Medal of Honor Limited Edition - kisah luar biasa mengenai lelaki biasa

Pingat Kehormatan telah kembali dan dia segera bersedia untuk memamerkan penembak kegemaran anda dengan segala kemuliaan langsung dari kelawar. Sudah jelas bahawa EA membuat ciptaan barunya walaupun Call of Duty, jadi permainan tidak dapat lari dari perbandingan yang tidak dapat dielakkan dengan saingan yang mahir, dijual dalam jutaan salinan. Hanya realisme merobohkan keaslian Afghanistan lebih dari cukup untuk menghabiskan lebih dari satu jam menembak pengganas. EA tidak bergurau ketika mereka menekankan bahawa pengenalan unit Tier 1 akan membawa pertempuran ke tahap yang sama sekali baru. Pingat kehormatanpermainan yang benar-benar baru yang meningkatkan tahap emosi, keseronokan dan kesedihan secara maksimum. Ini jelas merupakan salah satu permainan terbaik tahun 2010. Dia membawa francais ke tahap tertinggi dan moden. Perlu diperhatikan bahawa kempen pemain tunggal dan berbilang pemain dilakukan oleh dua pasukan - dua enjin yang berbeza menghasilkan gema yang luar biasa dalam permainan, saling melengkapi dengan sangat efisien dan memberikan pengalaman yang sama sekali berbeza.

Kempen emosi

Misi tunggal memberi kita peluang untuk mengambil bahagian dalam perang melawan keganasan di Afghanistan dengan 4 watak sekaligus. Rabbit adalah operasi utama pasukan Tier 1 dan wira yang paling tidak dapat dilupakan. Tidak hairanlah seorang juruterbang helikopter sederhana, melihat petualangan Rabbit, di akhir permainan akan berkata: "Anda, pasukan khas, benar-benar gila." Memang, permainan untuk pasukan Tier 1 sangat dinamik, gol berubah dengan kelajuan yang mengejutkan.

Juga tersedia adalah Deuce, pengendali Tahap 1 kedua yang lebih suka bekerja di belakang garis depan musuh yang kabur - penembak tepat elit dan pembunuh senyap yang digulung menjadi satu. Elang, penembak helikopter, dalam beberapa misi akan terlibat dalam pemusnahan seluruh kehidupan di darat dan di udara. Dan Dante, salah seorang Rangers datang untuk membantu di Lembah Shahi-Kot. Seperti dalam kehidupan nyata, di lembah ini, pasukan khas Amerika melakukan kejutan yang sangat besar, jadi Dante akan mempunyai banyak pekerjaan.

Setiap orang (jangan takut dengan perkataan ini) memainkan peranan dalam drama yang terbentang di depan mata kita di Afghanistan, dan setiap bab memberikan lebih banyak jawapan, meningkatkan emosi. Menghadapi musuh Taliban yang bertanggungjawab atas serangan 11 September 2001 ke atas Amerika Syarikat, setiap unit memberikan jawapan kepada askar elit yang mereka cari. Penamatnya mengikat semua cerita menjadi satu ikatan yang kuat, dan saya harus mengakui bahawa semuanya kelihatan hebat. Pada masa seperti itu, anda benar-benar percaya - lelaki ini tidak akan meninggalkan masalah mereka sendiri.

Perendaman mendalam dalam sejarah tentera disebabkan oleh fakta bahawa ini bukan hanya permainan video atau cerita cetek mengenai nasionalis Rusia yang menjadi gila. Itu berdasarkan peristiwa nyata, atau lebih tepatnya, pada pertempuran terbesar selama perang dengan Taliban, Operasi Anaconda. Dan memahami hal ini memberi kita pengalaman yang tidak ternilai: bagaimana, merasakan diri sebagai askar itu, walaupun seorang elit, tetapi melalui kengerian perang moden. Semua misi didasarkan pada kerja operasi sebenar tentera dalam perang. Ini bukan sekadar tiruan kehidupan sebenar - ini adalah kehidupan sebenar. Satu adegan hanya menyentuh inti. Dengan detasmen kecil kami, kami diserang hendap. Rumah tanah liat, tempat anda dapat bersembunyi, hancur berkeping-keping, kartrij habis terlalu cepat, dan Taliban terus memanjat dan memanjat.Peluru terbang dari semua arah (sebagaimana seharusnya terjadi penyergapan), anda berusaha mencari sekurang-kurangnya beberapa tempat perlindungan untuk bertahan. Dan pengertian datang - semua ini berlaku di sini dan sekarang, dengan orang yang sebenar dan dalam kehidupan sebenar. Anda membayangkan diri anda di tempat pejuang dan berdoa agar rakan-rakan anda tidak mengecewakan anda, kerana anda tidak dapat bertahan sendirian di dunia ini yang dibina oleh Danger Close.

