Komputer riba tujuan umum HP Pavilion dv6-1199eg

PENGENALAN

Selalunya ternyata komputer riba masih tidak dapat menggantikan komputer desktop yang lengkap, atau lebih tepatnya tidak dapat berada pada tahap harga yang sama dengannya. Perlu diingat bahawa, dengan harga yang sama, anda boleh membeli komputer desktop yang lebih produktif. Sudah tentu, komputer riba sentiasa mudah alih atau komputer meja yang agak mudah alih. Untuk PC Desktop, ia masih lebih serba boleh dari segi perisian, atau lebih tepatnya kemampuan untuk menggunakannya di atasnya. Ia lebih dinamik dalam peningkatan dan pilihan konfigurasi jauh lebih mudah. Tetapi apa yang dapat kita lakukan jika, untuk kita semua, kita masih memerlukan mobiliti?

Sudah tentu, terdapat komputer riba yang dapat memenuhi keperluan semua orang, malah pemain permainan paling canggih. Mari lakukan dengan cara ini: Pertimbangkan komponen komputer riba dan PC Desktop mengikut komponen. Dalam satu berat, prestasi komputer riba akan berharga $ 100-200 lebih tinggi daripada komputer. tetapi jika kita mempunyai bilangan prestasi yang sama, komputer riba juga mempunyai mobiliti, saiz kecil, kurang kebisingan. Untuk semua kebaikan yang kelihatan kecil anda membayar tambahan $ 100-200 dan itu baik.

Sudah tentu, dengan melihat komputer dan komputer riba dalam bidang yang sama, akan dapat dilihat bahawa keutamaannya adalah untuk Desktop PC, tetapi tetap tidak begitu. Seperti semua peranti lain, komputer riba ditujukan kepada khalayak sasarannya, yang memahami dengan jelas semua faedahnya. Terdapat banyak komputer riba serba boleh di luar sana. Di bawah konsep kesejagatan, dianggap bahawa ia dapat digunakan untuk tujuan apa pun. Baik untuk permainan dan untuk kerja, tetapi peranti seperti itu akan lebih mahal daripada PC Desktop yang serupa.

Komputer riba tujuan umum HP Pavilion dv6-1199eg

Syarikat Hewlett-Packard ular telah lama dikenal di pasaran dunia sebagai pemimpin yang tidak dapat dilupakan dalam pengeluaran dan penjualan peralatan komputer. Selama berabad-abad, logo HP terdapat pada produk yang berkualiti dan unggul. Sekiranya anda memiliki komputer riba Hewlett-Packard , ini sekurang-kurangnya menunjukkan status anda. Kualiti, kebolehpercayaan dan ketahanan yang sangat baik dapat meningkatkan produk ke tahap yang sangat tinggi, bukan hanya dari segi ciri yang diperkirakan, tetapi juga dari segi harapan dan rasa hormat dari pelanggan.

Topik ulasan hari ini adalah komputer riba HP Pavilion dv6-1199eg . Ini adalah wakil kelasnya yang sangat berjaya. Komputer riba yang berprestasi tinggi dengan reka bentuk asal Sebagai tambahan kepada fakta bahawa komputer riba mampu menyelesaikan banyak tugas sehari-hari dan khas, ia masih dapat melakukan semua ini, terputus dari rangkaian untuk waktu yang lama. Ini adalah pengganti yang bagus untuk komputer desktop, terutamanya kerana tidak akan ada pemikiran tentang kekurangan prestasi.

KARAKTERISTIK UTAMA

Jenis

CPU

Pemproses, kekerapan

Saiz RAM

Pepenjuru skrin

Resolusi skrin

Seni grafik

Jenis pengawal grafik

Kapasiti HDD

Jenis ODD

WiFi

Bluetooth

Kamera Web

Penyambung D-Sub

USB 2.0 - port

e-SATA

Rangkaian kabel (RJ-45)

OS yang dipasang sebelumnya

Beg disertakan

Dimensi (WxDxH)

Berat

Jaminan

Buku nota

AMD Phenom II N930

2 GHz

4 GB

15.6 "

