Gambaran keseluruhan alat dengar Bluetooth

Kajian semula alat dengar Bluetooth

Jabra JX10

Salah satu wakil jenis alat dengar Bluetooth monaural yang jarang ditemui dengan mutu kerja yang baik

Reka bentuk

JX10 direka oleh studio Jacob Jensen, jadi rupa alat dengarnya moden dan anggun. Kerana gaya yang ketat, peranti ini kelihatan tidak menarik, tetapi mahal. Terima kasih kepada penyelesaian berteknologi tinggi, Jabra JX10 ringkas dan ringan - beratnya tidak melebihi 10 g. Ia direka mengikut skema klasik, di mana perumahan satu bahagian mengandungi semua elektronik dan terletak di bahagian luar telinga. Para jurutera, bersama dengan pereka, harus bekerja keras, alat dengar miniatur dan comel, tetapi juga dilengkapi dengan teknologi.

Ergonomi

Bahagian hujung casing menempatkan mikrofon dan alat dengar. Di bahagian belakang alat dengar, terdapat penyambung pengecasan dan kawalan kelantangan. Cangkuk telinga sangat nipis, yang menimbulkan keraguan mengenai kebolehpercayaannya. Lampu penunjuk akan menunjukkan status sambungan Bluetooth dan tahap bateri. Terdapat butang terpisah untuk memasangkan headset dengan peranti lain (penyelesaian yang sangat mudah, tidak seperti produk lain, di mana anda perlu menekan beberapa butang khusus pada masa yang sama). Alat dengar mudah digunakan berkat ergonomi yang baik dan penempatan kawalan utama. Malah ukuran kecil Jabra JX10 tidak menjejaskan kemudahan penggunaan yang kerap.

Berkomunikasi dan berkualiti

Alat dengar menyokong Bluetooth versi 1.2, tetapi tidak menyokong profil A2DP untuk main semula muzik. Namun, dia tidak memerlukannya, kerana alat dengar ini monofonik dan pada asalnya tidak dimaksudkan untuk mendengar muzik. Dalam keadaan penglihatan langsung antara alat dengar dan telefon bimbit, jarak komunikasi yang boleh dipercayai ialah 7-8 m, yang merupakan standard untuk peranti kelas ini. Anda boleh meninggalkan telefon anda di dalam beg dengan mudah dan bergerak bebas di dalam bilik, berkomunikasi tanpa gangguan. Walaupun ukurannya sederhana, peranti ini menyediakan penerimaan suara berkualiti tinggi - ia dilengkapi dengan fungsi kawalan kelantangan automatik. Ini dicapai melalui teknologi pemprosesan isyarat digital (DSP). Alat dengar memberikan kualiti bunyi yang baik - tanpa gangguan dan gangguan spektrum frekuensi. Suara di pembesar suara jelas dan cukup semula jadi.

Peralatan

Saya gembira dengan set alat dengar, yang merangkumi: pengecas desktop bergaya (buaian), pengecas berkuasa utama, kabel USB untuk mengecas melalui PC, cangkuk telinga, beg kain dan dokumentasi. Namun bahagian yang paling ketara dari kit JX10 adalah buaian. Ia diperbuat daripada aluminium dan dibuat dengan gaya yang sama dengan alat dengar itu sendiri - menggunakan garis lurus yang ketat. Dudukan dengan alat dengar dipasang seperti satu bahagian.

Jam bekerja

Jabra JX10 dengan komunikasi selama beberapa jam sehari tahan hayat bateri selama 2-3 hari, dan ini adalah petunjuk yang baik. Hanya memerlukan 1.5 jam untuk mengisi semula bateri sepenuhnya.

Spesifikasi

Model - Jabra JX10

Jenis - Alat dengar Bluetooth

Berat - 10 g

Dimensi - 3,9 x 2,0 x 2,0 cm

Komunikasi - Bluetooth 1.2, USB

Radius tindakan - 10-12 m

Makanan - Li-Pol

Masa bekerja - masa bercakap hingga 6 jam, masa bersedia - hingga 200

Dail suara - ya

Kawalan suara - tidak

Keputusan

Kelebihan - Reka bentuk yang bergaya, saiz padat, peralatan yang kaya

Kekurangan - Kuil rapuh

Motorola H500

Aksesori comel di segmen harga tengah, pasti akan sesuai dengan banyak orang.

