Evolusi iPhone

Apple pada tahun 2007 mencipta semula telefon, tetapi seperti yang mereka katakan, evolusi tidak berhenti, dan sekarang kami mempunyai iPhone generasi ke-4! Mari bercakap mengenai evolusi ini !!!

iPhone 2G, iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 - semua telefon ini tidak diragukan lagi adalah telefon bimbit ikonik, tetapi masing-masing menggabungkan ulasan positif dan negatif, dan saya bukan sahaja membincangkan 2 generasi pertama telefon, tetapi juga kira-kira 4 yang terakhir!

Oleh itu, saya fikir topik ini perlu diberi perhatian dan berspekulasi lebih khusus mengenai topik seperti yang positif, yang ada dan ada di telefon, dan yang negatif, yang menyebabkan banyak kontroversi atau hujah dari pembeli, pembangun, dan orang-orang dari Cupertino.

Mari kita mulakan:

iPhone 2G

Telefon pertama dari Apple disambut dengan antrian sepanjang kilometer, masih tidak begitu, dan cukup aneh, dengan ulasan negatif. Di sini anda tidak mempunyai MMS, dan Bluetooth yang cacat, kamera 2 megapiksel tanpa rakaman video, tidak ada sokongan kad memori, dan banyak lagi perkara yang boleh dikaitkan dengan kekurangan.

Kelebihan yang tidak dapat dipertikaikan pada masa itu adalah layar sentuh dengan sokongan Multitouch, akselerometer, dan perubahan otomatis pada orientasi layar ketika perangkat dipusingkan. Bahagian belakang telefon terbuat dari sekeping aluminium yang harus dibuang pada masa akan datang.

Memori terbina dalam adalah 4, 8, atau 16 gb. Paparan 3.5 inci, resolusi 320x480 piksel. Antara muka: Bluetooth, Wi-Fi 802.11 b / g, USB. Rangkaian: GSM 850/900/1800/1900, EDGE. Bateri - Li-Ion 1400 mAh , Kamera - 2 Mpix, Sistem operasi - Mac OS X, Dimensi - 115 mm (L) × 61 mm (W) × 11.6 mm (T) , Berat - 135 g (s bateri). IPhone anda dilengkapi dengan kabel USB, penyesuai AC, buaian, dan fon kepala.

Apa yang dapat dilihat dari gambar di bawah:

iPhone 3G

Nama model ini menunjukkan bahawa kelemahan utama model sebelumnya, kekurangan 3G, telah diperbaiki. Sokongan GPS juga telah ditambahkan ke unit ini. Perkakasannya seperti ini: pemproses Samsung 640 MHz (terhad kepada 412 MHz), 128 MB RAM.

Telefon kini boleh didapati dalam dua warna, hitam dan putih. Paket pakej hampir tidak berubah: manual, fon kepala, kabel USB dan pengecasan.

Pembungkusannya telah berubah menjadi lebih baik: di sebelahnya terdapat iPhone 3G dan epal. Di bahagian bawah terdapat prasasti yang berbeza, dan di bahagian depan kotak terdapat iPhone cembung. Di dalamnya terdapat iPhone yang dilekatkan dalam plastik, dan semua yang ada di dalam kotak dilipat dengan kemas dan ditutup dalam plastik! Panel belakang terbuat dari plastik, di mana terdapat banyak ulasan negatif.

iPhone 3GS

Berbanding dengan model sebelumnya, iPhone 3GS tidak menerima banyak perubahan, tetapi jika kita berbicara tentang pemadanan telefon, maka ada sesuatu yang dapat dikatakan. Seperti namanya, awalan -S (S-Speed, Speed ​​from English - Speed) muncul. Produk baru, yang diperkenalkan pada tahun 2009, menggunakan pemproses Samsung Cortex A8 833 MHz (terhad kepada 600 MHz), serta RAM 256 MB. Selain itu, terdapat sokongan untuk rangkaian, HSDPA (kecepatan transmisi - hingga 7.2 Mbps), kompas digital, kamera Bluetooth 2.1, 3 MPx dengan rakaman video dan fokus sentuhan, serta lapisan layar oleofobik unik yang tahan terhadap cap jari. Telefon dalam dua warna akan mula dijual, dengan memori dalaman 16 dan 32GB, dan versi 8GB mula dijual, cukup aneh pada tahun 2010, semasa pelancaran telefon baru yang benar-benar ikonik ...

Iphone 4

Secara teknikal Apple mencipta semula telefon. Untuk pertama kalinya dalam dunia telefon, Apple iPhone 4 menampilkan paparan resolusi tinggi kolosal 960x640 piksel (326 dpi).

Versi baru sistem operasi (yang berkembang selari dengan telefon dan dikemas kini cukup kerap) melaksanakan multitasking dan kemampuan untuk membuat folder dengan aplikasi.

Apple iPhone 4 mempunyai pemproses Apple A4 (Cortex A8) dengan frekuensi (1 GHz), 512 MB RAM, kamera 5 MPx dengan kemampuan untuk merakam video dalam format HD (720p) dan kamera depan untuk panggilan video menggunakan FaceTime (iPhone hanya berfungsi 4 pada iPhone 4 atau iPhone 4 pada iPod Touch 4 dan sebaliknya, dan hanya pada Wi-Fi).

Secara semula jadi, perubahan yang paling penting adalah reka bentuk, anda dapat melihatnya dalam foto di bawah:

Evolusi berterusan ...

Oleh itu, dari ulasan ini yang ditulis oleh saya, anda dapat melihat keputusan, kegagalan, dan kemenangan Apple yang berani. Tetapi apa jua keadaannya, semua produk Apple selalu habis terjual, dan saya rasa ini tidak akan berubah. Kami hanya dapat meneka telefon "epal" seterusnya dan berharap yang terbaik dan harganya lebih rendah :)