Kajian semula Apple Magic Trackpad yang elegan

"Mainan" pelbagai fungsi

Idea pad jejak luaran (secara tradisional Apple menggunakan kata "trackpad" dan bukannya pad sentuh, kami juga akan berpegang pada konsep mereka) sama sekali tidak baru, tetapi Apple berjaya dengan reputasinya yang cukup besar untuk meyakinkan masyarakat tentang kekuatan Magic Trackpad barunya dengan teknologi multitouch. Sebenarnya, ini adalah trackpad MacBook Pro , dipotong, dikemas kini dan diperbaiki, dikurniakan antara muka sambungan tanpa wayar, dengan teknologi multitouch yang baik. Pengguna harus mendapatkan yang terbaik dari Magic Trackpad , menurut Apple , berbanding dengan saudara kandung mereka.

Anda tidak boleh berdebat dengan keindahan estetika Magic Trackpad , ia memang alat yang sangat menarik. Pad jejak akan kelihatan hebat dengan papan kekunci Bluetooth Apple kerana melengkapkannya. Dikuasakan oleh bateri yang boleh dicas semula, yang dimasukkan dari sisi dengan petak khas yang memegang sepasang bateri AA , Apple lebih suka sel ini menjadi milik mereka sendiri. Untuk tujuan ini, syarikat baru-baru ini melancarkan pengecas, dengan satu set enam bateri dengan ukuran yang diinginkan, yang cukup untuk trackpad dan papan kekunci. Panel Magic Track Panelmempunyai sudut yang sama dengan papan kekunci, dan mereka kelihatan sangat bagus bersama, bukan hanya secara berasingan. Kawalan fizikal terhad pada butang kuasa, di satu sisi, sementara yang sebaliknya mempunyai penutup bulat yang menutup ruang bateri.

80% lebih luas permukaan, dibuat untuk kami oleh jurutera Apple , berbanding dengan yang digunakan oleh MacBook Pro , panel sentuh yang besar. Permukaan ini agak segi empat, jadi perbezaannya lebih jelas pada kedalaman daripada lebarnya, tetapi berkat permukaan kaca sentuhan, persepsi adalah sama, kelancarannya cukup baik. Seluruh panel dapat diklik, jadi patut memegang jari anda dengan betul agar anda tidak mendapat penekanan yang tidak dirancang, reaksi terhadap sentuhan patut dipuji, walaupun jatuh lebih dekat ke tepi bawah.

Dengan trackpad yang dibina dalam sistem luar rak, multitouch tidak begitu selesa, dan kerana Magic Trackpad tidak akan berfungsi. Kemudahan seperti itu adalah gabungan kemampuan perkakasan dengan perisian, untuk menggunakan beberapa gerak isyarat di Mac OS X, anda memerlukan Magic Mouse , tetapi sekarang anda boleh mengehadkan diri anda hanya pada satu Magic Trackpad , ini adalah nilai tambah yang jelas yang akan disukai oleh banyak pengguna. Pad jejak dihubungkan ke stesen kerja melalui antara muka tanpa wayar Bluetooth , yang terdapat pada setiap Apple Mac , menggunakan julat frekuensi isyarat hingga 33 kaki... Secara praktikal, kita boleh duduk dengan selesa di sofa dan mengawal Mac dengan Magic Trackpad dari bahagian paling jauh bilik dari peranti.

Gerakan operasi semestinya tidak asing lagi bagi kebanyakan pengguna Mac . Secara lalai, dua jari digunakan untuk menatal halaman, menyokong ke semua arah, sementara 3 jari dapat digunakan untuk menatal bolak-balik antara halaman atau penanda buku. Ini juga menyokong zoom dengan dua jari dan memutar gambar menggunakan isyarat di sekitar paksinya, atau mengubah orientasi. Empat jari, sementara itu, dapat memunculkan aplikasi, di antaranya Anda dapat beralih dengan menekan ke atas atau ke bawah, serta melambaikan kiri dan kanan. Terima kasih kepada panel tetapan baru, anda dapat mematikan gerak isyarat tertentu secara selektif ketika anda tidak menggunakannya, menyesuaikan penjejakan, dan mengubah tingkah laku Magic Trackpadtiga jari pengguna. Daripada membalik halaman, anda boleh menyeret tetingkap di sekitar skrin (kemas kini baru ini ditambahkan ke ciri tambahan untuk trackpad MacBook ).

Adakah senang bekerja? Sudah tentu, ya, pengalaman menunjukkan bahawa bekerja dengannya semudah menggunakan komputer riba dari Apple , hanya ada kelebihan. MacBook jarang dituduh memiliki trackpad yang terlalu kecil, yang menjadikan Magic Trackpad yang besar menjadi lebih senang. Ia pasti memerlukan sejumlah waktu untuk menyesuaikan diri dengan trackpad baru, ia bereaksi untuk menyentuh dengan cukup baik, ia juga menerima isyarat dengan sempurna, tidak ada masalah dengan permukaan kerja, jadi kerja dengan Magic Trackpad akan berjalan lancar . Pengisian bateri berlangsung selama kira-kira sebulan, dengan penggunaan intensif, tetapi tentu saja jika anda memasukkan bateri, autonomi akan meningkat dengan ketara, dan anda tidak perlu membeli bateri biasa lagi. epal, tentu saja, mengesyorkan hanya menggunakan bateri mereka, tetapi jujur ​​dan katakan bahawa pilihannya selalu terpulang kepada pengguna.

Lagipun, Trackpad agik adalah cadangan yang cukup menggoda. Apple masih akan berusaha menggabungkan Magic Trackpad dan Magic Mouse untuk pengalaman yang lebih baik dengan desktop iMac dan Mac Pro yang baru (anda boleh menggunakan tetikus, pad jejak dan papan kekunci pada masa yang sama, sebenarnya), sesiapa sahaja yang telah menghabiskan cukup waktu dengan MacBook . anda mungkin tahu betapa berguna gerak isyarat sentuh. Dan $ 69 untuk fungsi tersebut adalah wajar, pesaing terdekat Wacom Bamboo Touch , sedikit lebih murah, berharga $ 49, tetapi hanya menyokong sentuhan satu dan dua jari, menggunakan antara muka USB berwayar , bukan Bluetooth .

Hampir semua pemilik MacBook ingin melihat Magic Trackpad kerana menggunakan touchpad menjimatkan masa dan memberikan sedikit kemudahan. Adalah mungkin, dan memang nyata, bahawa Apple berusaha untuk menggunakan antara muka tanpa wayar di mana sahaja, untuk memastikan keserasian umum perantinya dan memungkinkan untuk mengawal peranti ini untuk semua orang di sekitarnya. Jadi, anda boleh menggunakan Magic Trackpad untuk mengawal navigasi TV atau pusat muzik anda. Seperti yang anda lihat, Apple Magic Trackpad, adalah tambahan yang signifikan bagi periferal jenama, dan ketepatan yang terakhir akan berterima kasih kepada pengguna. Hampir mustahil untuk merosakkan pad jejak, ia dibuat dengan andal, pada masa ini, peminat telah membongkar beberapa sampel, dan, menurut mereka, tidak mudah untuk melakukannya. Di tengahnya, pemancar Broadcom BCM2042 , sudah digunakan dalam produk Apple lain , dan cip skrin sentuh Broadcom BCM5974 digunakan untuk menghantar isyarat Bluetooth . Dan akhirnya, kos Magic Trackpad di laman web rasmi bukanlah $ 69 yang sederhana .