Reka bentuk

H500 adalah penyelesaian plastik-logam dengan bentuk yang menyenangkan dan dimensi yang agak kecil. Kelebihan aksesori yang tidak diragukan lagi ialah banyaknya larutan warna - anda boleh memilih salah satu daripada 13 warna, termasuk warna hitam tradisional dan merah jambu yang cukup feminin. Secara umum, penampilan alat dengar hanya meninggalkan kesan positif.

Ergonomi

Alat dengar tidak begitu menonjol dari segi ergonomik - semua yang ada di sini laconic dan sangat baik. Aksesori mempunyai dua kekunci kawalan kelantangan dan satu fungsi multifungsi, yang digunakan untuk menerima / menutup panggilan, dan juga untuk memasangkan alat dengar dengan telefon. Peranti boleh dipakai di telinga kanan dan kiri. Untuk melakukan ini, anda hanya perlu menyusun semula kuil. Betul, ada satu perkara menarik: tidak kira telinga yang anda pakai untuk memakai alat dengar, kekunci kelantangan akan selalu berada di bahagian atas.

Harus diingat bahawa alat dengar sangat senang dipakai, kerana semua titik kontak dengan telinga anda dibingkai oleh sisipan getah. Walaupun pada mulanya ada perasaan bahawa alat dengar tidak begitu selamat, namun, cepat hilang.

Berkomunikasi dan berkualiti

Pada ketika ini, alat dengar jelas tidak sesuai dengan jangkaan. Dari perbualan pertama, anda memahami bahawa kualiti suara jelas tidak berada pada tahap tertinggi. Dan dari percakapan yang anda pelajari selama ini, ternyata, anda bercakap dengan tenang. Oleh itu, anda harus berkomunikasi di tempat yang sunyi tanpa bising. Tetapi anda masih akan diusir dari perpustakaan, kerana anda harus mengucapkan kata-kata sedikit lebih keras dari biasanya. Fakta bahawa alat dengar tidak mempunyai sistem pembatalan bunyi sedikit menebalkan warna, walaupun ini tidak diperlukan dari peranti segmen harga ini.

Komunikasi

Bagi komunikasi, modul Bluetooth 1.2 dipasang di sini, yang dapat menyediakan komunikasi pada jarak hingga 10 m. Proses memasangkan dengan telefon bimbit adalah mudah - tekan terus tombol multifungsi pada unit pusat alat dengar untuk sementara waktu. Kehadiran penyambung miniUSB standard untuk pengecasan bateri amat menggalakkan. Anda boleh menyambungkannya bukan sahaja pengecas dari Motorola, tetapi juga kabel USB komputer biasa.

Peralatan

Tidak ada yang istimewa untuk diperhatikan ketika ini: selain dari alat dengar itu sendiri, di dalam kotak anda hanya akan mendapat petunjuk pengecas dan operasi. Secara sederhana, tetapi kekurangan aksesori tambahan memberi kesan buruk kepada kos alat dengar.

Jam bekerja

Dengan bateri lithium-ion 180 mAh, peranti akan berfungsi tanpa masalah selama kira-kira empat hari dalam keadaan beban sederhana. Cas penuh tidak melebihi dua jam dengan sumber elektrik.

Spesifikasi

Model - Motorola Н500

Jenis - Alat dengar Bluetooth

Berat - 17 g

Dimensi - 5.8 x 2.8 x 2.3cm

Komunikasi - Bluetooth 1.2, miniUSB

Sinaran tindakan - 10m

Bekalan kuasa - Li-Ion, 180 mAh

Masa bekerja - dalam mod bercakap - sehingga 8 jam, dalam mod siap sedia - hingga 130 jam

Dail suara - ya

Kawalan suara - tidak

Keputusan

Kelebihan - Reka bentuk yang bagus, kos berpatutan

Kekurangan - Kualiti suara yang biasa-biasa saja

Gear4 Blueye

BluEye gear4 adalah penyelesaian terbaik untuk iPod'oB dan pencinta muzik bebas tangan. Faktanya adalah bahawa peminat pemain MP3 terbaik di dunia sering terlepas panggilan telefon mereka - apa perbualan ketika David Guetta memecahkan fon kepala anda. Malah amaran yang bergetar tidak selalu membantu.

