntut di atas kertas dan menghasilkan gambar dengan kualiti yang sangat baik. Beli HP DeskJet F380 di kedai kami dengan harga terendah!