Kajian Sentuhan Amazon Kindle

Hari ini kita akan mempertimbangkan satu lagi perkara baru dari pengeluar Amerika Amazon, iaitu e-book Amazon Kindle Touch. Pengilang memutuskan untuk mengejutkan pelanggannya. Kali ini, bukan hanya mengeluarkan papan kekunci yang tidak diperlukan dari pembaca, tetapi juga menambah paparan skrin sentuh.

Kandungan penghantaran.

Set penghantaran seperti biasa sangat sederhana. Ini adalah kotak kadbod, kabel USB dan arahan pantas.

Penampilan.

Secara luaran, pembaca baru sangat mirip dengan pendahulunya Amazon Kindle 4, tetapi agak lebih besar, dan hampir tanpa kunci mekanikal. Amazon Kindle Touch diperbuat daripada plastik getah berkualiti tinggi. Dimensi fizikal ialah 172 x 120 x 10.1 mm, berat 213 gram. Di bahagian bawah terdapat butang kuasa, slot pembesar suara, bicu fon kepala dan miniUSB.

Paparan.

Diagonal paparan adalah enam inci dengan resolusi 600 x 800 piksel. Skrin sentuh dibuat menggunakan teknologi E-Ink Pearl. Sensor cukup sensitif sehingga sangat mudah untuk mengendalikan pembaca.

Kawal.

Seperti yang dinyatakan di atas, kawalannya kebanyakannya berasaskan sentuhan. Satu-satunya kunci di bahagian depan adalah kunci Utama. Ia dibuat dalam bentuk empat jalur getah. Semua tindakan lain dengan pembaca berlaku dengan menyentuh paparan.

Ingatan dan pemakanan.

Peranti ini dilengkapi dengan memori dalaman 4 GB, di antaranya sedikit lebih daripada tiga tersedia untuk pengguna. Tidak ada ruang untuk pengembangan, tetapi ini cukup untuk menyimpan perpustakaan besar dan beberapa ratus fail muzik. Setelah pengisian penuh, pembaca dapat beroperasi dengan kuasa bateri selama kira-kira dua bulan, dengan syarat anda tidak menggunakan WI-FI. Oleh itu, anda boleh membawanya dalam perjalanan dengan selamat tanpa perlu risau bahawa dia akan berhenti bekerja.

Fungsi.

Buku ini dilengkapi dengan modul WI-FI terbina dalam dan pemain MP3. Semasa pertama kali menghidupkan buku, anda boleh mendaftar di laman web rasmi Amazon. Ini akan memberi anda keupayaan untuk berbelanja dari kedai dalam talian Amazon dan membuat koleksi buku. Saya ingin menyatakan bahawa sekiranya berlaku pendaftaran, iklan akan mula disiarkan secara automatik. Ia hanya dapat dilihat dalam mod tidur dan tidak mengganggu pembacaan. Pada prinsipnya, sangat mungkin menggunakan buku tanpa pendaftaran. Penyemak imbas pembaca agak baik. Dengan bantuannya, anda bukan sahaja dapat melakukan pembelian buku, tetapi juga melakukan perjalanan di World Wide Web.

Membaca.

Format berikut disokong: Kindle (AZW), TXT, PDF, Audible (Audible Enhanced (AA, AAX)), DOC, DOCX, MOBI, muzik MP3, format foto khas. Fungsi membaca dalam format MOBI dan TXT dilaksanakan sepenuhnya, DOC dan DOCX perlu ditukar. Membaca PDF tidak berbeza dengan peranti serupa. Terdapat peningkatan pada bahagian teks masing-masing, sehingga jika perlu, anda dapat membaca. Semasa membaca, terdapat empat pilihan untuk orientasi skrin buku, beberapa ukuran fon dan jarak baris. Untuk membalik, anda perlu menggesek ke kiri atau kanan di seluruh skrin. Ia responsif, jadi ciri ini berguna. Keupayaan untuk meninggalkan penanda buku dan nota ada. Adalah mungkin untuk memanggil papan kekunci maya, tetapi hanya bahasa Inggeris.

Kesimpulannya.

Amazon Kindle Touch adalah pembaca buku yang hebat, terutama bagi mereka yang biasa menggunakan paparan skrin sentuh. Pada pendapat saya, masih belum cukup butang mekanikal untuk menatal. Tetapi ini adalah pendapat subjektif saya. Secara keseluruhan, buku ini sangat baik. Sekiranya anda memilih peranti semata-mata untuk membaca dan mendengar buku audio, maka ini adalah pilihan terbaik.