Untuk menyelesaikan masalah ini, jurutera Gear4 mencipta aksesori iPod yang unik. Ia kelihatan seperti alat dengar Bluetooth, tetapi pada masa yang sama ia disambungkan ke pemain. Dengan alat ini, anda dapat menukar trek dari jauh, menerima panggilan dan mengubah kelantangan suara. Di samping itu, BluEye membolehkan anda memaparkan nama dan nombor orang yang memutuskan untuk mengganggu idyll anda di skrin pemain. Untuk melakukan ini, anda perlu memasukkan profil Bluetooth peranti ke dalam telefon anda. Apabila anda menjawab panggilan, pemutaran muzik dijeda. BluEye juga memaparkan senarai sembilan panggilan terakhir, dan jika anda ingin memanggil nombor yang tersimpan di iPod, tekan sahaja tombol Main. Walau apa pun, anda tidak perlu mengeluarkan telefon dan iPod dari poket anda semasa menggunakan aksesori ini. Walau bagaimanapun,bonus pemilik gajet tidak berakhir di sana - terima kasih kepada BluEye, anda boleh mengubah iPod anda menjadi penerima FM penuh dengan memori 15 saluran.

Spesifikasi

Model - Gear4 BluEye

Antara muka - Bluetooth, USB

Memori - 9 nombor masuk

Pilihan - Penerima FM

Keserasian - Semua iPod Warna

Keputusan

Kelebihan - Mungkin aksesori iPod mudah alih yang paling serba boleh

Kekurangan - Tidak dikenalpasti

Nokia BH-800

Alat dengar Nokia BH-800 diposisikan sebagai aksesori fesyen. Model ini boleh didapati dalam warna emas hitam dan pucat. Fon telinga mempunyai peralatan yang sangat baik, fungsi yang baik dan sistem pemasangan universal. Kotak dengan alat dengar dilengkapi dengan pengecas standard yang boleh digunakan untuk mengecas telefon bimbit Nokia jika dikehendaki, lanyard bergaya yang membolehkan anda memakai fon telinga di leher anda dan casing kecil untuk menyimpan aksesori.

Sistem pengikat adalah busur logam yang berpusing dengan sudut kecenderungan dan lilitan aurikel yang berubah-ubah. Saya langsung tidak menghargai kemudahan reka bentuk ini. Pada mulanya, lubang telinga terus jatuh dari telinga dan berusaha terbang dengan setiap putaran kepala. Tetapi kemudian alat dengar nampaknya telah berkembang.

Bila tidak digunakan, fon telinga dapat dipakai di leher sebagai hiasan atau dimasukkan ke dalam sarung di mana ia akan dilindungi dari debu dan kotoran.

Proses menyambung ke telefon semudah mungkin berbanding dengan alat dengar yang lain. Kualiti komunikasi berada pada tahap yang sangat tinggi, dan fungsi memanggil nombor terakhir dan pelanggan panggilan suara berfungsi tanpa kegagalan. Earphone mempunyai kelantangan pembesar suara yang mencukupi, yang menjadikannya alat komunikasi yang mudah dalam keadaan yang berbeza.

Namun, saya perhatikan bahawa kapasiti bateri tidak membenarkan anda merasakan kebebasan sepenuhnya. Pada siang hari, alat dengar menahan lebih dari dua jam waktu bercakap, selepas itu memberi amaran mengenai pengosongan bateri yang lengkap dan dimatikan.

Spesifikasi

Model - Nokia VN-800

Teknologi - Bluetooth 2.0 + EDR

Profil yang disokong - Handsfree 1.5, Headset 1,

Fungsi - panggilan suara, panggilan semula

Bateri - Li-Pol 69 mAh

Masa bersedia - sehingga 160 jam

Masa bercakap - sehingga 6 jam

Dimensi - 4.1x1.8x0.9 cm

Berat - 9 g

Keputusan

Kelebihan - Reka bentuk yang bergaya, kumpulan yang kaya, sambungan yang mudah, sokongan untuk profil kawalan jauh

Kekurangan - Pendapat mengenai sistem pelekapan tidak jelas, kadang-kadang alat dengar tidak dapat memegang telinga dengan baik. Bateri perlu dicas setiap hari.