1366 × 768

ATI Mobility Radeon HD 5650 - 1024mb

diskret

500 GB

DVD-RW

terdapat

terdapat

terbina dalam

terdapat

4 perkara.

terdapat

Gigabit Ethernet

Premium Rumah Windows 7

Tidak

378 x 245 x 36 mm

2.43 kg

12 bulan

REKA BENTUK

Penampilan komputer riba HP Pavilion dv6-1199eg terbuat dari kualiti yang sangat tinggi dan jelas bahawa pengeluarnya tidak menyesal akan idea pembentukannya. Plastik berkualiti baik dijadikan asas untuk bahan casing. Semua bahagian komputer riba dibuat daripadanya, tetapi ini bukan alasan untuk mempercayai bahawa strukturnya goyah dan rapuh. Tubuh terbuat dari unsur besar satu bahagian dan diikat dengan kuat ke dalam struktur tunggal. Ini bukan untuk mengatakan bahawa badan akan hancur atau retak. Panel tidak lentur atau bermain semasa menggunakan komputer riba. Sendi badan sangat ketat dan tidak terdapat keretakan atau celah.

Panel belakang komputer riba diwakili oleh sebuah segi empat tepat dengan sudut dan sudut bulat yang miring. Pereka syarikat memutuskan untuk menambah semangat pada komputer riba dan meletakkan corak cantik di panel. Ini, tentu saja, tidak menambah prestasi, tetapi pemiliknya tetap gembira kerana pembeliannya tidak seperti komputer riba yang lain. Logo syarikat Hewlett-Packard tersembunyi dengan sederhana di sudut panel . Ia diaplikasikan dengan kemas, tidak mengganggu, dengan cat yang baik yang tidak menggaru atau mencuci. Satu lagi ciri menarik adalah adanya ikon petunjuk untuk LED yang terletak di panel bawah. Jenis ini menekankan bahawa semuanya tidak boleh dinamakan, walaupun dilipat. Langkah ini berguna untuk menggunakan komputer riba sebagai unit sistem.

Secara amnya, perlu dilakukan penyimpangan dan mengatakan bahawa reka bentuk komputer riba dibuat sedikit dengan gaya persegi. Maksudnya, pengenalan kepada solidariti. Pergerakan berpola di bahagian belakang komputer riba sedikit tidak sesuai dengan konsep keseluruhan, tetapi sama sekali tidak merosakkan keseluruhan penampilan. Mungkin pereka ingin membawa beberapa warna terang ke dalam kehidupan seharian orang yang serius dan sibuk bekerja.

Apabila komputer riba dibuka, "gloss" umum dapat dilihat dengan jelas, di mana hampir setiap elemen casing diresapi. Malah butang papan kekunci dan pad sentuh berkilat. Skrinnya dihiasi dengan panel berkilat kecil, yang menonjol sedikit di atas matriks itu sendiri. Perlu diperhatikan bahawa skrin mempunyai lapisan anti-reflektif, yang sebahagian besarnya menghalang penampilan pantulan. Penampilan layar yang sangat mengilhami semua kesungguhan pemikiran kreatif, kekangan dan ketepatan.

Papan kekunci terdiri daripada kekunci cekung berkilat. Begitu juga permukaan pad sentuh. Malah sempadan di sekitarnya berkilat. Pad sentuh menonjol dari orang ramai. Bahannya yang bergaya logam berkilat menarik perhatian, tetapi masih sesuai dengan keseluruhan reka bentuk. Panel sisi komputer riba juga dibuat agar sesuai dengan pad sentuh. Pelabuhan yang terletak di sisi kelihatan terkubur dalam logam, yang pada gilirannya kelihatan sangat bagus dan bergaya.

PRESTASI

Seperti mana-mana komputer riba , HP Pavilion dv6-1199eg mengandungi semua alat yang anda perlukan untuk menyelesaikan segala jenis tugas. Perlu diperhatikan asas sumber yang sangat baik, yang tidak akan membiarkan pemiliknya yang bertuah. Ia akan dibincangkan dengan lebih terperinci di bawah.