Medal of Honor menampilkan permainan penembak orang pertama yang standard. Benar, terdapat beberapa perubahan kecil. Jadi, wira dapat membuat liputan dengan cepat. Semasa berlari, seorang askar dapat dengan cepat meluru ke depan dan bersembunyi dari tembakan musuh di belakang langkan atau kenderaan apa pun. Ini bukan hanya menyenangkan secara estetik, tetapi juga praktikal - musuh tidak teragak-agak untuk menembak askar yang ternganga. Terdapat juga fungsi menarik untuk meminta pelanggan dari rakan kongsi - mereka sentiasa bersedia untuk mengisi semula anda dari poket mereka yang tidak bernyawa. Benar, jika anda mengambil tong musuh, maka jangan mengharapkan pertolongan - hanya bergantung pada diri sendiri dan musuh.

Secara visual, permainan ini kelihatan luar biasa. Danger Close berkempen dan mereka berjaya. Pemandangan malam dibuat dengan cinta yang istimewa, seolah-olah kita benar-benar pada saat ini dalam malam berpasir yang gelap. Semuanya kelihatan sangat halus dan selalunya watak melompat dari video dengan segera ke dalam permainan tanpa kehilangan kualiti paparan. Dalam pemandangan dengan letupan, kotoran dan debu dapat menimbulkan perasaan sesak. Suara juga dibuat dengan indah, terutamanya dalam misi di mana tidak ada tembakan taufan. Komando bergerak dengan senyap, musuh mencetak langkah di sepanjang jalan yang lengang. Sedikit terisak - dan satu Taliban yang kurang.

EA melakukan apa yang dijanjikan - kempen emosional yang menarik perhatian kepada kepahlawanan sehari-hari tentera biasa dalam peperangan moden. Sehubungan dengan itu, menjadi jelas bahawa tidak semua perkara sekarang bergantung pada satu orang - pertama sekali, perasaan seorang rakan, rakan seperjuangan dan praktiknya seorang saudara sangat dihargai. Kempen pemain tunggal yang tidak terlalu lama dapat memberi anda kegembiraan apabila dicabar semula dengan perinciannya yang tidak mencolok pada permainan pertama.

Adakah anda mempunyai segalanya untuk Tahap 1?

Setelah anda melengkapkan kempen pemain tunggal, anda akan segera membuka Tahap 1, mod pemain tunggal dalam talian yang membawa pengalaman permainan ke tahap yang baru. Anda boleh memainkan semula bab cerita lagi, tetapi keadaannya telah berubah dengan ketara. Musuh menjadi lebih sukar, melakukan lebih banyak kerosakan, kesihatan tumbuh semula dengan lebih perlahan, ruang lingkup hilang dan tidak ada penyelamatan. Kematian hanya bermaksud bahawa anda harus bermula dari awal lagi. Tidak ada cara untuk meminta kartrij kepada rakan kongsi, jadi sekarang anda harus membeli kedai secara rasional dengan harapan dapat mencapai akhir. Antara lain, had masa juga telah diperkenalkan - untuk semua perkara, 25 minit diberikan untuk setiap tahap. Sudah tentu, anda boleh membeli masa bonus untuk tindakan khas. Contohnya, tembakan kepala atau pisau membunuh dua saat tambahan.Tahap 1 adalah mod dalam talian sahaja, memberikan papan pendahulu kepada anda untuk mendorong pemain melakukan yang lebih baik. Sekiranya semasa kempen pemain tunggal anda fikir permainan ini sangat mudah, maka mod ini pasti bernilai sekurang-kurangnya.

