Ujian Bekalan Kuasa Cougar CMX 700

Sementara itu, tidak perlu diketahui mengenainya. ”

Jenama Cougar mewakili bekalan kuasa dari syarikat terkenal HEC / Compucase, pembekal OEM terbesar. Semasa membuat blok Cougar, pengeluar menggunakan skema dan perkembangannya sendiri. Sejauh mana jurutera Jerman berjaya dalam bidang subjeknya, kita harus mencari tahu menggunakan contoh model Cougar CMX 700.

Pengenalan

Menyedari dengan baik bahawa jisim menilai pada awalnya dari penutup, pengeluar tidak melampirkan rangkaian litar dan kapasitor dalam kotak kelabu yang suram. Di hadapan kita adalah unit bekalan kuasa dalam selongsong logam yang terang dan bergaya. Pipa oren, mesh berlubang yang rumit di luar, bentuk bulat. Terdapat lebih banyak hubungan dengan kereta sukan daripada komponen komputer. Kabel dibalut dengan jalinan mesh hitam. Selain itu, kami perhatikan kehadiran unsur ferit. Mereka terletak di hujung kabel untuk menghilangkan gangguan frekuensi tinggi dalam litar elektrik. Kualiti binaan yang baik harus segera diperhatikan, serta fakta bahawa Cougar CMX 700 cukup padat: dimensinya tidak melebihi faktor bentuk biasa, ia akan dengan mudah masuk ke dalam casing Menara Tengah. Bekalan kuasa yang ditunjukkan menyediakan sejumlah kabel tetap:Garis 24-pin, serta kabel kuasa pemproses ditambah dua kabel PCI-Express (satu 6-pin, 8-pin yang lain). Untuk gelung lain terdapat penyambung di bahagian belakang panel. MOLEX, kabel Floppy boleh disambungkan ke penyambung berwarna hitam, khas Dua saluran "merah" adalah untuk kabel PCI-E. Sebagai tambahan kepada kabel yang diperlukan, kit Cougar MCX 700 termasuk pasport peranti, tali Velcro, skru untuk pengancing dan pelekat dengan logo pengeluar.Sebagai tambahan kepada kabel yang diperlukan, paket Cougar MCX 700 mengandungi pasport peranti, tali Velcro, skru untuk pengancing dan pelekat dengan logo pengeluar.Sebagai tambahan kepada kabel yang diperlukan, kit Cougar MCX 700 termasuk pasport peranti, tali Velcro, skru untuk pengancing dan pelekat dengan logo pengeluar.

Bahagian teknikal

Pembungkusan menunjukkan bahawa unit ini mematuhi standard kecekapan tenaga Gangsa 80 PLUS. Sebenarnya, kita bercakap mengenai tahap kecekapan tahap kedua dari enam tahap yang ada. Bukan yang paling rendah, tetapi jauh dari yang tertinggi. Pada 20% beban, unit mesti menunjukkan kecekapan sekurang-kurangnya 81%, pada 50% beban, kecekapan berada pada tahap 85%, dan maksimum, beban 100%, unit harus beroperasi dengan penunjuk 81% atau lebih. Kami akan memeriksa kemudian bagaimana blok itu sepadan dengan papan nama. Sementara itu, kami akan menggunakan pemutar skru dan memeriksa kandungan blok itu sendiri.

Susun aturnya agak ketat, tetapi tidak ada yang mencela pengilangnya, pemateriannya sangat kemas, begitu juga dengan kualiti elemen yang digunakan sendiri dalam skema umum peranti. Pengilang memasang kondensor Jepun yang padat; untuk penyejukan pasif, sepasang radiator berbentuk L dengan struktur seperti sisir digunakan. Di samping itu, kipas Power Logic dengan tahap kebisingan 33 dB dan kelajuan putaran hingga 1500 rpm beroperasi di PSU. Supercharger mempunyai alur khas pada bilah. Pada mulanya, dipercayai bahawa ini adalah elemen hiasan, tetapi kita berbicara mengenai reka bentuk yang dipatenkan yang memungkinkan, menurut pengeluar, untuk memberikan tahap penyejukan yang optimum dan memusatkan aliran udara dengan betul. Perlu diperhatikan bahawa kipas menggunakan galas hidrodinamik dalam reka bentuknya.Di dalam perumahan galas terdapat alur khas yang dipenuhi dengan gris, lapisan nipis yang memisahkan gandar kipas dari hub. Ini tidak mempengaruhi kebisingan dan kelajuan operasi, tetapi meningkatkan jangka hayat supercharger menjadi lebih kurang 300 ribu jam. Reka bentuk penyejukan aktif asal itu sendiri disebut oleh pengeluar sebagai Teknologi Kipas Vortex. Secara umum, kami tidak mempunyai aduan mengenai skema peralatan. Mari beralih ke ujian.

