Cara memilih pilihan yang betul

Tidak ada kaedah tunggal, tepat atau formula tepat. Semuanya bergantung pada banyak faktor: bermula dengan ketebalan jari pemuzik, gaya muzik, jiwa, atau jenis perangai pelakon itu sendiri.

Satu-satunya pernyataan yang benar adalah bahawa bermain dengan pilihan haruslah mudah, selesa dan menyeronokkan.

Mari sorot beberapa parameter asas. Pertama, ini adalah bahan dari mana pilihan dibuat. Ia boleh berbeza: plastik, logam, tulang.

Pengambilan plastik sangat biasa kerana bahan itu sendiri sangat murah. Berhati-hati untuk memastikan bahawa plastik tidak tergelincir di tangan anda semasa anda bermain, jika tidak, risiko kepalsuan meningkat. Permukaan pemetik mesti kasar untuk mengelakkan tergelincir ini. Ini tidak hanya berlaku pada pilihan plastik, tetapi juga untuk orang lain. Perlu juga diingat bahawa ciri negatif plastik adalah apabila anda bermain, ia akan terhapus pada tali dan tidak lama lagi anda perlu membeli yang baru.

Pemetik logam lebih tahan pakai berbanding pemetik plastik. Mereka juga mempunyai suara yang unik ketika dimainkan. Walau bagaimanapun, pilihan logam meningkatkan kadar tali boleh habis! Dan anda menghadapi risiko memutuskan tali anda pada saat yang paling tidak sesuai untuk ini.

Mediator tulang jarang berlaku. Kos mereka, masing-masing, jauh lebih mahal daripada jenis pengantara sebelumnya. Tetapi dengan membeli pilihan tulang, anda mendapat timbres yang indah dan suara yang memukau.

Parameter penting kedua ketika memilih pilihan adalah ketebalannya . Pada dasarnya, ketebalan pick adalah dari 0.38 mm., Dan hingga 3 mm. Pilihan tebal sesuai untuk permainan berkelajuan tinggi dan solo yang mengasyikkan. Pilihan Ramping - Untuk memainkan bahagian irama semasa menggunakan instrumen akustik.

Ukuran dan bentuk pilihan juga memainkan peranan penting. Pemilihan parameter pengantara ini berdasarkan kualiti psikofisiologi peribadi (panjang dan ketebalan jari, ukuran tangan, perangai dan watak pemuzik).

Oleh itu, kami telah mempertimbangkan beberapa petunjuk utama yang harus anda perhatikan ketika memilih orang tengah. Tetapi yang paling penting adalah perasaan peribadi ketika memilih satu atau orang tengah yang lain. Anda harus mengalami keselesaan, kemudahan, rasa kepuasan sepenuhnya, keyakinan dan emosi positif dari suara yang anda hasilkan.