Dan berbilang pemain yang menarik

Sekiranya mod sebelumnya jelas tidak mencukupi untuk anda, maka Pingat Kehormatansedia menawarkan berbilang pemain penuh. Ia dikembangkan oleh pasukan lain, DICE, dan berfungsi dengan baik. Dalam mod dalam talian, kita akan menemui 8 peta besar yang mewakili bahagian wilayah Afghanistan dan 4 jenis permainan - Combat Mission, Cleanup, Sector Control dan Team Assault. Dalam mod ini, kita harus bertarung dalam dua pasukan yang terdiri daripada 12 orang - maksimum 24 orang. Anda harus bermain sama ada untuk pasukan gabungan, atau untuk lawan yang tidak berwajah. Sejak awal, EA menyebut pihak lain berbilang pemain sebagai Taliban, tetapi kredibiliti ini tidak menarik perhatian masyarakat Amerika. Bagaimana rasanya membunuh orang Amerika kita yang baik dengan Taliban yang jahat? Dan biarkan pemaju mengatakan bahawa ia akan lebih mirip dengan kebenaran - di bawah tekanan, mereka harus menukar nama musuh.

Tiga kelas dalam mod dalam talian adalah penembak hendap, pasukan khas dan pejuang. Pejuang itu adalah kenderaan yang hebat untuk semua pertempuran peta, terutama dalam permainan atau misi pasukan 12v12. Seorang askar spetsnaz lebih sesuai untuk membersihkan, di mana anda perlu mendekati musuh dan menimbulkan kerosakan maksimum dalam pertempuran jarak dekat. Penembak tepat baik di mana-mana, sebab itulah dia penembak tepat. Tetapi tidak seperti idea kemping biasa, di sini dia juga harus melakukan perlombongan.

DICE, pencipta Battlefield 2, bertanggungjawab untuk pelaksanaan grafik berbilang pemain. Di sini kita melihat dengan tepat apa yang kita harapkan dari mereka. Tetapi yang paling mengejutkan adalah runut bunyi. Apa sahaja misi yang anda jalankan, semua yang ada kelihatan sangat terperinci dan sahih.

Peringatan untuk pejuang elit. Sekiranya anda mencari pertempuran dengan pohon kemahiran yang maju dan banyak kebolehan, permainan ini tidak akan memberikan anda terlalu banyak pilihan. Tiga kelas mempunyai sebilangan besar senjata yang tidak dapat dikunci. Sebaliknya, ini jelas membawa keseimbangan pada permainan dan lebih memusatkan perhatian pada kemahiran daripada jumlah senjata.

Hasil

Medal of Honor lebih daripada sekadar reboot francais yang pernah popular. Permainan ini membawa genre penembak ke tahap yang lebih baru dan lebih tinggi. Suasana di mana ia tepu memberikan penonton lebih banyak emosi daripada sebelumnya. Kempen solo, mod Tahap 1, berbilang pemain hebat - semua ini menghasilkan kombinasi luar biasa yang mendorong pemain untuk mencuba berulang kali. Pingat kehormatanjelas memerlukan perhatian kepada dirinya sendiri, menguji kemahiran kita, memberi tamparan kuat pada emosi dan dapat menjadi pengembaraan yang paling berkesan bagi seseorang di dunia komputer sekarang. By the way, muzik untuk permainan ini ditulis oleh komposer Ramin Javadi, orang yang menerima hadiah muzik untuk soundtrack ke siri TV terkenal Prison Break. Setiap aspek permainan didorong oleh seorang profesional yang membuat karya sendiri dalam koktel taufan ini.

Penilaian permainan:

Grafik - 9.5

Bunyi - 9.5

Permainan - 9.0

Akhir - 9.3

Sekiranya anda berminat dengan permainan ini, anda boleh membelinya di laman web kami .