Nokia BH-801

Alat dengar Nokia BH-801 adalah aksesori untuk komunikasi dan hiasan yang selesa. Tidak seperti alat dengar Bluetooth yang lain, BH-801 dilengkapi dengan tali pinggang bergaya yang membolehkan anda memakai fon kepala di leher anda dan klip tali pinggang. Yang terakhir ini juga dirancang untuk dipakai ketika tidak digunakan. Oleh itu, pengeluar menekankan pada orientasi gambar produknya, model ini sangat popular dengan pemilik model Nokia yang mahal, dan terutama Nokia 8800. Terima kasih kepada lanyard dan klipnya, anda selalu dapat mengambil alat dengar dengan anda dan menjawab panggilan tanpa perlu memakai aksesori di telinga anda ... Senarai kelebihan ergonomik model tidak berakhir di sana. Alat dengar beratnya hanya 11 gram, itulah sebabnya ia tidak terasa apabila dipakai lama di telinga. Dari segi fungsi,Nokia BH-801 memenuhi semua syarat untuk alat dengar wayarles moden. Ia menyokong fungsi panggilan balik, mempunyai kawalan kelantangan pembesar suara yang mudah dan fungsi panggilan suara, yang mana anda dapat mengurangkan jumlah panggilan ke buku telepon apabila anda perlu membuat panggilan. Selain itu, Nokia BH-801 dapat digunakan untuk mendengarkan musik dan, meskipun kualitas suara rendah, fitur ini, ternyata, penting bagi beberapa pengguna. Dengan semua ini, fon telinga memberikan masa bercakap sehingga 6 jam dan masa tunggu sehingga 160 jam.Anda boleh mengurangkan jumlah panggilan ke buku telefon apabila anda perlu membuat panggilan. Selain itu, Nokia BH-801 dapat digunakan untuk mendengarkan musik dan, meskipun kualitas suara rendah, fitur ini, ternyata, penting bagi beberapa pengguna. Dengan semua ini, fon telinga menyediakan masa bercakap sehingga 6 jam dan masa tunggu sehingga 160 jam.Anda boleh mengurangkan jumlah panggilan ke buku telefon apabila anda perlu membuat panggilan. Selain itu, Nokia BH-801 dapat digunakan untuk mendengarkan musik dan, meskipun kualitas suara rendah, fitur ini, ternyata, penting bagi beberapa pengguna. Dengan semua ini, fon telinga memberikan masa bercakap sehingga 6 jam dan masa tunggu sehingga 160 jam.

Spesifikasi

Model - Nokia VN-80

Antaramuka - Bluetooth 2.0, 1.2 dan 1.1 dengan profil Handsfree 1.5 (HFP) atau Headset 1.1 (HSP)

Masa bercakap - 6 jam

Masa siap sedia - 160 jam

Bateri - Li-Pol, 80 mAh

Dimensi - 4.8x2x1 cm

Berat - 11 g

Alat dengar Bluetooth Nokia BH-500

Saya telah lama mengimpikan aksesori ini, sejak saya mendapat telefon dengan sokongan Bluetooth A2DP dan pemain yang baik. Set wayarles VN-500 terdiri daripada modul utama dan alat dengar sukan plug-in dengan bicu 3.5 mm. Oleh itu, anda boleh menggunakan bukan sahaja fon kepala standard, tetapi juga model terbuka dan tertutup pilihan anda.

Set ini dapat diselaraskan dengan mudah dengan telefon, menyokong fungsi panggilan semula dan panggilan suara. Modul ini dilengkapi dengan kekunci kawalan main balik, kawalan kelantangan, serta butang jawapan panggilan dan mikrofon. Ia boleh dilekatkan pada poket dada baju atau jaket, kerah jaket dan pakaian lain menggunakan klip biasa. Satu-satunya masalah adalah fungsi tidak berfungsi untuk memutar balik di trek, walaupun mengikut arahan kemungkinan ini disokong.

Mengenai operasi peranti, VN-500 dibezakan dengan komunikasi yang boleh dipercayai, yang membolehkan anda menjauhkan diri dari telefon pada jarak 10 meter. Gangguan hanya muncul ketika bergerak dari bilik ke bilik. Kualiti dan kelantangan suara menjadikan semua alat dengar lain merokok dengan senyap di tepi jalan. Dengan memasang fon kepala Koss UR-40, saya merasakan pemanduan sebenar yang anda dapat pada konsert langsung, dan lebih senang bercakap daripada menggunakan alat dengar standard dengan fon kepala mini.