Inti notebook adalah pemproses mudah alih AMD Phenom II Quad-Core N930 . Kelajuan jam pemproses adalah 2000 MHz atau 2 GHz . Cache tahap 1 ialah 512 KB. Cache L2 ialah 2 MB. Pemprosesnya luar biasa. Kekuatannya akan memberi peluang kepada banyak komputer dan komputer riba. Pemproses juga mempunyai seni bina 64-bit dan satu set arahan lain yang sangat berguna. Kekerapan bas data ialah 3200 MHz . Teknologi pembuatan pemproses 45 nm. Pengilang sengaja mengecualikan cache L3, tetapi ini tidak banyak mempengaruhi prestasi.

Di dalam pesawat, komputer riba membawa RAM 4 GB standard SO DIMM DDR3 1333 MHz . Komputer riba dilengkapi dengan dua antara muka SODIMM DDR3 dan, sebagai standard, kedua-dua slot dilengkapi dengan bar 2 GB DDR3. Sekiranya dikehendaki, boleh meningkatkan jumlah RAM hingga 8 GB DDR3 (4 GB ­ + 4 GB). Kadar pertukaran data RAM ialah 10667 MB / s . Rekod yang sangat baik untuk tahap peralatan ini.

Bertanggungjawab untuk memproses grafik adalah penyesuai grafik ATI Mobility Radeon HD 5650 dengan memori khusus 1 GB GDDR3 . Kekerapan jam modul adalah 400 hingga 650 MHz. Kekerapan operasi memori grafiknya sendiri adalah 800 MHz. Teknologi pembuatan pemproses memori 40nm. Kad video juga menyokong teknologi DirectX 11 dan volume shader - Shader 5.0. Lebar bit bas grafik ialah 128 bit. Kad grafik adalah pilihan terbaik untuk pemain permainan atau pereka grafik.

Perlu juga diperhatikan kehadiran cakera keras 500 GB yang besar . Antara muka sambungan cakera keras adalah SATA2. Oleh itu, anda dapat menangani sejumlah besar data dengan cepat. Sudah tentu, jika anda mahu, anda dapat meningkatkan jumlah peranti simpanan tetap, tetapi jumlah standardnya juga harus mencukupi. Semua memori 500 GB dibuat pada satu cakera keras.

Menggabungkan semua sumber perkakasan dengan chipset AMD RS880M dengan frekuensi bas 3200 MHz . Chipset pantas yang baik untuk menggabungkan semua sumber prestasi tinggi. Harus diingat bahawa ia sama sekali tidak menjadi halangan di seluruh rangkaian perkakasan komputer komputer riba HP Pavilion dv6-1199eg .

SKRIN

The HP Pavilion dv6-1199eg laptop dilengkapi dengan berkualiti tinggi 15.6 " skrin . Resolusi skrin adalah 1366x768 piksel (HD format 16: 9). Pada pendapat saya, untuk komputer riba tahap ini, ia akan menjadi mungkin untuk membuat resolusi skrin yang lebih tinggi daripada yang terdapat. disebut BrightView Display , ini dibuat dalam desain glossy, walaupun dengan lapisan anti-silau. Seolah-olah menyeimbangkan kedua komponen tersebut harus memberikan kualiti gambar yang baik dalam pandangan apa pun dan tahap pencahayaan apa pun yang mereka lakukan.

Pencahayaan paparan berada pada tahap yang baik. Lampu latar LED berfungsi dengan baik dan memenuhi tujuannya dengan sangat baik. Kecerahan paparan adalah 203 cd / m2. Cukup untuk penggunaan siang hari. Kecerahan minimum ialah 163.0 cd / m2. Tetapi perlu diperhatikan bahawa pada kecerahan ini, paparan masih menderita silau dan pantulan dan kehadiran lapisan anti-pantulan tidak menjimatkan, seperti yang anda jangkakan.

