ULASAN PENYELESAIAN DOG ULTRASONIK - beli murah di Kiev di F.ua

Penghalau anjing ultrasonik adalah peranti dengan reputasi yang meragukan. Bukan terima kasih kepada fizik - semuanya baik-baik saja dengannya. Masalahnya adalah dengan penjual: mereka memanfaatkan ketakutan orang terhadap anjing dan menimbulkan harapan yang tinggi dari parut. Tetapi "alat keajaiban" mampu menghasilkan jumlah faedah yang sama dengan suara yang sangat kuat.

Ultrasound merujuk kepada gelombang bunyi dengan frekuensi melebihi 20,000 Hz. Ambang batas ini secara rasmi diterima oleh sains sebagai had bagi telinga manusia. Statistik menunjukkan: hanya orang unik yang dapat menangkap frekuensi yang lebih tinggi di antara orang. Walau bagaimanapun, julat ini agak biasa untuk anjing. Sekiranya mereka mempunyai segalanya yang sesuai dengan pendengaran mereka, Bola akan mendengar bunyi dengan frekuensi hingga 40,000 Hz. Kucing lebih besar - hingga 45,000 Hz. Oleh itu, haiwan kesayangan kita kadang-kadang membuang diri dan melihat di mana kita tidak mendengar apa-apa. Dunia di luar persepsi kita lebih besar.

Idea di sebalik penghalau anjing ultrasonik adalah untuk "menekan jiwa" anjing dengan suara keras yang tidak mengganggu kita. Tetapi anjing bukanlah katak yang melompat sebagai tindak balas terhadap sebarang rangsangan. Untuk memahami kesannya pada tetrapod, ingat bagaimana anda bertindak balas terhadap bunyi yang kuat dan tidak menyenangkan. Sekiranya anda tenang, mundur. Sekiranya kesal, semakin marah. Sekiranya anda marah, anda mungkin tidak dapat menahan diri dari tindakan merosakkan. Seekor anjing adalah haiwan pintar yang menghasilkan reaksi yang kompleks dan sering tidak dapat diramalkan. Dengan perbezaan dari seseorang bahawa dia kurang mampu menahan dirinya.

Pengendali anjing yang biasa melatih anjing pelayan dan mereka yang boleh dikejar memulakan pengajiannya dengan orang-orang dengan kira-kira perkataan berikut:

"Lupakan pepatah" Anjing adalah teman manusia ". Ia adalah pemangsa dengan motivasi untuk tingkah laku sendiri. Anda sama ada pemimpin untuknya, atau pesaing, atau mangsa. "

Fakta Keberkesanan Repeller Ultrasonik

Setelah menyemak ulasan dan menonton video pengguna sebenar, bukan palsu, kami membuat kesimpulan berikut.

  • Tahap pengaruh peranti bergantung pada kuasanya

    Iaitu, pada jumlah desibel yang dihasilkannya. Yang logik. Masalahnya adalah bahawa mereka tidak dapat didengar, mereka hanya ditentukan oleh peranti khas dan menyediakan medan penipuan untuk pengeluar.

"Di tempat-tempat yang bising (misalnya, berhampiran jalan raya), praktikalnya tidak ada kesan."

Yuri Gondyul, pengarang parut buatan sendiri, //www.youtube.com/watch?v=OWiLZ-Ztvto

  • Terdapat anjing dengan pendengaran berkurang dalam julat frekuensi tinggi

    Mereka bertambah tua dan pendengarannya merosot dengan cara yang sama seperti manusia. Dan anjing peliharaan yang sangat berbahaya sering bekerja dalam keadaan yang teruk, dalam keadaan tembakan.

"Beberapa anjing tidak memperhatikan, jika Anda menghidupkannya tanpa disedari, ada yang berhenti mendekat dan melihat tanpa rasa takut, ada yang berundur dan terus menyalak, ada yang segera berhenti menyalak dan melarikan diri."

mikha mikhai, //www.youtube.com/watch?v=Lv9iilTNI3k

  • Pada anjing yang agresif, alat ini dapat menyebabkan permusuhan meningkat.

    Video ujian lapangan penghalau tidak pernah menunjukkan situasi serangan anjing. Hanya berfikiran damai, dipukul oleh kehidupan rakan-rakan miskin. Manakala anjing terlatih yang tenang bertindak balas lebih kerap terhadap ancaman dengan serangan.

"Prosesnya adalah seperti berikut: anjing itu berlari, Anda mencucuknya di muka dengan daser ini, kebingungan muncul di matanya dan ia akan segera melarikan diri atau menuju ke lingkaran kedua. Selepas pusingan kedua, dia mendengus dan berjalan dengan pandangan yang kesal. Keesokan harinya (jika anda pergi di tempat yang sama) dia masih boleh berlari, tetapi pada hari ketiga dia sudah berpura-pura tidak menyedari anda :) Oleh itu, pada amnya ia agak bodoh - julat peranti yang sebenarnya berkesan ialah 2-3 meter (bukan 7 -10, seperti yang mereka katakan di mana sahaja), iaitu, anda mesti berdiri, tahan butang dan yakin bahawa peranti akan berfungsi :)

Namun, saya (dan bukan hanya saya) mempunyai pendapat bahawa semua ini hanya berfungsi dengan anjing kecil yang hanya untuk bersenang-senang (di sektor swasta dan di zon industri, iaitu). Sekiranya anjing itu mengejar anda dengan tujuan untuk melahap ... ia tidak akan membantu, saya pasti bahawa anjing itu dapat bertahan dengan mudah jika ia benar-benar perlu menggigit anda. Lebih-lebih lagi, topik seperti itu tidak akan memberi kesan jika anjing itu adalah anjing yang sedang bertarung atau anda sendiri berusaha menyerangnya atau memanjat ke wilayah yang dilindunginya. "

Degorov, //toster.ru/q/22554

  • Julat sebenar biasanya di bawah yang dinyatakan

    Beberapa pengeluar menekankan kekompakan peranti dan jarak jauhnya. Apa yang saling bertentangan. Oleh kerana kekuatan suara secara langsung bergantung pada diameter pembesar suara.

  • Anjing terbiasa dengan pendedahan berulang kali kepada penghalau

    Laluan kereta api melintas tidak jauh dari pejabat kami. Sekumpulan anjing tinggal berhampiran mereka. Mereka berbaring dengan senyap ketika lokomotif melintas di samping gemuruh dan menjerit. Anjing juga dapat belajar untuk bertolak ansur dengan kebisingan penghalau secara tegas.

Tiga cadangan untuk digunakan

  • Peraturan 1

    Penghalau itu bagus untuk anjing halaman yang tidak curiga yang menggonggong di bawah tingkap anda. Untuk melakukan ini, dia mesti mempunyai jarak yang diperlukan. Model pegun yang kuat dapat digunakan untuk mencegah penceroboh mengembara ke wilayah anda.

  • Peraturan 2

    Dengan pertolongannya, anda dapat menjauhkan seekor anjing yang menakutkan, tetapi berfikiran jahat. Dalam bungkusan, haiwan seperti itu, sebaliknya, dapat saling memprovokasi.

  • Peraturan 3

    Jangan gunakannya untuk anjing terlatih yang tenang atau anjing yang menunjukkan pencerobohan serius.

Catatan: "Cara memberi makan anak kucing untuk menjadi bintang Internet"