Di samping itu, kit ini dilengkapi dengan modul tambahan yang membolehkan anda menyambungkan VN-500 ke komputer desktop atau komputer riba.

Spesifikasi

Model - Alat dengar Bluetooth Nokia BH-500

Teknologi - Bluetooth 1.2, A2DP

Profil yang disokong - Handsfree 1.5 dan Headset 1,

Fungsi - panggilan suara, panggilan semula

Bateri - Li-Pol 250 mAh

Masa siap sedia - sehingga 150 jam

Masa bercakap - sehingga 8 jam

Dimensi - 4.7x3.5x1.9 cm

Berat - 40 g

Keputusan

Kelebihan - Kelantangan tinggi, bicu fon kepala 3.5mm, penyambungan PC

Kekurangan - Tidak dikenalpasti.

Penemuan Plantronics 665

Plantronics adalah salah satu syarikat alat dengar Bluetooth yang paling dihormati. Model barisan Discovery teratas ini dibezakan bukan hanya dengan fungsi yang baik, tetapi juga oleh ergonomi yang sempurna.

Plantronics Discovery 665 adalah penyelesaian sehenti yang lengkap dengan pelbagai aksesori. Alat dengar dibekalkan dengan tiga pengecas - rangkaian standard dan kabel USB untuk mengecas dari komputer. Fon telinga juga boleh dicas menggunakan penyesuai kereta yang terdiri daripada soket pemantik rokok dan stesen sambungan kecil. Semasa mengecas, stesen sambungan diserlahkan dengan warna ungu yang menyenangkan.

Untuk memakai alat dengar di telinga anda, sama sekali tidak perlu menggunakan busur, kerana fon telinga beratnya hanya 9 gram, dan set ini dilengkapi dengan 3 fon telinga dengan ukuran yang berbeza. Hari ini, ciri ini tersebar luas di antara alat dengar wayarles ultra padat.

Kawalan standard terdiri daripada kekunci jawapan dan dua butang kelantangan. Butang terletak di sepanjang badan dan dipisahkan antara satu sama lain sehingga dapat digunakan dengan sentuhan. Mereka juga berfungsi untuk membolehkan fitur tambahan seperti panggilan suara, panggilan semula, bisu, dan beralih antara telefon dan alat dengar.

Sebagai tambahan kepada ciri-ciri yang terkenal dan dilaksanakan dengan baik, alat dengar Discovery 665 telah mendapat sokongan untuk teknologi AudioIQ, berdasarkan pemproses DSP bawaan. Ini membolehkan anda menyesuaikan kelantangan pembesar suara secara automatik semasa membuat panggilan, dengan mempertimbangkan suara luaran dan kemungkinan penekanan separa mereka.

Spesifikasi

Model - Penemuan Plantronics 665

Teknologi - Bluetooth 2.0

Profil yang Disokong - Alat dengar & Bebas Tangan

Fungsi - panggilan suara, panggilan semula

Akumulator r - Li-Ion, 300 mAh

Berat - 9 g

Dimensi - 1.0x1.3x5.1 cm

Keputusan

Kelebihan - Pakej tanpa cela, kualiti bunyi yang sangat baik

Kekurangan - Tidak dikenalpasti.

Plantronics Voyager 510

Pada pandangan pertama, anda mungkin berfikir bahawa alat dengar bentuk ini sudah ketinggalan zaman dan tidak pantas mendapat perhatian, tetapi Voyager 510 sama sekali tidak kuno. Walaupun terdapat kes besar, berat model ini hanya 15 gram, dan alat dengar itu sendiri dipasang dengan mudah ke telinga, berkat busur dengan bateri terpasang. Alat dengar direka dengan mikrofon putar yang dapat didekatkan ke mulut atau lebih jauh apabila perbualan selesai. Terdapat butang kelantangan pada badan aksesori, omong-omong, model ini mempunyai kualiti suara yang sangat baik dan kelantangan pembesar suara yang tinggi. Selain itu, alat dengar boleh dilengkapi dengan modul wayarles yang menghubungkan ke komputer riba atau PC melalui port USB, yang akan membolehkan anda menggunakan alat dengar, misalnya, untuk berkomunikasi melalui Internet.