Teknik ujian

Memilih bekalan kuasa bukanlah tugas yang mudah, tetapi yang paling penting. Tidak begitu mudah untuk mengenal pasti ciri berkualiti tinggi dalam persekitaran rumah tangga. Dan ini memerlukan pendekatan khas. Secara tradisinya, pengguna, sebagai ukuran penilaian kualiti, harus memilih kekuatan yang dinyatakan dalam lembaran data, sesuai dengan citarasa, reka bentuk dan semua yang lain. Walau bagaimanapun, perhatian mesti diberikan kepada parameter yang sama sekali berbeza. Sangat penting untuk melakukan bukan sahaja pemeriksaan luaran, tetapi juga untuk mengukur kecekapan, dan kecekapan daya pada beban individu, dan berdasarkan pengukuran yang diperoleh, untuk membuat kesimpulan anda sendiri. Lebih-lebih lagi, pengeluar telah menunjukkan kepatuhan dengan standard penjimatan tenaga 80 Gangsa PLUS. Untuk menjalankan ujian, kami akan menggunakan pemasangan beban Formoza PowerCheck khusus. Ciri utamanya adalah seperti berikut,ia mampu menyampaikan beban ke blok dengan "irama" khas. Dalam bentuk asalnya, pemasangan berfungsi untuk menjalankan ujian pada unit hingga 250 W. Perubahan berterusan dan sejenis kemodenan memungkinkan untuk mencapai hasil yang lumayan. Sekarang kita boleh bekerja dengan peranti yang kuasanya mencapai 2 kW. Unit beban disambungkan melalui port LTP dan berada di bawah kawalan perisian khusus. Kami mengukur pada 140W (20%), 280W (40%), 420W (60%), 560W (80%) dan 700W (100%). Dengan bantuan sensor suhu luaran, kami dapat mengukur suhu dalaman casing untuk memperbaiki pemanasan berlebihan, jika benar-benar ada.dibenarkan untuk mencapai hasil yang lumayan. Sekarang kita boleh bekerja dengan peranti yang kuasanya mencapai 2 kW. Unit beban disambungkan melalui port LTP dan berada di bawah kawalan program perisian khusus. Kami mengukur pada 140W (20%), 280W (40%), 420W (60%), 560W (80%) dan 700W (100%). Dengan bantuan sensor suhu luaran, kami dapat mengukur suhu dalaman casing untuk memperbaiki pemanasan berlebihan, jika benar-benar ada.dibenarkan untuk mencapai hasil yang lumayan. Sekarang kita boleh bekerja dengan peranti yang kuasanya mencapai 2 kW. Unit beban disambungkan melalui port LTP dan berada di bawah kawalan perisian khusus. Kami mengukur pada 140W (20%), 280W (40%), 420W (60%), 560W (80%) dan 700W (100%). Dengan bantuan sensor suhu luaran, kami dapat mengukur suhu dalaman casing untuk memperbaiki pemanasan berlebihan, jika benar-benar ada.Dengan bantuan sensor suhu luaran, kami dapat mengukur suhu dalaman casing untuk memperbaiki pemanasan berlebihan, jika benar-benar ada.Dengan bantuan sensor suhu luaran, kami dapat mengukur suhu dalaman casing untuk memperbaiki pemanasan berlebihan, jika benar-benar ada.

Keputusan ujian