Bib (bib)

Setiap ibu sangat gembira melihat anaknya makan, walaupun gelisah itu terus berputar dan memburuk-burukkan makanan di pakaian atau di wajahnya. Pure lazat yang sama terdapat pada mainan, pintu dan pelbagai benda lain. Untuk keadaan seperti itu, bayi hanya memerlukan bib. Pada orang ada sinonim untuk perkataan "bib", perkataan ini adalah "bib".

Adakah anda tahu bagaimana memilih bib yang sesuai untuk bayi anda? Secara umum, apa yang ada di sana dan bagaimana ia berbeza antara satu sama lain?

Bib berbeza dari segi tujuan, penampilan dan usia berapa mereka dirancang. Semasa memilih bib, setiap ibu harus ingat betapa rapi makan bayinya. Sekiranya kanak-kanak menjatuhkan sedikit makanan pada pakaiannya semasa makan, maka bibit terry lembut akan berlaku. Sekiranya bayi anda membuang banyak makanan, maka anda perlu memilih bib plastik dengan poket untuk mengumpulkan makanan.

Anak-anak yang sangat muda, di bawah usia enam bulan, berhati-hati dalam pengambilan makanan mereka, kerana makanan utama mereka pada usia ini adalah susu ibu, dan ibu mengawal proses makan sendiri. Bagi bayi-bayi ini, bib mesti disentuh dengan lembut, lembut agar tidak menimbulkan rasa tidak selesa dan senang dicuci.

Semasa kanak-kanak membesar, dietnya berubah, makanan menjadi lebih bervariasi dan makanan seperti itu meninggalkan noda pada pakaian yang sukar dikeluarkan. Untuk mengelakkan pencemaran barang, anda perlu membeli bib yang diperbuat daripada bahan yang lebih padat. Bib yang diperbuat daripada kain yang dilapisi kain minyak sangat sesuai.

Bib plastik merujuk kepada artileri berat dalam memperjuangkan kebersihan. Apabila seorang kanak-kanak belajar makan sendiri, maka semua masalah dengan mencuci yang berlaku hingga saat ini akan kelihatan seperti perkara kecil bagi anda. Bib plastik mesti nipis dan ringan. Tepi bib mesti dibulatkan untuk berisi makanan. Pastikan anda memeriksa sama ada bib boleh menggaru kulit bayi anda yang halus.

Kanak-kanak, walaupun mereka dewasa, kadang-kadang memerlukan bib. Oleh itu, terdapat bib yang dijual dalam bentuk apron. Mereka boleh digunakan ketika anak menggambar dengan cat, kerana agak sukar untuk mengeluarkan cat dari blaus.

Seharusnya terdapat banyak sapu kain supaya anda dapat mengenakan bib yang segar dan bersih untuk bayi anda sebelum setiap menyusu. Dengan mencuci setiap hari, 5-6 keping sudah cukup untuk anda. Cawan plastik cukup, kerana bilas sangat mudah dibilas dengan air suam selepas setiap makan.

Bib menggunakan butang, Velcro, tali leher, dengan dan tanpa lengan baju. Untuk kanak-kanak yang lebih tua, anda boleh memilih bib yang dilekatkan dengan kancing atau tali, kerana koordinasi pergerakannya sudah terbentuk, jadi bib tidak memerlukan fiksasi tambahan. Untuk bayi, lebih baik membeli bib dengan lengan baju, yang menyerupai rompi, berpakaian ke belakang. Bayi tidak akan dapat melepaskannya sendiri, dan pakaian akan tetap bersih setelah diberi makan.

Belanja yang baik dan selera makan bayi anda!