Motorola HT820

Alat dengar stereo tanpa wayar dibuat dengan gaya sporty. Fon kepala disatukan dengan busur keriting, yang dipasang di bahagian belakang kepala. Sistem pengikat adalah optimum untuk jalan-jalan biasa di sekitar bandar dan untuk berbasikal, dengan cara, mengikut reka bentuk, model HT820 lebih dirancang untuk remaja. Alat dengar boleh berfungsi sebagai alat dengar tanpa wayar dan sebagai alat dengar Bluetooth biasa. Ia dilengkapi dengan penguat bawaan, memungkinkan anda menyesuaikan kelantangan dan menukar lagu dari casing fon kepala, memiliki mikrofon bawaan dan bateri 120 mAh yang membolehkan anda bekerja hingga 5 jam dalam mod main balik muzik berterusan. Model ini sesuai dengan semua telefon yang menyokong teknologi Bluetooth 1.2 dan profil A2DP. Dengan dimensinya, berat aksesori hanya 29 gram.

Motorola H601

Alat dengar ini dalam sarung biru berkilat akan sesuai dengan pemilik Motorola KRZR K1 kerang biru yang sama elegan. Kemungkinan besar, aksesori dibuat untuk model ini, walaupun boleh digunakan dengan peranti apa pun. Bahan bodi di Motorola Н601 terlihat sama seperti KRZR K1, di mana kaca tempered digunakan. Betul, cangkuk telinga dibuat dari plastik yang paling biasa, dan badan alat dengar tebal secara visual. Mungkin terinspirasi oleh penampilan telefon KRZR K1 yang sangat canggih, para pereka dapat mencipta sesuatu yang lebih canggih. Walau bagaimanapun, kebanyakan pengguna akan berpuas hati dan ini, pada akhirnya, kelihatan baik aksesori. Motorola Н601 menyokong Bluetooth 2.0 dengan EDR dan mampu bekerja secara automatik selama 8 jam masa bercakap. Seperti alat dengar yang lain,terdapat kekunci kawalan panggilan dan dailan suara.

Spesifikasi

Model - Motorola Н60

Versi Bluetooth - Bluetooth 2.0 + EDR

Profil Bluetooth - Bebas Tangan, Alat dengar

Maksimum, jarak - 10 m

Bunyi - mono

Berat - 16 g

Bateri - 150 mAh

Masa bercakap - sehingga 8 jam

Selain itu - dailan suara, kekunci kawalan

Jabra BT125

Pada mulanya, alat dengar tanpa wayar ditujukan terutamanya untuk lelaki, iaitu pemandu kenderaan dengan panggilan. Tetapi memandangkan semangat gadis moden "kuda besi pelana", pengeluar memutuskan untuk memikirkannya. Ini adalah bagaimana alat dengar wanita muncul, dan juga gaya "unisex". Yang terakhir ini juga termasuk Jabra BT125, yang lekukannya yang halus pasti akan mendapat sambutan di hati wanita yang gemetar. Aksesori ini sangat ringkas dan ringan, yang memberikan mata tambahan dalam pertandingan. Berat ringan sama sekali tidak mempengaruhi jangka hayat bateri - Jabra BT125 mampu menahan masa bercakap 8 jam standard tanpa mengecas semula, masa pengisian penuh sekitar satu jam. Di gudang pengilang terdapat juga pengecas kereta khas untuk alat dengar, yang dikuasakan oleh pemantik rokok.Headset ini "mesra" dengan Headset / Bebas Tangan profil Bluetooth dan dilengkapi dengan fungsi panggilan suara, penantian panggilan, panggilan semula nombor terakhir, dll.