Sudut tontonan di komputer riba cukup bagus. Penampilan warna berubah sedikit dengan penyimpangan kecil pada skrin komputer riba. Walau bagaimanapun, perlu disebutkan kembali refleksi, yang dapat menambahkan banyak kerumitan kepada pengguna komputer riba. Walaupun masih mustahil untuk menilai tolak ini dengan begitu kritis. Apa pun itu, tetapi kaca pelindung berkilat menyampaikan gambar jauh lebih baik daripada kaca matte.

MANIPULATOR

The HP Pavilion dv6-1199eg laptop dilengkapi dengan dua standard peranti menunjuk . Ini secara tradisional adalah papan kekunci dan pad sentuh. Sangat menarik untuk diperhatikan bahawa gloss juga terlibat di sini. Sebilangan besar pengeluar cuba menjadikan bahagian komputer riba ini matte dan kasar, tetapi ini adalah perkara yang sama sekali berbeza. Kemungkinan besar, pengeluar ingin menekankan status alatnya dan menjadikan semuanya glamor, walaupun terkendali. Pilihan lain ialah pengeluar ingin membuat komputer riba menonjol dan menjauhkan diri dari trend standard membuat papan kekunci dan pad sentuh matte.

Papan kekunci komputer riba diperbuat daripada kekunci segi empat tepat yang selesa. Geometri butang sedikit cekung. Saya sangat gembira dengan kehadiran panel NUM LOCK . Ia kelihatan seperti perkara kecil, tetapi dalam penggunaan komputer setiap hari, ia adalah perkara yang sangat berguna dan mudah. Tulisan di papan kekunci jelas dan senang dibaca. Perlu diperhatikan hanya minus gloss, yang secara harfiah melambung ke jari, terutama jika mereka basah atau, Tuhan melarang, basah.

Pad sentuh direka sebagai medan segi empat dengan dua butang besar. Tidak ada yang istimewa tentangnya, kecuali besarnya ia juga berkilat dan oleh itu melekat pada jari anda dan tergelincir dengan teruk. Sudah tentu, ini akan menyebabkan beberapa kesukaran untuk bekerja dengan komputer riba. Penyelesaiannya adalah dengan membeli tikus dengan segera. Ini akan menghilangkan keperluan untuk touchpad. Perlu diperhatikan adanya sokongan untuk teknologi touchpad MultiTouch.

MODUL RANGKAIAN

Untuk membuat rangkaian berwayar dan tanpa wayar, komputer riba dilengkapi dengan tiga modul rangkaian. Ini secara tradisional LAN, Wi-Fi dan Bluetooth. Wi-Fi diwakili oleh protokol 802.11 (b / g). Bluetooth menyokong standard 2.0. Kadar pemindahan data rangkaian berwayar adalah 1 Gb / s.

KEPENTINGAN

Komputer riba mempunyai rangkaian port yang cukup baik untuk menyambungkan peranti luaran. Anda juga boleh mengatakan bahawa sedikit lebih daripada yang diperlukan. Senarai port boleh dilihat di bawah:

- 4xUSB

- eSATA

- RJ-45

- VGA

- HDMI

- IEEE 1394

- Kad Ekspres

- Mic-in

- 2xLine-out

- CardReader 5-dalam-

BATERI

Bateri boleh dicas semula standard ialah 55 Wh Lithium-Ion, 10.8V 4910mAh . Ini cukup untuk berada dalam penerbangan sehingga 3-4 jam atau 2-3 jam dalam mod muatan penuh. Sekiranya anda mahu, anda sentiasa boleh membeli bateri yang lebih besar. Tetapi ini mungkin membolehkan seseorang merasa selesa dalam mod penjimatan tenaga.

KESIMPULAN

PC Notebook HP Pavilion dv6-1199eg adalah pilihan yang baik untuk perniagaan atau kediaman. Komputer mudah alih peribadi yang bergaya, akan membolehkan anda melakukan segala jenis tugas. Kemasan berkualiti tinggi dan penampilan yang ketara akan segera menekankan status anda, di mana sahaja anda berada dengan komputer riba ini. Sudah tentu, kelemahannya termasuk "glossiness" yang berlebihan, tetapi ini juga merupakan kelemahan yang agak meragukan. Komputer riba yang bagus dari Hewlett-Packard .