Spesifikasi

Model - Jabra BT125

Versi Bluetooth - Bluetooth 2.0 + EDR

Profil Bluetooth - Bebas Tangan, Alat dengar

Maksimum, jarak - 10 m

Bunyi - mono

Berat - 14 g

Bateri - 120 mAh

Masa bercakap - 8 jam

Selain itu- Dail suara, kekunci kawalan

Nokia BH-302

Oleh pengeluar, alat dengar ini dirancang khusus untuk digunakan pada telefon dari barisan Lamour Collection: ia sesuai dengan warna dan kandungan konseptual. Sekiranya anda seorang yang canggih dan hanya membenci motif berteknologi tinggi, tetapi memerlukan alat dengar Bluetooth, maka inilah yang anda perlukan. Kesan aksesori itu sama dengan anting-anting di telinga atau perhiasan lain, dalam keadaan apa pun, bahkan kontinjen yang tidak tahu akan membingungkan alat ini dengan alat bantu dengar. Pada masa yang sama, fungsi alat dengar memenuhi sepenuhnya kehendak masa kini. Nokia BH-302 dilengkapi dengan cip radio Bluetooth 2.0 dengan EDR, dan bateri 140 mAh terbina dalam menyediakan perbincangan berterusan sehingga 10 jam. Dalam penggunaan sehari-hari, alat dengar berfungsi tanpa mengisi semula selama kira-kira tiga hari, bergantung pada jumlah panggilan. Terdapat butang di atasnya,yang menyesuaikan kelantangan, serta kekunci panggilan dan akhir. Panggilan suara juga diperlukan, supaya pengguna dapat menghubungi nombor dari buku alamat tanpa mengeluarkan telefon dari poketnya.

Spesifikasi

Model - Nokia BH-302

Versi Bluetooth - Bluetooth 2.0

Profil Bluetooth - Bebas Tangan, Alat dengar

Maksimum, jarak - 10 m

Bunyi - mono

Berat - 15 g

Bateri - 140 mAh

Masa bercakap - sehingga 10 jam

Tambahan - Dail suara, kekunci kawalan

Logitech Mobile Express

Walaupun terdapat nama Express dalam nama, versi asas alat dengar ini tidak begitu ekspresif. Sebaliknya, peranti ini mempunyai bentuk yang ketat, yang ditekankan oleh sudut tajam dan tepi yang jelas. Dimensi alat dengar agak besar, tetapi pada masa yang sama sangat selesa untuk menggunakannya, dan berkat cangkuk telinga yang kuat, ia tidak akan melepaskan anda pada saat yang paling tidak sesuai. Logitech Mobile Express terbuat dari plastik hitam dengan permukaan Soft Touch, di tengahnya terdapat sisipan berkilat segitiga. Pengilang telah menerapkan teknologi Bluetooth 1.2 di sini, tetapi jika dilihat secara objektif, kami tidak melihat apa-apa faedah sebenar dari Bluetooth 2.0 pada alat dengar yang digunakan untuk perbualan dan tidak memerlukan penghantaran suara dalam mod stereo. Ciri menarik dari Logitech Mobile Express adalah kemampuan untuk menyesuaikan pemasangan agar sesuai dengan bentuk telinga apa pun. Ia sangat senangkerana tidak mudah untuk mencari aksesori yang sempurna untuk setiap pengguna.

Spesifikasi

Model - Logitech Mobile Express

Versi Bluetooth - Bluetooth 1.2

Profil Bluetooth - Bebas Tangan, Alat dengar

Maksimum , jarak - 10 m

Bunyi - mono

Berat - 15 g

Bateri - 150 mAh

Masa bercakap - 8 jam

Tambahan - Dail suara, kekunci kawalan

Penemuan Plantronics 655

Plantronics Discovery 655 adalah alat dengar yang agak mahal yang telah menggabungkan pencapaian progresif maksimum. Alat dengar ini membolehkan anda berkomunikasi dengan selesa di persekitaran yang bising berkat DSP bawaannya dengan kemampuan membatalkan kebisingan. Aksesori ini juga dilengkapi dengan sistem pengecasan autonomi yang membolehkan anda mengisi semula alat dengar dari bateri AAA - syurga sebenar bagi pelancong. Beratnya hanya 9 gram, walaupun badannya sama sekali tidak kecil. Ingin tahu bahawa alat boleh digunakan dengan atau tanpa pemasangan telinga. Terdapat beberapa pilihan untuk fon telinga untuk alat dengar, dan memilih ukuran yang paling selesa tidak sukar. Alat dengar mempunyai sokongan Bluetooth 2.0 dan dua profil kerja. Pembeli yang ideal untuk karya bergaya ini adalah pengusaha atau pengurus yang serius,yang menghabiskan banyak masa untuk perjalanan perniagaan.

Spesifikasi

Model - Penemuan Plantronics 655

Versi Bluetooth - Bluetooth 2.0 + EDR

Profil Bluetooth - Bebas Tangan, Alat dengar

Maksimum , jarak - 10 m

Bunyi - mono

Berat - 9 g

Bateri - 145 mAh

Masa bercakap - sehingga 10 jam

Tambahan - Panggilan suara, kekunci kawalan, kesan pembatalan bunyi